Moeilijk vinden om geld aan te nemen.

De titel zegt het eigenlijk al, ik vind het moelijk om geld aan te nemen van mensen.
Ik krijg bijvoorbeeld 20 euro per maand aan zakgeld, maar ik voel me altijd heel erg ongemakkelijk om dat aan te nemen.
Ik heb het wel nodig voor beltegoed enz., maar ik voel me echt een profiteur.
Geen reet uitvoeren, en toch geld krijgen.
Natuurlijk doe ik wel wat, maar ik voel me een verwend kreng als ik weer eens 5 euro krijg van mijn oma.

Iemand met hetzelfde probleem? Wat kan ik er tegen doen?
Aan reacties als ‘Stel je niet aan’ heb ik trouwens niks.

Ja heb ik ook.
Elke keer als ik naar opa en oma ga krijg ik 20 euro.
Ik zeg steeds nee dit hoeft echt niet oma. Maar ze duwt t gewoon in me hand.
Dus ik herken je probleem wel…

Ik vind het soms wel ongemakkelijk als iemand me zomaar geld geeft, maar bij kleedgeld ofzo echt niet. Dat is gewoon zo afgesproken en het is logisch dat mijn ouders mijn kleding nog betalen. En op je 13e mag je nog nieteens werken dus dat je geen reet uitvoert kun je niks aan doen! Misschien als je geld krijgt van je oma dat je haar heel lief bedankt en daarna een klusje voor haar doet of haar even helpt met iets? Dan voel je je misschien minder schuldig.

Ja, dat zal ik eens doen (dat van dat klusje).
Heel erg bedankt!

Ja daar heb ik ook wel eens last van!

Ik vind het soms wel lastig om geld van mensen aan te nemen zoals kenissen enzo,
maar vn mijn ouders ook wel een beetje, soms.
Maar dan vind ik het vooral ‘letterlijk’ lastig om aan te nemen.
Ik weet niet hoe ik het moet pakken…

Het is heel normaal dat je je daarbij ongemakkelijk voelt. Ik zou me zorgen gaan maken als je het de normaalste zaak in de wereld zou gaan vinden als mensen jou geld geven want dan was je pas echt een verwend nest. Kdenk gewoon dat jij heel graag voor je eigen centjes wil zorgen en daar is niks mis mee. Beter dan profiteur zijn toch? Tuurlijk mag je het aannemen maar je gevoel is heel normaal…

Ik vind het juist leuk als ik geld krijg, lekker makkelijk. Maar als het moest zou ik er ook wat voor doen. Ik moet voor mijn zakgeld elke avond afdrogen (we hebben geen vaatwasser). Misschien moet jij ook een klusje gaan doen, die je dan elke dag doet? Iets kleins.

Iig beter dan dat je nergens genoegen mee neemt en telkens meer wilt. Zulke mensen ken ik genoeg haha. Maar ik snap wat je bedoelt, dat had ik ook, maar nu werk ik en krijg ik geen zakgeld meer, dan heb ik idd het gevoel dat ik er iets voor doe.
Mijn vriend wilt ook altijd betalen als we naar de bios gaan of een ijsje gaan eten maar dat mag nooit van mij haha

haha, ik vind het leuk;
Je mag altijd dat geld naar me opsturen
als je je er niet goed bij voelt haha!

Heb ik ook hoor. Maar ook vooral met mijn ouders. Gister zei iemand ineens tegen mij; Ja maar jij bent hartstikke verwend.
Ik schaam me ervoor, ookal zegt mn vader dat dat niet moet. Ik vind het natuurlijk leuk om veel te krijgen, maar ik voel me ook alsof ik een profiteur ben… Niets doen(kan overigens niet, want ik heb een best wel erge blessure aan mijn schouder al 2 jaar) en dan toch alles krijgen…
Ook van mij oom krijg ik telkens 20 euro als ie hier is en dan zeg ik ook wel zo van; Ja hoeft echt niet. En dan duwt ie het toch in je handen enzo…

Ik voel me altijd ongemakkelijk bij 't oppassen als ik teveel krijg zegmaar. Dan zeg ik altijd: U geeft teveel. Maar dan toch.

nope

Heb ik geen last van hoor, kom maar op met dat geld >:-)))

Meestal heb ik daar niet zo heel veel problemen mee. Bij mijn opa en oma wel, die proberen me sinds ik studeer iedere keer 50 euro te geven als ik er ben. Dat resulteert in dat ik er minder kom dan ik anders had gedaan. Hier zit wel echt het verschil dat ik 50 euro veel te veel vind om voor dat soort dingen te geven

Ja, dat heb ik ook heel erg. Van mijn ouders minder, maar van familie wel. En ook vorige keer, ik ging met een vriend van me naar de bios, en hij was net wat eerder en had de kaartjes al gekocht, terwijl ik er gratis inkon met mijn Rotterdampas. Toen wou ik hem het geld geven voor het kaartje en weigerde hij het aan te nemen >.< En daarna gingen we naar de Mac, omdat ik nog wat honger en dorst had, en toen voordat ik mijn geld aan de cassiére kon geven had hij het al gedaan. Dat kan ik dan niet hebben. En toen later probeerde ik het nog een keer: Wat krijg je van me?
Hij: Niks, alleen een kroel.

Maargoed, heel veel onzin en geen oplossing, haha!

Heb daar geen last van, geen zin om moeilijk te doen :’)

Heb ik ook wel last van maar ik vind het wel leuk als ik wat geld krijg want dan kan ik weer wat kopen maar ik zeg wel altijd ‘Nee hoeft niet oma!’ En dan duwt ze het me toch in mijn handen. :stuck_out_tongue:

Wees maar blij dat je wat krijgt… ik woon samen en nu moet ik alles zelf betalen. 20 euro is niet veel maar toch heb je het wel nodig. En je moet het maar zo zien. je ouders houden gewoon van je;)