Moeilijk vinden om geld aan te nemen.

Haha ik heb 't ooook! Alleen dan vooral met vrienden ofzo. Heel raar; dan leen ik ze geld, of betaal ik bv een ijsje ofzo… En dan willen ze 't later terug geven en zeg ik altijd; Neeeejoh hoeft niet. Maar uiteindelijk tikt dat wel aan. Nu neem ik 't wel vaak aan maar van bv. mn vriendje moet hij het echt in mn tas gooien wil ik het “aannemen”."

Tja, niets aan te doen - in mijn geval is 't gewoon aannemen en denken dat je anders echt véel geld mist… &Bij jou inderdaad; klusjes doen en hee, je hebt 't nodig en je kunt nog niet werken dus 't moet wel he. :slightly_smiling_face: Je moeder kreeg 't ooit ook! XX

ik voel me altijd schuldig als ik mn kleedgeld krijg(100euri) of iets duurs van mn ouders,vind t gewoon ‘‘zielig’’ dat hun dat voor mij betalen…

Inderdaad, help ze af en toe met een klusje.

wat is een kroel? :stuck_out_tongue:

Haha, een knuffel:P

Heb ik ook last van!
Ik heb nou niet bepaald een rijke familie,
en als ik voor mijn verjaardag 15 euro van mn opa krijg weet ik dat hij het eigenlijk niet kan missen.
Ook als ik iets nodig heb voor school bijvoorbeeld, zeggen mijn ouders dat ik het echt niet zelf hoef te betalen. Maar zij hebben ook niet veel geld dus ik koop het meestal gewoon zelf, zonder het tegen ze te zeggen, anders voel ik me inderdaad zo’n profiteur.
Kleedgeld/zakgeld wordt overgemaakt, dus daar merk ik weinig van :wink:

Ben gewoon verwend.

Bedankt @ iedereen!

En ik had niet gedacht dat er zoveel mensen zouden zijn die hetzelfde probleem hebben!

Dat heb ik ook! Ik kreeg voor 3 uurtjes oppassen 20 euro en het kindje lag al op bed en moest alleen elk halfuur eventjes kijken, voor de rest kon ik gewoon msn’en :expressionless: dan krijg ik gewoon 20 euro terwijl ik niet heb gedaan

Oh en ik heb het ook als ik van mijn moeder geld krijg om bijv. drinken e kopen bij de bioscoop, geeft ze me 10 euro mee en zegt ze daarna dat ik de rest wel mag houden… voel me dan ook zo’n profiteur

haha dat heb ik altijd op een afspraakje, ik vind het onwijs ongemakkelijk als de jongen alles betaald en dan ‘nee nee hoeft echt neit hoort zo’ blabla

maar ehh ja, wat al werd gezegd, gewoon iets kleins terugdoen en heel dankbaar zijn? :stuck_out_tongue:

jajajajaja. mijn vader bood altijd aan mij geld te geven, dingen voor mij te kopen etc. ik zei letterlijk altijd: nee joh, dat vind ik niet eens leuk. terwijl ik er echt dan al 7 maanden voor spaarde, gewoon omdat ik me dan zo vervelend voel. maar ik ben er nu wel een beetje overheen gegroeid, ik heb geleerd soms ook gewoon dingen aan te nemen.

pff ja ken t… heb er ook last van :stuck_out_tongue:
vind het wel leuk om wat te krijgen hoor maar voel me altijd zo schuldig dan :stuck_out_tongue:

Jaa, ik weet wat je bedoelt.
Ik moet eens in de paar weken m’n vader helpen want dan moet de melk van elke koe getest worden enzo. En dan moet ik dus 1 keer 's avonds en 1 keer ‘s ochtends meehelpen met de koeienmelken (gosh, ik voel me nu echt zo’n boerentrien :’)). En daarvoor krijg ik dus 15 euro, terwijl ik eigenlijk maar 3 uur bezig ben in totaal, en opzich ook niet zo veel moet doen. Dan voel ik me ook een profiteur.

Ik vind het niet heel moeilijk om het aan te nemen, maar ook niet echt fijn of zo. Soms krijg ik zomaar 100 euro van mijn oom o.O" maar elke keer als hij het geeft zeg ik dat het ECHT niet hoeft maarja daar luistert hij niet naar…

hahaha

Ik krijg nooit geld als ik niks uitvoer of zomaar omdat het kan. Ik krijg alleen geld als ik daarvoor heb gewerkt ofafgesproken (zakgeld/kleedgeld) ofeen speciale gelegenheid is, en dan heb ik er nooit problemen mee. :’)

Haha wtf, ik zou echt NOOOOIT zomaar geld van familie krijgen. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Bij mij is het eigenlijk eerlijk verdeeld…Trakteert iemand mij, doe ik dat de volgende keer. En ja, dat je geld van je ouders krijgt is logisch…Maar daar kan je juist wel dankbaar voor zijn, is juist goed. Mijn oma is helaas overleden maar vroeger trakteerden wij haar wel ns op een ijsje…Kan jij misschien ook doen/