Heee
Ik zit in 3gymnasium, en wij moeten dus binnenkort een profielkeuze gaan maken.
Ik wil heel graag Natuur & Gezondheid doen, maar ik weet niet of dit te moeilijk gaat zijn
Heeft iemand ervaring met NG op vwo niveau, en dan met Latijn/Grieks daarbij? Is dat moeilijk?
En zijn vervolgopleidingen (iets met geneeskunde) moeilijk?
Ik heb NGT met Latijn (VWO) dus, ik weet niet wat je wilt weten? Of je het moeilijk vindt hangt heel erg af van waar jouw kwaliteiten liggen, maar over het algemeen kan gezegd worden dat er ‘meer’ wordt verwacht van een NGT-er dan van een CM-er (geen discussiestarter :’)). Vervolgopleidingen, tsja. ‘Moeilijk’ vind ik echt een stom woord dus daar kan ik niks van zeggen. Je zult wel veel tijd moeten stoppen in een universitaire studie maar als je de studie heel leuk vindt is dat altijd minder erg. Ik zou aanraden om een zo breed mogelijk pakket te kiezen (wat je aankan natuurlijk), dan hou je bijna alle opties open. Dit heb ik zelf ook gedaan en ik kan het aanraden, ik wist namelijk totaal nog niet wat ik wilde!
Ik heb ervaring met natuur & gezondheid op havo en vwo niveau.
Ik had geen grieks of latijn want ik deed atheneum. Ik vond dit persoonlijk erg zwaar(het was ook het zwaarste profiel) maar ligt eraan wat je leuk vindt om te doen, waar je goed in bent etc.
Ik ben echt niet goed in betavakken en wel in talen. Toch vond ik dat ik betavakken moest kiezen omdat ik dat nodig had voor de opleiding die ik wilde doen(en uiteindelijk toch maar niet) ben welblij dat ik al die tijd die vakken heb gehad, ik loop ontzettend voor nu op het hbo op alle mensen die t niet hebben gehad
natuur en teckniek met economie staat bekend als het zwaarste profiel. omdat je hierbij natuurkunde en wiskunde B hebt. natuur en gezondheid is hierop de ‘‘makkelijkere’’ variant.
OT: ik doe dus n&t, en het bevalt goed. je zit niet langer of meer uur op school dan een EM/CM-er. maar je tijden verschillen. de ene dag begin ik eerder en stop ik eerder, de andere dag hun. we maken evenveel uur. ook huiswerk is hetzelfde, ja de ene dag heb ik meer en hun minder, en dan andersom. ook ligt het eraan hoe snel je werkt en dingen begrijpt hoeveel huiswerk je moet maken en hoeveel vrije tijd je over hebt.
voor geneeskunde heb je iig natuurkunde nodig, dit kan ook bij n&g, maar niet standaart (bij ons op school tenminste) dus daar moet je even op letten.