moeilijke situatie...

Hey allemaal,

Ik ken een jongen al een tijdje en we hebben eerder een keer gezoend, maar ben nooit verliefd op hem geweest eigenlijk. Maar nu heeft die tegen me gezegt dat die me nog heel leuk vind en of ik het nog een keer wil proberen. Ik heb ja gezegt… Maar ik zit heel erg te twijfelen want ik voel eigenlijk niet genoeg voor hem. Ik ben ook niet echt opzoek naar een relatie want het is pas een poosje uit tussen me ex en mij en ben daar ook nog niet 100% overheen. Maar met die jongen van nu heb ik eerder al gezegt dat ik niet meer wil dan vrienden. Maar ik durf het niet te zeggen, wat moet ik doen het gewoon proberen of zeggen dat ik vrienden wil blijven?
X

Wat denk je zelf als je goed nadenkt?

Je wil het niet
je bent duidelijk niet verliefd
Dus gewoon nee zeggen en dat je vrienden wilt blijven

Zeggen dat ik niks voor hem voel, maar ben zo bang dat het vanaf nu ongemakkelijk gaat worden en we niet normaal vrienden kunnen blljven terwijl ik hem als een normale vriend leuker vind

Je bent niet verliefd op hem. Zeg het tegen hem, het is jammer als de vriendschap erdoor misschien wat minder wordt maar dat gebeurt al helemaal als hij erachter komt dat ie een relatie heeft met iemand die hem niet leuk vindt.

Ik zou duidelijk zijn. Beter dat het nu eindigt, dan wanneer hij helemaal weg van je is!

Eerlijk tegen hem zijn. Het kan dat de vriendschap dan wat minder wordt, omdat het moeilijk is voor hem, maar dat moet je dan ook accepteren. Hij kan er niets aan doen dat hij je leuk vindt en afgewezen worden is naar.

Maar als je het hem nu niet zegt om hem geen pijn te doen, loopt het later sowieso op een nog pijnlijkere situatie uit. Dus eerlijk zijn is het beste wat je voor hem & jezelf kan doen :slightly_smiling_face: