Moeilijk

Heee,
Ik kan het in mijn klas heel goed vinden met een jongen, we lachen om dezelfde dingen en hebben het gezellig in tussen uren. Laatst heeft hij dus gezegd dat hij verliefd op me is. Het punt is: ik weet niet of ik hem ook leuk vind. Ik vind het jammer dat hij één jaar jonger is, je merkt het niet heel erg, maar wel een beetje. Ook heeft hij een kledingsmaak die ik niet heel leuk vind. Tegen vriendinnen zeg ik dat ik niet op die manier naar hem kijk, maar sinds hij het gezegd heeft kan ik nergens anders meer aan denken. Dit klinkt misschien stom maar ik weet dus niet of ik hem leuk vind omdat hij mij leuk vindt, of omdat ik hem écht leuk vind. Hij is qua uiterlijk totaal niet mijn type hoewel ik weet dat het principe om een bepaald ‘type’ te hebben nergens op slaat. Hij is wel enorm attent en lief. Sinds hij het heeft gezegd is er wel wat veranderd tussen ons, omdat hij denkt dat ik hem niet zie zitten. Hebben jullie dit ook ooit gehad? En zouden jullie afspreken in bijvoorbeeld de vakantie om het er goed over te hebben en kijken of het misschien wat kan worden?

Als jij het wilt kun je altijd kijken of het wat wordt. En gaat om het innerlijk van een persoon, niet om het uiterlijk

Hey
Ik weet natuurlijk niet hoe jij je voelt en ik zou er ook helemaal naast kunnen zitten. Maar ik herken dit heel erg bij een vriendin van mij. Zij vond die jongen eigenlijk helemaal niet leuk, maar doordat hij zei dat hij haar leuk vond, voelde ze zich gevleid. Waardoor ze een soort verliefd gevoel kreeg. Ze heeft toen een relatie gehad, maar eigenlijk vond ze hem niet leuk. Ze hebben maar 1 keer afgesproken en nooit gezoend o.i.d (niet dat dat moet).
Dus als ik jou was zou ik even afwachten, er proberen niet aan te denken, aangezien je misschien enkel gevleid bent. Na een tijdje trekt het wel weg en als dat niet zo is dan zou ik er werk van maken. Natuurlijk is gewoon afspreken in de tussen tijd geen probleem.

Hopelijk heb je hier iets aan. Succes!!

Mijn vriend is ook totaal mijn type niet, qua uiterlijk en afkomst, maar qua innerlijk is hij echt precies wat ik zocht.
Btw 1 jaar verschil is niet zo’n ramp, mijn beste vriendin heeft ook al 2 jaar een relatie met der vriend die een jaar jonger is en ze passen gewoon perfect bij elkaar.

Het gaat natuurlijk om het innerlijk maar als ik eerlijk mag zijn zou ik sowieso geen relatie nemen met iemand die bij mij in de klas zit. Op een gegeven moment ga je je heel erg irriteren aan elkaar en teveel op elkaar letten omdat je elkaar dagelijks ziet, ik spreek uit ervaring.

Maar iig 1 jaar is idd niet zo erg. Het gaat om hoe die persoon zelf is.

Ik ken koppels waarbij de man jonger is en het prima gaat, dus ik zou daar niet gelijk op afknappen!

En verder, tja, soms val je op iemand die totaal niet je “type” is maar kan je helemaal gek op diegene worden.
Maar zorg er iig voor dat je niet wat met hem neemt puur omdat je je gevleid voelt. Als je je niet aangetrokken tot hem voelt is het ook klaar en moet je hem dat ook (aardig!) laten weten, zodat hij ook door kan.

Het feit dat je erover na moet denken of je hem leuk vindt, zegt voor mij al genoeg. Als je iemand echt leuk vindt, dan voel je dat. Dan hoef je er echt niet over na te denken, in mijn ogen.

Ik zou geen relatie beginnen.