moeilijke ouders...

Ik zit met een redelijk groot probleem. Ik heb namelijk gevoelens voor een jonge van 22jaar. Ikzelf ben 15jaar. De gevoelens zijn wederzijds dus daar zit het probleem niet. Ik weet enkel niet hoe ik dit aan mijn ouders moet vertellen. Heeft iemand een idee hoe ik dit subtiel kan aanbrengen. Ik wil die jongen namelijk echt niet kwijt geraken door mijn ouders.

Heeft iemand tips?

Hmm, ik zou het toch vertellen. Maar wel als je ouders in een goede beu zijn, misschien vatten ze het helemaal niet verkeerd/raar op? Maar als je het niet wilt vertellen, vertel je het niet, niemand dwingt je.

Mijn ouders zijn nogal moeilijk op dat vlak. Ze vinden een ouder vriendje niet zo geweldig.

Dan zou ik het denk ik niet vertellen, maar voel je je daar wel goed/onschuldig bij? Want het zou niet leuk voor je zijn als je je schuldig voelt hierover. En je hebt toch geen relatie met hem? Alleen gevoelens. Ze gaan je heus niet vermoorden. :’)

Moet je nou echt twee topics hier over starten

We zijn zo goed als een koppel. Als mijn ouders dit goedkeuren toch. Ik wil hier gewoon goede tips ophalen zodat ik met goede argumenten naar mijn ouders kan gaan en ze zo tog kan overtuigen het goed te keuren. Begrijp je?

ik snap wel dat je ouders het niet leuk zouden vinden, hoewel ik leeftijd geen probleem vindt zitten jullie misschien wel andere fases. maar je kunt het beste direct eerlijk zijn. je bent oud genoeg om zelf keuzes te maken.

Beetje onnodig om nu weer een topic te starten. Je oude topic had namelijk hetzelfde doel als deze, daarom kopieer ik gewoon mijn antwoord uit je vorige topic:
“Als je het lastig vindt om hem direct voor te stellen als je vriendje, zeg dan dat je een vriend mee naar huis neemt en gewoon gezellig samen een filmpje gaat kijken op je kamer. Als hij voor de deur staat, zullen je ouders hem echt niet wegsturen. Ze zullen jullie hooguit verbieden naar je kamer te gaan met als gevolg dat jullie in het bijzijn van je ouders een film moeten kijken. Zodra hij weg is zal er wel een gesprek volgen met: is dit gewoon een vriend of is het je vriend? etc.”

Één topic hierover is genoeg.