Hee, ik heb een probleem wat jullie misschien wel herkennen! :]
Ik vind het moeilijk om m’n vriend vrij te laten. We hebben relatie van zo’n 2enhalf jaar en vroeger claimde ik hem wel een beetje, nu niet meer eigenlijk, maar in de vakantie heb ik het er wel een beetje moeilijk mee. Het gaat niet over vrijlaten met andere meiden enzo, want ik vertrouw hem wel heel erg. Het gaat over het afspreken: ik wil hem gezellig vaak zien, en hij wil juist niet superveel afspreken. Nu is dat buiten de vakanties geen probleem aangezien we het beide druk hebben, maar in de vakantie hebben we allebei veel vrije tijd en onze vrienden zijn allemaal weg.
Hij neemt niet altijd veel initiatief bij het afspreken (wel wat meer dan vroeger maar alsnog minder), en ik wil niet altijd zelf vragen om iets te gaan doen, want dan ga ik hem weer zo achterna lopen/claimen. Maar hij plant ook altijd pas dingen op de dag zelf, dus weet ik bijv. niet of ik hem morgen of overmorgen, of die dag erna pas ga zien. Ligt eraan wanneer hij het vraagt, en ik vind het heel moeilijk om daar steeds op te wachten!
Normaal plan ik altijd veel andere dingen, dan kan ik me beheersen zegmaar om niet steeds uit mezelf te vragen om wat te gaan doen, maar zoals ik al zei: iedereen is op vakantie! Ik heb ook best wel een ** vakantie (meerdere redenen) dus vind het wel jammer dat ik hem niet zo vaak zie.
We hebben het er weleens over, en er komt nooit echt een oplossing uit. Je blijft ermee zitten dat de een meer wil afspreken dan de ander dus het is allebei een beetje meegeven. Ik let er ook niet altijd zo erg op hoor, het hoeft niet precies 50% initiatief te zijn zegmaar. Maar soms heeft hij wat meer eigen ruimte nodig en moet ik er wel een beetje op letten (hij kan bijv ook goed alleen zijn enzo).
Meer mensen die dit hebben, en wat doen jullie er tegen? Of vragen jullie wel voor het grootste deel uit jezelf? (: