Moeilijke beslissing

Ik zit een beetje met een dilemma.

Iedere zaterdag organiseer ik op een zeilvereniging voor kinderen van 11 - 13 jaar activiteiten, lessen, spelletjes etc. Ook organiseer ik voor hen dingen als een kerstdiner, zomerkamp etc.
Ik vind dit heel erg leuk om te doen, maar het kost me heel veel energie.
Ik ben er veel mee bezig omdat ik ook het contact voor de ouders regel en veel van die extra activiteiten organiseer.
Officieel zijn we met 7 mensen die dit doen, maar 2 daar van zijn er nooit, 1 gaat voor school 4 maanden weg. We blijven dus nog maar met 4 man over waarvan bijna niemand er iedere week is.
Ook moeten we ontzettend veel vergaderen.

Ik vind het omgaan met de kids en het organiseren van de leuke dingen echt super. De rest kost me echter veel energie. (Ik studeer ook nog, zit bij een studentenvereniging en heb gewoon veel tijd voor mezelf nodig.)

Wat zou jij doen of wat vind je dat ik moet doen? Er mee doorgaan, stoppen of iets anders?

Naja ik kan moeilijk voor je zeggen wat je moet doen! Het klinkt alsof je het heel leuk vindt om te doen, dus dan zou ik er niet mee stoppen. Maar als het zoveel tijd in beslag neemt, en je ook nog studeert enzo snap ik dat je ook tijd voor jezelf wil hebben…
Je moet kijken hoe belangrijk je die tijd voor jezelf vindt… Misschien kan je nog wel mee helpen maar minder? of minder mee doen met de studentenvereniging? :slightly_smiling_face:

Ik zou er wel mee doorgaan. Jij en die kinderen vinden het heel leuk, dus het zou zonde zijn om te stoppen. Kan je niet meer vrijwilligers zoeken? Of de taken nog meer proberen te verdelen over de rest van de mensen? Succes!

Ik zou er mee doorgaan, maar dan in iets mindere mate. Kijk of je wat activiteiten kunt laten vallen die andere mensen kunnen overnemen? Misschien zijn er wel meer mensen die willen helpen.