Moeheid

Hoi meiden!

Ik had een beetje gezocht, maar ik kon geen topic vinden dat mijn problemen had. Als die er toch is, moet je het maar even zeggen en er aub een link bij plakken, zodat ik daar kan kijken.

Ik ben de laatste tijd heel erg moe. Ik doe niets aparts ofzoiets, en maak me ook nergens om druk, voor zover ik weet. Ik heb t dan weer wel zo dat ik mezelf helemaal moet uitputten om goed te kunnen slapen, maar daar heb ik nog nooit last van gehad. Vorig jaar had ik wel last van een winterdepressie, maar ik weet ook niet of dat blijvend is of niet.

Hebben jullie tips om lekker te slapen? En om niet zo moe te zijn overdag?

X Aaricia

Ik heb zoiets de laatste tijd ook heel erg en wat bij mij best wel help is gewoon een kwartiertje hardlopen voordat je gaat slapen (en het is nog goed voor je conditie ook) :slightly_smiling_face:

bij mij helpt t heel erg om 's avonds te douchen of in bad te gaan. en dan zorgen dat je daarna meteen je bed in kan duiken. dus niet eerst nog van alles moet doen. echt waar, dat helpt echt vet goeed!

ik heb serieus hetzelfde probleem, maar dan wil ik gaan slapen maar kan niet slapen.
En als ik ga douchen van te voren kan ik helemaal niet slapen want daar wordt ik juist wakkerder van.
Heel raar, ik ga altijd in m’n bed liggen muziek luisteren, niet dat ik daardoor kan slapen.

Mijn vriendin had dit vorig jaar ook, het weas best extreem bij haar.
Ze ging soms maandenlang niet naar school. Uiteindelijk na honderden onderzoeken en dokterezoekjes zijn ze erachtergekomen dat ze alerlei allergien had en ADD en weet ik veel wat nog meer.
Maar ik weet niet of dit hetzelfde is…

een vast ritueel voor je gaat slapen. bij mij is dat tien minuutjes tv kijken, rooster checken, tas inpakken en outfit klaarleggen, douchen(in het weekend in bad). pyjama aandoen en tanden poetsen. lekker onder de warme dekens kruipen en op je zij gaan liggen met je ogen dicht, denken aan niets, laat alles gewoon rondzweven in je gedachte en voor je het weet is het weer ochtend.

en sochtends meteen als de wekker gaat opstaan(zet em extra hard dan schrik je wakker:P).
water in je gezicht gooien naar de wc en alles wat je dan nog moet doen voor je naar shcool gaat.

Oké, bedankt voor de reacties!
Ik heb t meestal ook zo dat ik gewoon te moe ben om in slaap te vallen :S Heel erg raar, maar dat ik wel zo.
Ik zou proberen een vast ritueel te krijgen en misschien ook nog hard te lopen, maar ik weet nu al dat ik dat dan ga uitstellen.

Oké, ik zou dat ook eens proberen.

Vannacht kon ik wéér niet in slaap vallen… Om half 1 lag ik nog wakker, ik word er echt gek van. Vooral omdat ik vanochtend om kwart over 7 op moest staan en de hele dag weg was. Nu ben ik gewoon zo moe dat ik weer niet kan slapen omdat ik daarvoor te moe ben… :S

Indd op vaste tijden gaan slapen en opstaan. Routine aanbrengen etc zoals al gezegt is. Daarnaast zou je melatonine kunnen proberen. Dat is een natuurlijk ‘slaapmiddel’. Je lichaam maakt dit zelf ook aan. Dit kun je 1 (?) uurtje voordat je gaat slapen innemen om beter te kunnen inslapen. Of net voordat je gaat slapen om beter door te slapen.

ik heb het ook (gehad). ik ben toen naar een homiopaat gegaan en toen heb ik een dieet gekregen voor een paar weken (ik was allergisch voor melkproducten en at te veel suiker). ook krijg ik medicijnen voor mijn lichaam en positiever te denken of zoiets en nu ben ik wel minder moe. ook helpt het om ongeveer op dezelfde tijden uit bed te komen.

Ik heb ook wel eens een tijdje (3daagjes) dat ik dan later in slaapval en/of snachts wakker wordt, maar dat is dan daarna weer over.
ik denk niet dat dat hetzelfde is

Upje, miss dat er dan nog meer tips komen :slightly_smiling_face:
Heb er nml ook erg last van, mr bij mij komt het door mn ziekte

Zowiezo : Die tips die hierboven staan opvolgen :slightly_smiling_face:

Ik had dat ook gedaan, maar toch bleef ik maar moe.
Dus naar de dokter gegaan en het bleek dat ik 1 of andere virus in mijn lichaam zat. Enige optie was rusten. (Nee, geen pfeiffer, hoe je dat ook mag spellen)

ik heb als ik niet in slaap kan vallen, dat ik gewoon mijn draai niet kan vinden. dan lig ik maar te draaien enzo. Dan helpt dit vaak: jezelf dwingen om zo te blijven liggen. Ga eerst zo liggen dat je vindt dat het lekker ligt, en daarna mag je niet meer veranderen. Hooguit na 5 minuten. & wat ook wel eens wilt helpen is van 150 naar 0 aftellen.

dit hoort trouwens volgens mij bij beauty, health en nog wat. maarja ;p.

^ Ik kan alleen maar in slaap vallen als ik op mijn buik lig x’D
Oke, random.

Waha! Ik lig meestal op mijn zij als ik ga slapen.
Slapen gaat nu ietsjes beter, ik ben niet meer zo moe als eerst. Maar volgende week ongeveer dan ben ik weer zóó moe, dat heb ik altijd. Gek word je er van!

Maargoed, voor de rest heb ik geen allergien enzo en vorig jaar ben ik ook op van alles getest en geprikt, maar er kwam niets uit…

kruidenthee drinken helpt bij mij heel veel.
en anders ong. een halfuurtje voordat je op bed gaat, de computer uit doen.

en nja, ik slaap altijd op mijn buik, anders kan ik echt NIET slapen, en als ik dan vanzelf op mijn rug draai, word ik weer wakker. :stuck_out_tongue:
Edit: EN voordat k op bed ga; douchen of in bad.

Misschien heb je pfeiffer? Zou heel goed kunnen aangezien dit de laatste tijd wel een beetje heerst en het soms heel onverwachts en ongemerkt is.

Wat SweetestLover zegt kan ook nog.
En misschien heb je het heel druk op school?
De laatste weken moest ik ZOOOVEEEL doen dat ik al uitgeput in de laatste les zat en ik kon gewoon niks meer, ik had niet eens meer fut om te schrijven, maar nu gaat het weer wat beter :’]