Moeite met afvallen

Hey allemaal.
Ik weet niet of hier al een topic over is maar zag het zo gauw niet staan…

==

Zijn er hier nog meer meiden met hetzelfde probleem?
Ik heb zo ontzettend veel moeite met afvallen!
Ik zeg dan elke avond tegen mezelf;
‘’ Morgen gaan we écht beginnen met meer sporten. En minder eten. ‘’
Want eigenlijk moet ik gewoon minder eten, want veel snoepen doe ik niet. Sowieso geen zoetigheid, daar houd ik helemaal niet van. Ik sport redelijk vaak, zumba of hardlopen maar er komen alleen maar meer kilo’s bij.
WHAT TO DO?!

Hoop dat jullie misschien advies hebben…

Ik heb precies hetzelfde gehad, nu eet ik 6x op een dag en nu gaat het wel beter. Misschien eet je ook wel te weinig en moet je ook 6x op een dag gaan eten, als je dat nog niet doet?

Misschien eet je teveel koolhydraten? Ik eet maximaal twee keer in de week en voor de rest volkoren pasta of rijst en daarvan 100g. Verder eet ik in plaats van brood volkoren crackers, al mag ik twee keer in de week brood maar dan wel verdeeld. Zo zijn de koolhydraten ook meer in balans etc. Dit werkt bij mij goed, dus misschien is het voor jou ook te proberen? En in plaats van frisdrank zou je ook slimpie aanmaaklimonade kunnen drinken.

oh ik haat het ook zó erg,
vanaf mei zeg ik al elke dag: oke, morgen ga ik écht beginnen,
dit gaat dus minimaal al 2 maand zo en er is nog steeds niks af, grrr

upje voor jou dus!

Ik herken het helemaaal.
Ik zeg altijd tegen mezelf, morgen begin ik. en dan zeg ik… hmmpf nee… morgen, écht.
not dus xD oahh ik haat dat zo erg! ik snoep alleen veel te veel, maar kan het gewoon niet laten staan. Ik vind het zooooo lekker!

Ik herken het ook helemaal haha.
Dan zeg ik vaak oke ik ga nu echt beginnen, maar de volgende dag…
Snoepen doe ik ook niet veel, maar vaak hebben we wel van die lekkere koekjes thuis of chips ben ik ook gek op.
Ik wil nu echt echt echt gaan beginnen (:

Misschien dat je niet minder gaat wegen omdat je meer spieren aanmaakt? En die zijn zwaarder dan vet.