moeilijk...

Hi, ik heb lang nagedacht of ik hier hulp/advies zou vragen, al paar keer n bericht geschreven maar steeds weer verwijderd maar heb besloten om het nu toch maar echt te doen omdat hier altijd toch wel hele goede tips/ervaringen worden gedeeld, nog nooit zoiets gedaan maar hé, voor alles is de eerste keer :cold_sweat:

Ik heb verkering met een jongen bij mij in de klas, bijna 4 maanden. hiervoor heb ik al best veel vriendjes gehad alleen met deze jongen is het toch wat serieuzer, ik ben zijn eerste vriendin. hij is mijn eerste vriendje waarmee ik ruzie heb gehad, en niet 1 of 2 keer nee echt regelmatig. deze ruzies gaan meestal over jaloezie om een andere jongen/meisje of gewoon om zulk soort dingetjes. nu vind ik ruzie niet heel erg, ondanks dat dit wel heel nieuw voor mij was in een relatie, maar dit is toch wel een beetje te vaak om te kleine dingetjes. het is niet zo dat het nu perse zijn of mijn schuld is, het komt een beetje van beide kanten.

in onze relatie gaat het heel vaak om andere mensen, zoals ik net al zei: we zijn soms jaloers als we teveel met een andere jongen/meisje omgaan. maar ook is het zo dat mijn vriendinnen en zijn vrienden een grote rol spelen in onze relatie: mijn vriendinnen zeiden eigenlijk al meteen na de eerste week dat hij gemeen was etc. na een tijdje vonden ze ook echt serieus dat ik het uit moest maken. ik vond hem nog leuk en hij deed soms misschien een beetje gemeen maar daarnaast deed hij ook erg vaak lief. toen hadden we een paar dagen dat we om de een of andere reden boos op elkaar waren en elkaar al een paar dagen lang op school negeerde en niet meer tegen elkaar praatte, ik was het nu toch ook wel zat, doordat mijn vriendinnen nu echt heel serieus waren dat ik het ook moest uitmaken ben ik naar hem toegelopen en vroeg ik of ik even met hem kon praten. hij wist eigenlijk al meteen wat er aan de hand was, hij keek me met tranen in zijn ogen aan en ik kon het gewoon echt niet want ik hield nog zoveel van hem. hij zei tegen me ‘je wilt het uitmaken, he?’ ik zei niks terug en we bleven daar nog een paar seconde staan en toen liep hij weg. later spraken we elkaar op whatsapp, na een lang gesprek kwamen we een beetje tot de conclusie dat het beter was om het uit te maken, maar dit hebben we eigenlijk niet echt gedaan. tegen onze vrienden en vriendinnen hadden we gezegd dat het uit was, mijn vriendinnen waren blij en dat deed me toch wel pijn. hij belde me daarna en eigenlijk hebben we de hele avond nog gebeld, we hebben eerst een beetje gepraat of het uit was of niet, hebben we samen besloten dat het uit was maar daarna hebben we gewoon uren lang een normaal gesprek gevoerd alsof we nog steeds een relatie hadden. op school negeren we elkaar en denkt iedereen dat het uit is maar we sturen elkaar onder de lessen door lieve appjes en we bellen elke avond. niemand weet dat het eigenlijk nog steeds aan is omdat het dan allemaal weer fout gaat. we willen het ze wel weer gaan vertellen maar we weten zeker dat ze dan weer vinden dat we het gewoon uit moeten maken en dat er toch weer allemaal drama komt.

nu is mijn vraag dus aan jullie: wat vinden jullie dat we moeten doen?
alle meningen zijn welkom :wink:

het was mijn plan om dit bericht erg kort te houden maar is me geloof ik toch niet helemaal gelukt haha :cold_sweat:

xx

ik begin er nu aan te twijfelen of ik dit beter niet had kunnen doen, is mijn verhaal niet goed of niet duidelijk of weet gewoon niemand hier wat op te reageren?

Je verhaal is redelijk duidelijk hoor, het is nooit makkelijk om zoiets kort en helemaal duidelijk uit te leggen :wink:

Maar ik denk dat niemand weet hoe ze hier op moeten reageren, het is ook een beetje moeilijk in te schatten hoe oud je bent, dus misschien is dat iets om nog even te zeggen? Dan is het meestal namelijk makkelijker om je situatie in te schatten enz.

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Vriendinnen die willen dat het uirgaat omdat ze hem niet “goed” genoeg vinden voor je. Ik moet eerlijk zeggen: dat zijn dus echt niet de juiste vriendinnen. Een echte vriendin zal je keuze accepteren met wie je gaat. Ze zal willen dat je gelukkig bent en als jij met hem gelukkig bent dan zou een echte vriendin daar blij om moeten zijn, lijkt mij. Als hij nou zo’n slechte vriend is die jou totaal niet goed behandeld dan had je dat denk ik zelf wel gemerkt.
Zoals ik lees gaat het nu gewoon prima tussen jou en je vriend. Het is misschien even anders op school etc. Omdat je elkaar dan moet negeren en doen alsof je elkaar niet heel erg leuk vind, maar ik zou het nog even verzwijgen voor je vriendinnen. Misschien dat je het wel kunt vertellen tegen een hele goede vriendin. Maar ik vind niet dat het nodig is dat andere op de hoogte zijn van jullie relatie. De relatie betrekt namelijk jou en je vriend. Als het wat serieuzer wordt of als jullie al een poosje met elkaar gaan zou ik het misschien wel stapje voor stapje proberen te zeggen. Zolang je duidelijk blijft dat dit jou keus is en dat je zelf wel beslist van wie jij houdt. Dat hoeft een “vriendin” je niet te vertellen.

owwhh ja, dat was ik helemaal vergeten erbij te vertellen! dankjewel :wink: ik ben nu 13 jaar

ja, je hebt helemaal gelijk, eigenlijk! dankjewel voor je advies :bowing_man: :wink:

Precies dit.

Ik zou het gewoon vertellen als je een relatie hebt moet je er trots op zijn! En ik denk dat je vriendinnen het maar gewoon moeten accepteren. Goede vrienden doen dat wel misschien niet meteen, maar het komt wel! Misschien zijn ze alleen bang dat ze je kwijtraken.

ja, je hebt ook wel weer een punt, ja! echt leuk dat iedereen weer een andere mening heeft :kissing:
maar maakt het toch wel moeilijk om te kiezen wat ik nou moet doen :bored:

Als je vriendinnen zeggen dat je het uit moet maken zijn het geen goede vriendinnen… Jij moet dit zelf bepalen en uitzoeken. Je moet niet iets doen omdat hun zeggen dat het beter voor je is. Ik zou met ze afspreken en het hele verhaal uitleggen. Ook zou ik hierbij vertellen wat deze jongen voor je betekend en zeggen dat je zelf wil bepalen of je iets met hem hebt. Vanaf hun kant is het wel heel makkelijk gezegd. Als ze dan doorgaan of weggaan zijn het geen goede vriendinnen…

Ik zou het gewoon vertellen, het lijkt me heel rot om het geheim te moeten houden. Jouw vriendinnen moeten gewoon blij voor jou zijn dat jij happy bent met je vriendje en hun eigen gevoelens over of ze hem wel of niet leuk vinden maar even opzij schuiven. Het gaat erom dat jij gelukkig bent.
Ik zou er dan wel bij zeggen dat je het fijn zou vinden als ze zich er niet mee willen bemoeien omdat het daar de vorige keer mis ging. En zolang jij gewoon de aandacht goed kan verdelen tussen je vriendje en je vriendinnen zie ik ook niet in waarom zij er dan slechter van zouden worden.
Komt vast goed!

Hey meid !

Ik zit een deel met hetzelfde probleem. Buiten dat ik dan wel niet samen ben met deze jongen. Men vriendinnen noemen hem een dikke nek (oké hij heeft geld maar is hij daarom een slecht persoon?) enzoverder. Ze zeggen dat ik er niet meer mag tegen praten en sturen. Bij hem is het ook van dat zijn vrienden kunnen mij (om welke reden dan ook) niet zien. Het is moeilijk maar wij houden het stil, enkel mijn beste vriendin weet hiervan omdat zij mij wel begrijpt en het me gunt. Ik zie wel later of ik het hen als nog vertel maar zolang zij zo doen zeg ik niets en hij ook niet. Je moet doen waar jij je het best bij voelt. Ik zeg het niet omdat ze hem toch niet apprecieren ookal kennen ze hem niet. Dus zolang ze zo ‘belachelijk’ doen (ja zo noem ik het wel) zeg ik hen niets.

Hoop je een beetje geholpen te hebben ! X

Ik heb een beetje het idee alsof jij je heel erg laat leiden door wat je vriendinnen vinden. Waarom? Als jij die knul leuk vindt, dan moet je schijt aan de rest hebben.
Het is altijd makkelijk praten als je zelf niet in een/de relatie zit.
Als jij die jongen leuk vindt, ga er dan voor.

Hai hai , ik snap je hoor … heel lastig als je denkt dat je vriendinnen niet achter je staan . :bored: Jullie hebben ruzie omdat jullie jaloers zijn , niet omdat jullie je ergeren aan elkaar of zulk soort dingen. Dat betekend dus dat jullie echt van elkaar houden. Blijkbaar voelt bij het zelfde voor jou en moet je je gewoon je vriendinnen het gaan vertellen… ik wil nu geen keuzes voor je maken maar dit is wat ik zou doen , dan kijk je welke vriendinnen niet achter je staan en kan je ze gelijk vertellen dat je gelukkig ben met hem en dat achter jou keuze moeten staan. Ik wens je succes xoxoxo Hoop dat je hier wat aan heb !