"moedervlekjes" verwijderen?

Haaai,
ik heb sinds een paar jaren last van kleine “moedervlekjes” in mijn gezicht. ik vind ze echt helemaal niet mooi dus ik zit eraan te denken om ze weg te laten halen, heeft iemand enig idee waar dit kan in de buurt van Amsterdam of Purmerend? foundation is geen optie…

ehm ik heb er verder vrij weinig verstand van maar volgens mij kun je moedervlekjes alleen weg laten halen door de weg te laten snijden en misschien hou je daar juist littekentjes van over?

Maar zijn het niet gewoon sproetjes? want ik dacht eigenlijk dat je geen “nieuwe” moedervlekken kunt krijgen ?

Nou, jawel want dan heb je kans dat het huidkanker is ofzo.

Maar je houdt er idd littekens aan over, en dat lijkt me veel lelijker dan sproetjes/moedervlekken.
Sommige zijn juist mooi!

Je kunt naar de dokter gaan en vragen of je het kunt laten weghalen.
Ik heb zelf ook een keer een moedervlekje laten weghalen, maar die begon ineens heel snel te groeien. Ze hebben het toen in het ziekenhuis binnen 5 minuten ofzo weggehaald (in Amsterdam trouwens). Dus ik zou het gewoon even aan je dokter vragen of dat kan…

Nou ik hoop het niet…! Want ik heb op mijn armen best wel wat nieuwe moedervlekjes gekregen…

Jawel, bij mij komen er helaas ook steeds nieuwe moedervlekken bij.

Je hele leven lang kan je toch gewoon nieuwe moedervlekken krijgen?
Ik krijg er namelijk ook steeds meer gewoon.
Alleen als ze heel snel ineens gaan groeien of veranderen van vorm/kleur of pijn gaan doen… kunnen ze kwaadaardig zijn:)

Ik zou gewoon even langs de huisarts gaan idd om te vragen naar de mogelijkheden.

ik vind ze zo vervelend, ik heb er een aantal hele kleintjes onder mijn ogen, eentje op mijn voorhoofd (net een hindoestip) eentje net boven mijn rechteroog en op mijn linkerwang 2 en op mijn rechterwang 1.
bedankt allemaal, ik denk dat ik dan toch eventjes langs de huisarts ga.

ik lees heel veel positieve dingen over pcle creme van biodermal, dusmischien ga ik die wel halen.

Hoeveel kost dat dan ongeveer ? Moedervlekjes verwijderen en doet dat pijn?

Het ligt eraan of je littekens eraan over houdt.
Heb je een “uitstekende” moedervlek, die dus uitsteekt. Dan gaan ze die wegsnijden. Ik heb dat gedaan en heb er heel veel spijt van, want de litteken zie je heel goed.
Maar heb je een moedervlek die vlak is, dan kunnen ze die wegbranden. Dat heb ik ook al een keer gedaan. Hierbij heb ik een heel klein onzichtbaar littekente aan overgehouden.

die van mij zijn vlak. doed dat heel veel pijn en wat zijn de kosten er van (ongeveer)?

De mijne werd vergoed. Moet wel zeggen dat het 4 jaar geleden is.
Of het pijn deed? Je krijgt een verdovingspuit, die deed best wel pijn. Maar van het wegbranden voel je niets.

Vergeet haast te zeggen. Je moet wel zeggen dat je er last van hebt. Bijvoorbeeld als je bh er op snijdt, zoals bij mij het geval was. Misschien willen ze het anders niet vergoeden.

oei, ik heb een hele lelijke uitstekende moedervlek op mn nek maar ik heb ook niet zo’n zin in een litteken xD toch denk ik dat die minder opvalt want mn moedervlek is best groot. Hoe erg valt het litteken op?

Mijn “uitstekende” moedervlek was maar max. 0.5 cm groot, maar het litteken is 1,5 cm bij 0,5 cm groot.
Ik vind hem bij mij heel erg opvallen en dan vooral als ik ga zwemmen, marja ik zie hem ook elke dag. Haha.
Denk er heel goed over na als je hem weg wil laten halen en informeer goed en laat het NIET door doktertjes in opleiding verwijderen!

[i]als ik jou was zou ik het niet doen, zeker niet in je gezicht!
ik heb het namelijk wel laten doen, maar dan op m’n buik, en het resultaat is ontzettend lelijk vind ik, het litteken is groter geworden dan de moedervlek zelf en ik vind het ontzettend lelijk geworden.

ik raad het je dus echt af![/i]

Dikke onzin van dat kanker, je krijgt moedervlekjes van de zon… Bepaalde typen huid gaat meer moedervlekjes maken als je in de zon komt (zoals mijne xD).

Dat kanker kan waar zijn, maar ook niet.
Als je je moedervlek laat weghalen, snijden, dan gaan ze die wel op huidkanker onderzoeken. Dat is standaard procedure.

Dat heb ik eens op televisie gezien, hoe ze moedervlekken verwijderen. Kan overigens niet altijd zo gaan natuurlijk. Ze spoten met een (injectie) naald een bepaalde vloeistof in de moedervlek en ‘plukten’ de moedervlek als het ware van het gezicht af met een grote pincet!

Sorry, on- topic :blush: