Moeilijk in slaap vallen

Hey,
Ik ben 14 jaar en sinds ongeveer 2 weken val ik moeilijk in slaap. Gister ging ik 22:30 naar bed en ik was iets na 02:00 uur in slaap gevallen. Volgende week begint school weer en ik wil niet elke dag maar 4 uur geslapen hebben.

Heeft iemand misschien tips om makkelijker in slaap te vallen??

Ik volg even, ik val laat in slaap en wordt snachts een paar keer wakker (dan duurt het nog een half uur tot een uur voordat ik weer slaap).

vroeger had ik dat ook, maar ik kwam er van zelf ook weer af. Weet je misschien de reden dat je zo slecht slaapt? Ik lees altijd en dan val ik wel van zelf in slaap.

Neee, helaas niet.

Op het internet zijn heel wat tips te vinden om makkelijker in slaap te vallen.

Of misschien ben je nog te druk in je hoofd? Dit heb ik vaak na een lange werkdag. Wat ik dan gewoon doe, is een ontspannende douche nemen en voor het slapen gaan zet ik altijd de tv aan (op de timer zodat hij weer uit gaat na 2 uur) en val dan vaak snel in slaap…

ik kijk altijd asmr

hey misschien kom je wel melatonine te kort even langs de neuroloog gaan dit heb ik ook x

Slaap je te lang uit misschien?

Wat bij mij helpt is voor het slapen gaan niet computeren en overdag genoeg naar buiten gaan, of sporten.

Uitgerekend dit werkt bij mij dus niet, wel computeren en muziek luisteren, maar dan wel tegen 04:00 uur snachts. :flushed:

Aangezien je het sinds twee weken heb, denk ik gewoon dat je goed uitgerust bent door de vakantie en daarom moeilijker slaapt. Het hele jaar door ga je naar school en ben je met vanalles druk en nu is het al een tijdje vakantie geweest en je bent gewoon simpelweg niet moe.

Probeer overdag eens wat meer te gaan doen, ga sporten (hardlopen/zwemmen, etc) bvb, dan val je vast savonds lekker in slaap.

-

ASMR kijken voor het slapen gaan werk gegarandeerd.

Dankje wel iedereen!!