moeilijkheden met ouders

Het slaat nergens naar maar ik ben heel kwaad en ik moet het eventjes kwijt.
Ik heb dus al bijna 2 jaar een lief. Leren kennen op een kamp en ik kende hem maar een goede 2 weken voordat we iets met elkaar hadden. Maar hij woont anderhalf uur met de trein van mij en het is altijd een gedoe om het te regelen. Altijd nakijken of we allebei kunnen, of zijn ouders hem naar het station kunnen brengen en/of mij kunnen ophalen, op tijd thuis, juiste trein blablabla. Maar dat is niet erg, ik geef om hem.
Het eerste jaar zagen we elkaar nauwelijks 2 keer per maand. Ook omdat mijn ouders iets hadden van ‘je ziet hem toch al genoeg?’ en ‘Ga je nu weer naar u lief, zijt ge nu weer al weg?’ omdat als ik naar hem ga, altijd voor een hele dag ga (tuurlijk ik ga 3 uur op de trein zitten om hem een uur te zien?).
Anyway, ik ben het gewoon dat ze zo opmerkingen geven. Gelukkig is dit het laatste jaar ook heel erg veranderd en ik zie hem iets vaker. Bijna elke dag dat we elkaar niet zien, bellen we. Dan praten we een regelmatig zelfs een uur of langer over echt alles. Zowiezo ben ik geen grote prater, zeker niet als ik gewoon moet praten en niets doe, dus dat betekent ook heel veel voor mij.
Ik voel mij op mijn gemak bij hem, ik kan alles zeggen tegen hem, ik vertrouw hem. Tot hier het mooi verhaal.
Hij is mijn eerste lief (hij was 14, nu 16) ik was 16, nu 18. We schillen dus wel anderhalf jaar. Aangezien we ver van elkaar wonen, was het blijven slapen bij elkaar eerder praktisch dan gewoon omdat we dat wilden. Maar zowel mijn als zijn ouders deden er heel moeilijk over. Na anderhalf jaar mocht het dan toch, maar op een heel aantal voorwaarden, en natuurlijk niet samen op de kamer.
Twee weken geleden bleef hij nog eens slapen, maar hij was gewoon bij mij komen liggen ipv bij mijn broer te gaan liggen. Ze waren niet kwaad, maar ik merkte dat ze het niet leuk vonden. (wel wat logisch)
Nu, zo veel zorgen moeten ze niet maken. Seks is er nog niet van gekomen. Deels omdat iedereen altijd thuis is als we samen zijn (enkel dan, door de week zit ik de godganse tijd alleen) en iedereen dus elk moment kan komen binnenwandelen. Ook niet omdat we niet geprobeerd hebben, maar het lukt niet echt. Ik ben wat te gespannen ofzo. We hebben alles traag gedaan en op ons gemak, ook omdat we elkaar nog niet zo lang kenden in het begin en omdat we elkaar niet zoveel zagen. Maar ik denk wel dat ik na deze tijd wel kan zeggen dat ik er klaar voor ben en ik ben nu ook geen klein kind meer.

Ik had met mijn mama dus een gesprek over dat samen slapen en of het nu zo’n probleem was. Blijkbaar wel. Een van de dingen was dat ik hem niet zo vaak zag, dus dat ik hem niet kende. Na twee jaar! En dat als ik met iemand naar bed zou gaan, ik toch wel echt van hem moet houden en dat we er allebei klaar voor moeten zijn. Geweldig fijn als ouders dat zeggen.
Alsof ik het zou volhouden als ik niet van hem zou houden. En hij is anderhalf jaar jonger, dus hij is te jong voor mij enz.

Het klinkt allemaal heel stom en onbenullig. Ze zijn heel de tijd weg, ze hebben een totaal verkeerd beeld van mij. Ze beweren dat ze mij vertrouwen en dat ik verantwoordelijk, wijs, volwassen en oud genoeg ben. Aangezien ik heel vaak op mijn broers moet letten omdat ze steeds moeten werken, ik mijn eigen boontjes heel vaak alleen moet doppen. Maar ik ben te jong om seks te hebben en ze vertrouwen me niet.
Heel veel vrienden die langskomen zeggen dat ik een geweldige thuis heb, waar de liefde en vriendelijkheid vanaf druipt. Ik ervaar dit helemaal niet zo. Ik zou zo blij zijn als ik het huis uit kon (wat waarschijnlijk wel gaat gebeuren over een paar maanden als ik op kot/kamers ga).

Ik was vooral heel erg overstuur over het feit dat ik niet van mijn vriend hou. En we zijn er echt klaar voor. En nu voel ik mij zo rot en ben ik zo kwaad.

Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het even kwijt.

Dit zal niemand lezen (";

Meis, als jullie er allebei klaar voor zijn, en je echt om hem geeft dan moet je het gewoon doen.
Mijn moeder was ook pissig toen ze condooms had gevonden toen ze door mijn tas aan het neuzen was terwijl ik sliep, en we hadden het nog niet eens gedaan!
Na een tijdje heeft ze het wel geaccepteerd, want ja iedereen wordt ouder en zulke dingen gaan nou eenmaal gebeuren.
Het is denk ik het beschermende gevoel wat je als ouder over je kind hebt.
Als jij je echt prettig bij hem voelt en voelt dat je er klaar voor bent, zou ik er niks van aantrekken (:

^ nee precies…
veel te lang, sorry!

Oehh.
Teveel voor mijn ogen op dit moment.

ik heb het gelezen!
want het was tenminste makkelijk leesbaar.
maar goed weet ik veel.

Sommige mensen hier zijn te lui om te lezen, zo veel is het nou ook weer niet -.-’’

Ouders zullen er denk ik altijd wel moeite mee hebben als hun kind seks heeft, omdat dat een teken is dat ze volwassen worden en het tijd word om los te laten. Ik zou zeggen: doe vooral wat jij denkt dat goed is en mocht er een conflict ontstaan tussen je ouders en jij blijf dan rustig (hoe moeilijk het ook is) en redelijk.

je kan ook overdrijven.

ja je bent al wel 18? ik vind dat je tegen je moeder moet zeggen dat je nu zelf kan na denken over wat goed is. en dat jullie na 2JAAR!!! nog geen sex hebben gehad. en ja wat angel zegt niet boos worden :wink:

Dan moet je ook geen commentaar geven als je het toch niet zal lezen, want daar heeft ze niks aan.

Je bent nu al 18 & zo te zien denk je goed na over de situatie (dit maak ik uit je verhaal op). Probeer je moeder ervan te overtuigen dat je nu wel voor jezelf kunt denken, waarschijnlijk wil ze je alleen maar beschermen.
Ik zou niet overstuur raken als ik jou was of boos op de je ouders, want dat loop vaak niet goed af. Je zult een volwassen conversatie met hun aan moeten gaan.

Veel succes (:

ja, dit lezen mensen wel. doe niet zo dom.
eigenlijk moet je zeggen: als ik van iemand houd mag het wel?
oke, perfect, dan doe ik het met hem.

Ik vind het nogal naief en slecht beargumenteerd van je ouders, eerlijk gezegd.
Ik snap dat ze het liever niet willen, dat is gewoon ouder-eigen, maar op je achttiende kunnen ze je dingen als dit niet verbieden.

misschien moet je ze gewoon beloven altijd ‘goed beschermd’ te zijn en dat je vind dat hij diegene is die de eerste mag zijn.

[alsof je maar met 1 persoon sex mag hebben in je leven trouwens…]

anyway, praat erover, laat ze wennen aan het idee.

Aah je bent nu wel 18. Als jij echt van hem houd dan zit het gewoon goed. Alleen jammer dat je ouders er zo over denken, maar het toch jou leven? Zij kunnen je niet iets verbieden.

Ik schreef dat in de avond. Dan leest vrijwel niemand.

zie tijd

ik heb wel je hele verhaal gelezen en ik kan me wel een beetje een voorstelling maken over hoe jij je voelt en zo. mijn ouders vonden het eerst ook maar 3x niks dat ik sex had met mijn vriendje. ouders zien dan gelijk bij die gedachte allemaal rare ziektes bij hun kleine meisje en hun kleine meisje met een dikke buik en hun kleine meisje als een slet die met iedereen naar bed zal gaan wanneer ze eenmaal de smaak te pakken zal hebben van het neuken haha om het maar even zo te zeggen. ouders zijn bezorgt en willen je het liefste zo lang mogelijk voor alle ellende besparen. maar ze weten diep van binnen wel dat er ooit een dag komt dat je denkt: pech ik beslis voor mezelf en ik ga het doen.
ik denk dat het nog niet lukt omdat je op dat moment met te veel stress van je ouders zit. probeer het zo af en toe nog eens en zorg dat je je zo veel mogelijk op je gemak voelt. neem rustig de tijd en vergeet het voorspel niet. oohjaa zorg dat je nat genoeg bent en een flesje glijmiddel kan ook wonderen doen. en dit is natuurlijk ook heel eng en spannend om te kopen en dit kan je misschien samen een keertje met je vriendje doen. ga met hem naar de stad en loop een kruitvat (bijvoorbeeld) in. in dat soort winkels verkopen ze altijd condooms en glijmidel en kleine speeltjes en zo. samen sta je sterk aan de kassa! soms kan je het zelf pakken en soms moet je het vragen (dan staat het achter de kassa) en op dat moment is het heel spannend voor je om het te vragen maar die mensen verkopen pakken en pakken op een dag. die staan er echt niet meer van te kijken hoor. ik kan het weten want een paar jaar geleden werkte ik achter de kassa in zo’n soort winkel en condooms en speeltjes verkocht ik vaak genoeg. de eerste x toen ik dat verkocht dacht ik: oeehh die jongen heeft al sex. maar bij het tweede pakje condoomos dacht ik er nog geen eens meer bij na en was het gewoon alsof ik een pakje kauwgom over de toonbank kreeg.
in ieder geval heb het er over met je vriendje. hij vind het waarschijnlijk ook heel spannend op dat moment! hij zal vast wel ook bang zijn dat hij je pijn doet of dat er iemand binnen komt of zo.
en wanneer het onderwerp weer met je moeder word aangesneden over het blijven slapen op dezelfde kamer kan je ook altijd nog zeggen: sex kan ook overdag. het hoeft niet per se 's nachts te gebeuren. het kan ook overdag gebeuren in mijn bed. en kan ik het niet in huis doen dan kan ik ook altijd nog in de bosjes gaan liggen met hem hier achter in de steeg.

bedankt voor de reacties ^^.

Gelukkig kan ik mij meestal inhouden en word ik niet kwaad tegen hun maar ik krop het wat op.
Maar het ligt gewoon aan mijn ouders. Het toppunt is nog dat mijn mama er zeer goed van bewust is dat het overdag evengoed kan. (ze zei het zelf). En ik ben al aan de pil (menstruatieklachten), hij heeft condooms gekocht en al. Ze moeten helemaal niet ongerust zijn, alsof ik even zwanger wil worden.

Maar gelukkig kan ik er heel goed praten met mn vriend en we hebben het er dan ook al vaak over gehad.

klinkt lastig! succes
xoxo MaRiiSoL bff van Rebecca(HOTxCOLD)

Je bent 18.

Je bent niet te jong voor seks.

Als ik in jouw situatie zat, was ik waarschijnlijk naar mijn moeder gelopen en had ik gezegd ‘mam, ik vind het jammer dat je er zo over denkt. Maar ik ben 18. Wil je niet liever dat ik met je kan praten over die dingen en dat het in een veilige omgeving gebeurt, of wil je liever dat ik het stiekem doe? Want ooit komt het er toch wel van.’
Echt wel dat ze overstag gaat >_>

Ze moeten niet doen alsof je nog dat kleine meisje van 14 bent. Ze mogen verdomd trots zijn op een dochter die 2 jaar lang een relatie heeft met een leuke jongen en nog steeds geen seks heeft gehad.

Tja, ouders vinden het uiteraard niet leuk, maar ze hebben er niet zoveel over te zeggen. Ze willen je gewoon behouden voor fouten, maarja het is jouw leven. Misschien blijkt dit achteraf een fout te zijn (lijkt me niet hoor) maar dat zie je dan wel weer.

Het spijt me heel erg voor je ouders, maar die mogen zich er niet meer mee bemoeien, je bent oud&wijs genoeg om lekker te doen waar je zin in hebt :wink: