Moeilijke tijd...

Hallo allemaal,

Alvast heel erg bedankt voor het lezen.
Drie en een half jaar geleden ontmoette ik mijn vriend. We hebben hele leuke tijden meegemaakt, en we waren stapelgek op elkaar. Alles ging goed, tot een aantal maanden geleden. Ik studeer al anderhalf jaar aan de andere kant van het land, en breng mijn doordeweekse dagen door op mijn studentenkamer daar. Hij slaagde een jaar later, en begon aan een studie die erg hoog gegrepen voor hem is, maar waar zijn passie wel ligt. Hij is dus ontzettend veel bezig met leren, en ik zit de hele week op mijn studentenkamer. We zien elkaar dus heel erg weinig.
In het begin ging dit nog goed, we spraken elkaar veel en alles verliep goed. Een paar weken later merkte ik wat op. Ik hield van hem, maar waar waren mijn vlinders? Mijn verliefdheidsgevoelens? Ik heb er toen niet veel mee gedaan, want ik wist dat de verliefdheid op een gegeven moment over zou gaan in houden van. Ik hou overigens nog steeds van hem, maar niet meer op dezelfde manier als vroeger.
Een maand of 2 geleden ging het min of meer mis. Het contact werd steeds minder. We spraken elkaar niet elke dag meer, we zeiden elkaar geen weltrusten meer, geen goedemorgen. Soms spraken we elkaar dagen niet en zagen we elkaar ook niet. Een eye-opener voor mij was dat ik hem niet miste, en ook niet extreem blij was toen ik hem weer zag.
Mijn relatie verloopt op dit moment nog steeds zo. We hebben geen seks meer (dit komt overigens vooral van mijn kant… ik heb er gewoon geen zin in), zien of spreken elkaar nauwelijks. ALS we samen zijn is het heel gezellig, we lachen, maar vooral als vrienden, vind ik.
Als klap op de vuurpijl ontmoette ik een aantal weken geleden een jongen, en die begon ik steeds leuker te vinden. Ik heb het verzwegen, ik heb het ontkent, maar inmiddels is dat gewoon niet meer mogelijk. Ik ben namelijk echt verliefd. En het probleem is, het is wederzijds.