Moeite met aardrijkskunde

Heyy xx
Ik heb heel veel moeite met ak.
Ik leer echt zolang, maar als ik de vragen voor me heb, dan weet ik gwn het antwoord niet. Het heeft niks te maken met zenuwachtigheid.
Want wat ik geleerd heb weet ik.
Maar vij de vragen moet je gwn logisch nadenken en dat kan ik gwn niet.
Ik sta nu voor ak een 5.9
En ik wil heel graag een 7 staan om door te stromen nasr het vwo.
2 havo → 3 vwo
Helpp!!
En ik leer echt goeed, maar ik kan het gewoon niet.
Ik weet niet waaraan het ligt.
Heb al heel veel geprobeerd.
Ik maak zoveel aantekeningen.
Let goed op tijdens de les.

Pffffffffffff

Ga er anders over praten met je docent Aardrijkskunde? Misschien kan hij/zij je helpen?

Jaa, ik ga de eerstvolgende les vragen of ik een proeftoets kan krijgen voor de opkomende repetitie. Maar ik weet niet of het helpt.
Ik ga het proberen!

Meer tips?

Het klinkt heel dom, maar ik maak soms een samenvatting van aardrijkskunde/geschiedenis en plak die dan zeg maar op de melodie van een leuk liedje. Dan oefen ik dat “liedje” met dus de samenvatting als songtekst, en dan ken ik het binnen no time uit m’n kop. :grinning:

whahaha creatief idee!!
Maar vragen bij ak, zijn nooit letterlijke vragen vanuit het boek.
Bij mijn school moet je bij deze vragen echt zelf nadenken, en hopen dat je het antwoord goed hebt. Het gaat hier om logisch nadenken.

Klopt, dat is volgens mij gewoon iets wat je moet “trainen” door goed je huiswerk te maken en het aandachtig te bestuderen. Zelfs bepaalde geografische spelletjes helpen daarmee.

als je toch geen aardrijkskunde wil doen, kan je het toch laten vallen? Of kan dat pas in de 4e?

Probeer ezelbruggetjes te maken.

Welke methode van Aardrijskunde heb je? Bij sommige methodes zit er soms ook een online leermethode bij in begerepen. Voor sommige mensen werkt dit weer makkelijker dan alleen opdrachten uit het boek te maken. Probeer de “Test jezelf” testjes zoveel mogelijk te maken. (als deze bij jouw methode aanwezig zijn) En probeer elkaar veel te overhoren. Vraag desnoods aan anderen hoe zij voor het vak Aardrijskunde leren. Misschien werkt die manier van leren juist heel goed voor jou of kunnen jullie (vlak voor) een repetitie nog samen alles doornemen.