Moeilijke eter.

Hoi allemaal,

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb namelijk aardig wat overgewicht en ik ben nu gemotiveerd om eraan te werken. Helaas ben ik geen makkelijke eter, en eet ik niet of nauwelijks groenten. De groenten die ik lust:

• champignons
  • prei
  • ui

even meer kan ik niet echt bedenken…

Mijn vraag is of iemand lekkere recepten heeft die gezond zijn, en toch niet al te veel groenten bevatten zodat ik eraan kan wennen. Mijn moeder die is ook een moeilijke eter, maar bij mijn vader thuis ga ik werken aan het groenten leren eten. Daarnaast, heeft iemand hier nog tips of ervaring hiermee?

Alvast bedankt!!

Zo veel mogelijk soorten groente uitproberen en het maar gewoon naar binnen proppen. Eten hoeft niet altijd lekker te zijn.

Hou je van pittig? Je kunt veel groenten verwerken in een rode curry, onwijs lekker en je proeft niets van de groenten. Soep is natuurlijk ook een makkelijk manier om meerdere groentes te verwerken. Of stoofvlees.

Verder kun je groenten bijvoorbeeld combineren met iets dat je wel lekker vind. Houd je van pasta? Doe dan eens extra groenten zoals broccoli door je saus. Hou je van kaas? Maak dan eens bloemkool met een kaassausje.

Probeer groenten ook eens op een andere manier, lust je een groente gekookt niet, probeer hem dan eens rauw of bijvoorbeeld gewokt. Ik lust bijvoorbeeld geen rauwe paprika, maar geroosterd en ontvelt is het één van mijn favoriete groenten.

Of je maakt een groenteomelet, dat vind ik persoonlijk erg lekker

Je kan ook groentesoep maken, daar kan je zoveel groenten in doen als je wilt :slightly_smiling_face:

soep is echt de ideale manier om groente te eten zonder dat je merkt dat je groente eet. uitje,knoflook fijnsnijden en aanfruiten in de pan, groente naar keus erbij (tomaat, courgette, broccoli, enz) bouiilon erbij, als de groente gaar is heel de boel met een staafmixer pureren. je kan nog een hoop varieren, door er bijvoorbeeld kruiden in te doen, pepertje als je van pittig houdt, kookroom als je romige soep wilt, enz.

Kijk op www.fitbeauty.nl voor bijvoorbeeld een pizza met bloemkoolbodem (ik garandeer je dat je de bloemkool nauwelijks proeft) of een smoothie met spinazie (die proef je dan ook niet). Frietjes van knolselderij, en ga zo maar door.

maak pannenkoekjes met groente erin. Geen suiker erin doen, maar bijv. courgette, of prei. Het smaakt helemaal niet erg naar groente!

Het probleem is denk ik niet dat je de groenten niet lust, maar dat je er nooit mee opgegroeid bent.
Ik eet hier thuis ook weinig groenten, ben zelf gaan experimenteren en daardoor eet ik nu ook avocado, courgette, bosuitjes, sla, uitjes etc.
Het is écht heel lekker, maar je moet er zelf mee proberen.

Door bijvoorbeeld knorr gerechten te gaan eten, proef je groenten op een andere manier en kan je zelf ontdekken wat je lekker vindt!

Verder is het om af te vallen goed om je niet alleen te focussen op de drie maaltijden ontbijt, lunch en avondeten, maar vooral om te kijken wat je daarnaast eet.

Wow hier heb ik wat aan hartstikke bedankt! En die soep is echt heel handig, alleen niet echt met warm weer…

klopt, mijn moeder houdt niet zo van koken dus die houdt meer van makkelijk eten. En die gerechten vind mijn moeder niet zo lekker (van knorr) maar ik denk dat ik die voor mezelf ga maken zodat ik daarvan 2 dagen kan eten of in de vriezer kan doen, want dan wen ik er wel aan

Dankjewel!

Als je koken een beetje leuk vind, zou ik overigens ook niet te lang Knorr blijven eten. Is makkelijk om te kijken of je het überhaupt zou lusten, maar zelfgemaakt is echt nog veeeeeel lekkerder.

Klopt, daar heb je gelijk in! Maar zo een goede kok ben ik nog niet, maar zou het meenemen dankje :slightly_smiling_face: