Hoihoi. Ik heb nogal een moeilijke beste vriendin met een heeele sterke mening, soms weet ik even niet meer wat ik er mee aan moet. Ze kan ook echt niet omgaan met geld, wat ik nogal vervelend vind. Ze vraagt bijna elke maand of ze geld van me mag lenen, dat mag natuurlijk want ze is mn beste vriendin. Ze belooft het dan een paar dagen later terug te geven. Maar vervolgens zie ik dat geld nooit meer. Het gaat intussen al om bijna 400 euro. Ik weet wel dat ze het zelf moeilijk heeft en ook veel stress heeft als het om geld gaat maar ik moet er ook gewoon hard voor werken (ben 18 jaar dus ik heb ook niet een heel hoog uurloon XD) en ik zit uiteindelijk ook een hele maand zonder geld. Dat is toch ook niet normaal? Als ik dan vraag wanneer ik het terug krijg (dit doe ik altijd via app, vind het kut om in het echt over te beginnen), reageert ze er niet op of heel geĂŻrriteerd. Moet ik deze 400 euro maar laten gaan en in de toekomst geen geld meer aan haar uitlenen? Met haar vader en zus heeft ze hetzelfde, ze leent geld maar geeft het niet terug. Hierdoor hebben ze ook vaak ruzie.
We gaan in de zomervakantie ook samen weg naar Mallorca, haar vriend gaat ook mee met nog een vriend van hem. We hebben afgesproken om 600 euro mee te nemen om daar te spenderen, voor een week. Maar ik ben bang dat ze dit geld niet heeft binnen een maand. Als ik er over wil praten kapt ze het gesprek meteen af. Wat moet ik nou doen?
PS: we hebben het er 1 keer een soort van over gehad. Uit het gesprek kon ik wel opmaken dat ze het ook rot voor mij vind en dat ze wel heel dankbaar is dat ik dit voor haar over heb.