Moeilijke kleding (ook bh's) maten-topic.

Hi there,
veel mensen zullen zich in mijn verhaal herkennen, namelijk het niet/nauwelijks kunnen vinden van passende betaalbare kleding. Er zijn wel winkels die je maten hebben maar meestal is het lelijke of dure kleding. Post hier je frustraties, vragen en suggesties over het vinden van passende kleding.

Laten we maar meteen beginnen: Ik heb broekenmaat 27/34. Niet de makkelijkste maat, en ook een maat die steeds meer uit de winkel verdwijnt om vervangen te worden door bredere of kortere maten. Voor mij is het elk jaar een heel gedoe om een stuk of 3 passende broeken bij elkaar te verzamelen en dan niet per ongeluk dezelfde te kopen als ik al had. Vaak is het dan bij de ene winkel een broek en dan bij een andere een andere broek. Wie weet winkels waar ze deze maat vaker verkopen?

als hij al bestond, sorry en als hij toch bij Fashion moet, nogmaals sorry

american apparel is wel een ster in dat soort maten, maar daar heb je nu niet direct een winkel van om de hoek neem ik aan, maar online kopen is dan wel weer een optie!

Tja, ik ben toch wat huiverig om op internet te kopen, aangezien ik skinny niet vaak pas omdat ik in verhouding redelijk stevige kuiten heb. Ik wil altijd toch wel passen omdat een broek in mijn maat 3 van de 4 keer toch niet past. Maar toch bedankt :slightly_smiling_face:

Ik haat het dat mijn borsten in verhouding met de rest van mijn lichaam een beetje te groot zijn. Dan koop ik een leuke blouse die me past maar dan kunnen de twee knoopjes bij de boobies weer niet dicht :") als ik een maat groter koop is de blouse weer van onderen te wijd. En mijn lengte waardoor dingen vaak te kort zijn, arghhhhhhh

Ik heb echt een tietenprobleem :’) Gisteren ook weer, geweldig jurkje in de sale, alleen nog in maat 38 dus ik blij, mijn maat. Krijg ik de rits maar tot aan mijn ribben dicht vanwege die #)&$!#(*$ boezem. En zo gaat het dus altijd.

Ik heb brede korte benen dus broeken is een ramp, dan nog mijn taille tegenover mijn borsten: hele smalle taille met daarboven hele grote borsten en dan nog mijn miserabele lengte van 158
En zie maar eens een leuke bikini te vinden in maat 70f

Ik kan serieus waar nergens een betaalbare bh vinden in mijn maat, die niet push up is. Heb een D, maar ben heel klein en ben nog best jong. Ik heb ook ALTIJD dat blousjes goed zitten, maar dat bij de borst de knoop steeds los springt.

Dat push up zorgt er voor dat ze niet gaan hangen en dat ze er mooi uit zien, niet persé dat het meer lijkt, waarom wil je geen push up dragen? x

Ahh ja. Frustratie tijd! Ik heb maat 32/34 of XS/S en shirtjes zitten altijd te strak bij mijn boezem.
bijnaALTIJD.

Zelfde probleem hier. Heb broekmaat 28/34, ik kan ook bijna geen broek vinden die normaal past. Ook door mijn grote boezem in vergelijking met de rest van mijn lichaam kon ik vanmiddag helemaal geen leuk bikinitop vinden. Nu heb ik zo’n simpele zwarte maat xxl…

Pull&Bear misschien iets voor jou deadstar? Pull&Bear valt best wel klein uit en ik ben 1,82 en die broeken zijn best lang. Prijs van een broek is ongeveer 25,- soms wat lager. Pull&Bear heeft een filiaal in Tilnurg, Rotterdam, Den Haag en binnenkort ook in Amsterdam volgens mij.

Ik heb ook een broekenprobleem. Ik kan gewoon geen spijkerbroek vinden die goed zit. Heb maat 28/30 nodig maar lengte 30 is er vrijwel nooit. Ik wil dan graag een skinny maar skinny’s zitten of bij mijn benen te strak of ik krijg hem niet dicht.

Ik heb echt jongensheupen en billen, mijn broeken blijven dus nooit ‘hangen’, ookal zit ie wel goed strak :’) Ik ben dus nu enthousiast squats aan het doen om rondere billen te krijgen, en het gaat al een stuk beter yay. Ik vraag me af of er meisjes/vrouwen zijn die echt nooit moeite hebben met goede broeken vinden, ik denk het niet eigenlijk.

@Deadstar: Cheap Monday! Toevallig heb ik een aantal broeken in deze maat :slightly_smiling_face:
(lengte is veel te lang voor mij, ik moet eigenlijk 30 hebben, maar ik wilde zo graag een paar nieuwe broeken :stuck_out_tongue:)
Je kunt ze kopen bij Funkiehouse, de Weekday store in A’dam en als het goed is ook bij sommige Men@Work winkels. Anders is ASOS of de Weekday online store ook nog een optie.

Ik heb ook ferme kuiten, en ik pas er wat betreft ook perfect in. Ze sluiten heel mooi aan.

Ik heb ook een broekenprobleem, maar dan met name vanwege de lengte, ik zou eigenlijk 36 nodig hebben, maar de meesten gaan maar tot 34 :s. Dus als ik zit of fiets heb ik altijd hoog water, heel vervelend.

En laarzen zijn trouwens ook lastig te vinden, aangezien ik smalle kuiten heb, maar wel maat 41. Dus meestal is de schacht te wijd, hoewel er de laatste tijd steeds meer S-schachten zijn, gelukkig.

• Broeken vinden is een hell, ik moet 30 hebben voor de lengte, en meestal krijg ik ze nooit over me kont heen omdat die in verhouding met me benen best groot is.
  • Jurkjes ook, die zijn of te groot bij me taille en goed bij me borsten en kont, of goed bij me taille en veel te strak bij de andere delen.
  • Ik heb brede voeten dus pumps vinden is ook best lastig omdat ze verwachten dat alle vrouwen perfecte smalle voetjes hebben. :hammer:

Ik heb precies dezelfde broekmaat, en het is echt heel frustrerend dat die maat altijd op is of er überhaupt niet is. Ik zweer bij mijn broek van Levi’s (in de Levi’s store meten ze je maten op en dan krijg je een broek die perfect past) maar dat is weer zo duur!