Moeite met aantal ex-vriendinnen vriend

Het oordeel “je stelt je aan” wat door sommigen wordt gegeven is misschien wat hard, althans, in mijn ogen. Iedereen kijkt op andere manieren naar dingen en ik kan me best vinden in de gevoelens van TS.

Then again, als we even om dat zinnetje heenkijken, hebben al die mensen wel een punt. Het verleden is het verleden, waarin je goede en minder goede keuzes hebt gemaakt. Je kan het ook zo zien: als hij al die relaties niet had gehad, was hij misschien niet de persoon geweest die hij nu is.

Ik snap dat je het een beetje een flink getal vindt, zeker als je er zelf niet zo veel “hebt gehad”. Maar als jouw vriend goed voor jou is en jou het gevoel geeft dat 'ie echt om je geeft, zou ik me niet al te druk maken om die exen van hem. Hij is duidelijk geen player, dat is misschien wel belangrijker. Wat je wel kan doen - en ik vind ook dat dat hoort in een gezonde relatie - is je onzekerheid op dit gebied aankaarten bij hem. Zonder hem aan te vallen op zijn verleden, want laten we eerlijk zijn, daar kan hij niks meer aan veranderen, zou je duidelijk kunnen maken dat het jou wat onzeker laat voelen. Leg het rustig uit. Als je hem hiermee kunt vertrouwen en hij reageert er goed op, dan zit het echt wel goed in jullie relatie. (Geef overigens wel aan dat je je ervan bewust bent dat hem geen blaam treft. Het gevoel komt van jou uit, dus houd het ook bij jezelf.)

eigenlijk wou ik niet reageren, omdat het net iets beter ging, maar ik heb hetzelfde. Behalve dat die 4 vriendinnen in 1 jaar, en net voor mij, waren. Bij z’n laatste was het net 1,5 maand uit en toen kwam ik. Wij zijn nu 9 maanden samen maar het is nogsteeds moeilijk. Hij whatsappte de eerste maanden ook de hele tijd met ze, praatte over ze, en wou met ze afspreken. Nu doet hij dat niet meer maar het zit me soms nogsteeds dwars. Ik heb dus geen tip, maar je bent zeker niet de enige.

Ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat hij niet erg kieskeurig leek te zijn wat betreft meiden. Twee maanden nadat het uit was met zn vriendin (dat wist ik eerst dus niet, maar hoorde ik later) had hij mij mee uitgevraagd. Toen heb ik hem met een goede reden afgewezen. Een week later heeft hij met een ander meisje (dat ik ken) gezoend. Daar heeft ie toen even mee gedate, maar dat was puur vriendschappelijk. En nog geen week later was hij alweer aan het daten met wéér een ander meisje (die ik ook ken, hoe fijn), dat hij via vrienden had leren kennen. Oftewel, ik zag hem op dat moment echt als een enorme player. Toen ging er iets van een maand voorbij, bleek dus dat het ook niks was geworden met dat meisje en het werd steeds duidelijker dat hij weer toenadering zocht. Ik moest er eerst niet zoveel van hebben, maar hij deed echt moeite en ik merkte dat ik hem toch wel een beetje leuk begon te vinden. En nouja, na nog iets van een halve maand begonnen we alsnog te daten. En dat draaide dus uit op een relatie. Hij heeft zo vaak gezegd dat hij me echt heel leuk vindt en dat hij echt verliefd is en alles, maar ik heb me altijd een kleín beetje z’n laatste keus gevoeld. Snap je?

En hij weet wel dat jij er zo mee zit?

Dit snap ik even niet, jij voelt je als zijn laatste keus, terwijl hij ALS EERST naar jou toe ging en jij hem afwees?
Logisch dat hij dan ook met andere meisjes gaat, hij is single na een relatie, veel jongens vinden het dan leuk om te kijken hoe ze in de markt vallen haha =)

Eigenlijk ben jij dan toch EERSTE keus terwijl jij hem afwees.

Hier ben ik het mee eens, vind 4 exen voor een 20jarige jongen niet absurd veel hoor

Ja I know, maar ik heb hem nadat ik hem had afgewezen wel gevraagd of z’n aanbod nog stond. Omdat ik een beetje spijt had. Als ie me echt zo leuk had gevonden, had ie ook voor mij kunnen gaan in plaats van voor die anderen te kiezen.

Ja daarom praat hij er ook niet meer mee ( duurde wel maanden voordat dat echt over was ). Maar verder kan hij er ook niks aan doen ja… Het is nu al veel minder, behalve als ik er aan denk, en dan zeg ik het ook tegen hem en hebben we het er over. Hij vind nu wel dat ik er te moeilijk over doe maar ik vind dat dat zn eigen schuld is (aangezien hij stiekem met ze praatte en er over loog). Dus ik zou het er wel met je vriend over hebben.