Moeilijk om hem vrij te laten (initiatief nemen)

Hee, ik heb een probleem wat jullie misschien wel herkennen! :]

Ik vind het moeilijk om m’n vriend vrij te laten. We hebben relatie van zo’n 2enhalf jaar en vroeger claimde ik hem wel een beetje, nu niet meer eigenlijk, maar in de vakantie heb ik het er wel een beetje moeilijk mee. Het gaat niet over vrijlaten met andere meiden enzo, want ik vertrouw hem wel heel erg. Het gaat over het afspreken: ik wil hem gezellig vaak zien, en hij wil juist niet superveel afspreken. Nu is dat buiten de vakanties geen probleem aangezien we het beide druk hebben, maar in de vakantie hebben we allebei veel vrije tijd en onze vrienden zijn allemaal weg.

Hij neemt niet altijd veel initiatief bij het afspreken (wel wat meer dan vroeger maar alsnog minder), en ik wil niet altijd zelf vragen om iets te gaan doen, want dan ga ik hem weer zo achterna lopen/claimen. Maar hij plant ook altijd pas dingen op de dag zelf, dus weet ik bijv. niet of ik hem morgen of overmorgen, of die dag erna pas ga zien. Ligt eraan wanneer hij het vraagt, en ik vind het heel moeilijk om daar steeds op te wachten!

Normaal plan ik altijd veel andere dingen, dan kan ik me beheersen zegmaar om niet steeds uit mezelf te vragen om wat te gaan doen, maar zoals ik al zei: iedereen is op vakantie! Ik heb ook best wel een ** vakantie (meerdere redenen) dus vind het wel jammer dat ik hem niet zo vaak zie.

We hebben het er weleens over, en er komt nooit echt een oplossing uit. Je blijft ermee zitten dat de een meer wil afspreken dan de ander dus het is allebei een beetje meegeven. Ik let er ook niet altijd zo erg op hoor, het hoeft niet precies 50% initiatief te zijn zegmaar. Maar soms heeft hij wat meer eigen ruimte nodig en moet ik er wel een beetje op letten (hij kan bijv ook goed alleen zijn enzo).

Meer mensen die dit hebben, en wat doen jullie er tegen? Of vragen jullie wel voor het grootste deel uit jezelf? (:

Ik spreek niet uit ervaren heb niet eens vriendje gehad ._.
Maar volgens al mij boeken die heb gelezen (roman lezeres)
Moet je een keer helemaal los van hem gaan ( niet dat het uit moet) , maar gewoon minder zien. En dan komt hij vanzelf naar jou toe. Maar die theorie klopte niet bij iedereen. Ik denk hmm, gewoon zeggen dat je het moeilijk vind om zonder je te zijn -dramatisch- en dat het leuk zal zijn dat jij meer initiatief zou kunnen nemen? Want anders lijkt het net alsof aan je plak, natuurlijk snap ik dat je ruimte nodig dat kan je doen als je slaapt. Oke die was hard.
Veel succes!:smiley:

Haha ruimte als die slaapt :’).

Maar idd ze zeggen: als je van iemand houdt moet je diegene vrijlaten, als hij dan terugkomt is hij van jou en anders is hij nooit van je geweest.

Maar het is zo lastig om daadwerkelijk echt iemand vrij te laten en niet uit mezelf initatief te nemen, ik voel me echt claimerig nu en daar wil ik vanaf! (:
En misschien moet ik het er nog een keer over hebben idd…

PRECIES hetzelfde probleem alleen dan rond september 4 jaar met me kerel ( waaronder een break van 4 maand een tijdje terug.

Dus hoor graag de tips. Hoe jij het zegt, ik kon het geschreven hebben!

Praten, en weetje in boeken zijn vriendjes altijd zo lief en die willen altijd bij je zijn zo vriendje wil ik! (geen stalker) Oke lijkt me eigenlijk wel lief._.
Maarja neem afstand en uh spreek je hem niet op msn, hyve, sms?

@xMiss_carolaa haha ik ben dus niet de enige!

@Soemzel ja praten is idd belangrijk, maar hier is wel lastig een oplossing op te vinden aangezien hij zelf meer initiatief moet nemen, en hij moet het ook niet tegen z’n zin in doen, maar ik wil wel vaak afspreken… soort van probleem zonder oplossing. En ik spreek hem wel via sms of bellen, soms msn… (via die middelen moet hij ook meestal initatief nemen omdat hij het pas op de dag zelf plant, als we niet bij elkaar zijn dus…)

Bedankt voor de reacties!

whaha dat heeft Blake Lively ook gezegd…
If you ever want something badly, let it go. If it comes back to you, then it’s yours forever. If it doesn’t, then it was never yours to begin with.

Hmm, tja succes :grinning:

Ik dacht serieus dat ik het enigste meisje die dit “probleem” heeft (’:

Mijn vriendje is ook zo, ik weet nooit niet wanneer ik hem zie, ik zit altijd maar te wachten tot hij het vraagt zegt maar. Omdat hij altijd op de dag beslist. En nooit stelt hij iets voor om te gaan doen, het lijkt wel of hij blij is met gewoon elke keer in zijn kamer te zitten =.="

@ Soemzel
Dat doe ik echt van tijd! Wanneer ik eens pist ben omdat ik wéér eens lang heb moeten wacht op teken van leven, laat ik zélf niets meer weten (uit koppigheid). En dan krijg ik zo’n smsje van "sgattie, waarom antwoord je niet? Dat doe je nooit niet :frowning_face: " .
Dan heb ik zo’n zin om te roepen “ALSOF JIJ NIET LANG OP JE LAAT WACHTEN”
best wel grappig haha :grinning:

Sorry voor nutteloze reactie

^haha, dat dus. Alleen probeer ik hem dan te negeren, maar heb ik ook zoiets van: dan laat hij een keer uit zichzelf iet van hem horen, dan moet ik ook reageren, dus het helpt niet zo.

Verder hebben heel veel meisjes dit probleem denk ik wel. Veel meisjes(waaronder ik)denken er nu eenmaal zwaarder over dan jongens.

Ja haha, alleen het voelt dan zo alsof je vriend jou minder leuk vind dan jij hem zegmaar. :’) Ik bedoel: waarom willen ze je anders zo weinig zien als ze zelf ook weinig te doen hebben?

En als ik wacht totdat hij zelf smst enzo (wat hij wel doet trouwens) dan kan ik ook heel lang wachten totdat hij eindelijk initiatief neemt. Hebben jullie ook dat je weleens geen dingen afspreekt omdat je verwacht/hoopt dat hij wat gaat vragen? Ik weet dat ik dat niet moet doen :’) Maar ik denk dan: stel je voor dat hij het toch vraagt, en ik heb steeds iets anders afgesproken, ook niet gezellig… haha.

hahaha ik heb precies het zelfde,
irritant is dat, dan zit jij thuis en je vriend is gezellig in de stad ofzo.
ik negeer dat gewoon, ik doe gewoon alsof ik het heel gezellig heb mijn mijn neef of vriendinnen haha:D dan word die helemaal gek(a)

Ik heb precies andersom… Mijn vriend wil constant dingen samen doen en wil al dagen van te voren afspreken, terwijl ik juist niet zo vast wil zitten aan dat soort afspraken. Ik hou meer van spontaan dingen doen en als ik zin heb om hem te zien bel ik hem op om wat te doen. Maar hij kan daar totaal niet tegen, want dan krijgt hij inderdaad het idee dat ik hem minder leuk vind dan hij mij.

We zijn inmiddels bijna 2 jaar samen en het is altijd een beetje passen en meten geweest op dat gebied, maar nu gaat het best goed! En nu in de vakantie is hij inderdaad ook een beetje aan het claimen.

Wat bij ons helpt is als er een concreet plan is als je af gaat spreken. Hij belt me dan op en zegt kom we gaan dan en dan dit en dat doen. Waardoor ik al veel enthousiaster word om wat te gaan doen en me niet geclaimd voel. Is al heel anders dan wanneer hij zou bellen en zegt zullen we dan afspreken, zonder dat hij een concreet plan heeft zeg maar. Maybe heb je er wat aan :slightly_smiling_face:

Mijn vriend wil juist wel veel afspreken, maar we doen zelden iets anders dan tv kijken… Achja het is dikke mik dus het maakt ook allemaal niet uit :slightly_smiling_face:

Bedankt voor de reacties!

Gisteren had ik het er nog met mensen over, over dit probleem.
Ook was het zo dat ik m’n vriend 2 dagen niet had gezien, en ik vroeg of hij voor de volgende dag wilde afspreken maar hij wilde liever sporten de hele dag.

Die andere mensen zeiden later tegen me van: oeh misschien wel foute boel hoor, als je allebei hele dagen vrij hebt en jullie 2 dagen niet afspraken, en morgen weer niet. En hij verkiest sport boven jou… Wat vinden jullie hiervan?

Uiteindelijk zijn we toch even samen weggeweest, maar ik twijfel best wel of hij me wel echt leuk genoeg vind. Ga het er zo snel mogelijk over hebben met hem. (: