moeite met ademhalen:S

hooi meiden!!
ik heb al heel lang last van moeite met ademhalen… en ben heel kortademig…
ik wilde graag weten of jullie daar ook last van hebben of gehad en wat hebben jullie er dan aan gedaan?
ik vind het namelijk nogal eng als ik ga slapen dan ben ik bang dat ik in m’n slaap ga stikken ofzo:S
ik heb vroeger wel een hele lichte vorm van astma gehad, ik weet niet of dit ermee te maken heeft of dat het in een heftigere vorm terugkeert…
alvast bedankt!!

Ik zou naar de dokter gaan als ik jou was. Ik heb er verder geen ervaring mee, trouwens.

Rook je? Eet je gezond? Heb je het altijd of alleen als je intensief bezig bent geweest? Wordt je licht in je hoofd/duizelig/zie je zwat voor je ogen? etc…

Ik ben zelf ook kortademig, maar ik heb ademhalings oefeningen gekregen van de fysio en dat helpt bij mij wel goed. Ik heb het btw alleen als ik intensief bezig ben (geweest).

het kan wel met astma te maken hebben
ik zou denk ik toch even naar de dokter gaan

Hier heb ik zelf ook al jaren last van, maar bij mij komt het doordat ik verkeerd adem haal.
Ik zou even langs de dokter gaan, misschien dat die je doorverwijst naar fysiotherapie. Bij mij hielp dat iig wel.

Ik had dat ook, ik raakte ook in paniek meestal en werd dus erger, maar ik ging dus naar de dokter en hij deed dus voor hoe je eigenlijk moet ademen en hij zei dat je vooral op het uitademen moet letten, dus je moet goed uitademen. Nu gaat het wel goed, soms denk ik aan mijn ademhaling en dan word ik weer zo kortademig, maar gewoon rustig blijven.

dan heb je last van hyperventilatie dan haal verkeerd adem

Wij zijn geen dokters…

ga langs de huisarts zou ik zeggen.

Ga hiermee naar een dokter, mocht het met je astma te maken hebben dan heb je medicatie nodig. En hoe langer je hiermee wacht, hoe slechter het voor je longen is.

Ik zou ook naar de dokter gaan.

Dokter denk ik, wij kunnen je echt geen advies geven.

Heb ik zelf ook, ik heb astma

ik heb het ook, maar ik heb geen astma of iets. Ik ben bij zo vrouw geweest die me allemaal ademhalings truuckjes leerde. En ook om me te ontspannen. Nu is wel al veel beter.

Ik zou eerst naar de dokter gaan.

Zelf heb ik het ook, ik heb hyperventilatie.
Daarom moet ik op ademhalingles.

Ik heb een ontsteking van men neus en keel amandelen en ze zijn
tot 80% groter, hierdoor kan ik ook heel moeilijk ademen
en zelfs moeilijker spreken of zingen…
Ik moet hiervoor zelfs geopereerd worden…
Maar als ik jou was zou ik langs de dokter gaan :slightly_smiling_face: x

Je zegt zelf al dat je vroeger ook al last van astma hebt gehad, dus het lijkt mij erg verstandig om even een belletje te geven aan je huisarts. Dan kan hij even wat longmetingen doen :slightly_smiling_face:

Naar de dokter :wink: Waarschijnlijk krijg je dan zo’n puf ding xD

Of misschien ben je wel allergisch ? Ik heb ook heel lang kortademig rondgelopen bleek ik gewoon nog eens allergisch te zijn. Ik ben ook licht astmatisch.

Misschien kun je naar een ademhalingstherapie, heb ik nu ook. Maar weet niet of dat de juiste keus is voor jou, ik zou het overleggen met je huisarts.