Moeilijk je bed uit kunnen..

Ik heb echt behoorlijk heftige problemen met ‘s ochtends mijn bed uitkomen als mijn wekker gaat. Meestal ga ik 5 minuten van tevoren mijn bed uit en dan voel ik me weer verschrikkelijk :’) Iemand goede tips?

Ik denk niet dat ik je echt kan helpen, ik kom de laatste tijd namelijk rond een uur of 1 uit bed met moeite :’)

zet je wekker helemaal aan de andere kant van de kamer, dan moet je er wel uit.

of je slaapt miss teveel/te weinig, zo’n 8 uur is voldoende.

heb ik ook, maar ik slaap ook heel weinig. maar ik kan niet in slaap komen… en dan ben ik heel lang wakker en dan kan ik niet opstaan.

Heb ik ook. Verschrikkelijk. Ik lig in het weekend en vakanties nog altijd 1 uur langer in bed terwijl ik wakker ben, puur omdat ik er niet uit kom.

Je moet een bepaald ritme hebben. Anders is het veel moeilijker. Ik val ook altijd laat pas in slaap, maar alsnog moet je een bepaalde tijd naar je bed gaan, en een bepaalde tijd eruit. Niet de ene dag 1 uur 's middags en de andere dag 8 uur 's ochtends. Ik heb deze hele week gewerkt en moest elke dag 7 uur eruit, en het lukte gewoon. Door dat ritme, en je wekker ergens anders neerzetten.

De vakantie verpest eigenlijk mijn hele slaapritme waardoor ik echt op de meest vreemde tijden ga slapen en iedere dag weer 12:30 vet chagrijnig wakker word. Vervolgens weer zo moe ben dat ik na een half uur of drie kwartier maar weer ga slapen :@ maar ik ga denk ik maar weer ff in routine komen want dit is niet echt de bedoeling…

Ik moet elke ochtend om 5 uur op. :’) Werken. Maar na het werk (moet voor 7 uur de kranten bezorgd hebben) kruip ik meestal wel weer terug in bed. :flushed: Maar wat helpt is gewoon elke avond op dezelfde tijd naar bed gaan, bijv. 11 uur, en dan elke ochtend ook dezelfde tijd weer opstaan, bijv. 8 uur, dan heb je 9 uur slaap gehad, en dat is voldoende.

Ik kan het ook niet, volgens mij is dat bij mij nooit makkelijk gegaan, maar nu is het wel heel erg. Maakt niet uit hoe lang of kort ik slaap, het eerste uur dat ik wakker ben denk ik dat ziek ben.

Je moet echt optijd je bed in dan ook, zorg zeker dat je 8/9 uur slaapt. Zet de wekker dan ruim van te voren, als je er eenmaal uit bent gaat het wel, maar als je vlak van te voren wakker wordt voel je je alleen maar meer moe!

koop een wekker die je uit moet drukken.
als je hem uitdrukt krijg je een schok en je bent
klaarwakker :slightly_smiling_face:

die bestaat echt, ik wil hem want ik kan ook moeilijk me bed uit komen xd

Ik word nu (in de zomervakantie) ook pas 12:00 wakker. Maar dan doe ik de tv aan en rol ik rond 13:00 uit mijn bed.
Maar dat komt doordat ik tot 01:30 nog Jackass en nitro circus enzo kijk.
Dusja.

Vroeger in je bed kruipen… en regelmaat zoeken.

ik zou niet op die knop durve drukken dan xD

En dan krijg je er gratis een pesthumeur bij.

Misschien is het wel een lekkere schok :grinning_face_with_smiling_eyes:

oehoeh :smirk:

x

Als je de wekker hoort, gelijk opstaan? Helpt bij mij tenminste wel.
Ik moet in de vakantie elke doordeweekse dag rond 7 uur opstaan. Als ik niet gelijk op sta dan wordt het alleen maar moeilijker. xD

En het eerste wat je kan doen is je gezicht wassen. Daar wordt je echt wel wakker van… :slightly_smiling_face: