Moedervlek

Hey allemaal,

Ik zit met een “probleempje”. Ik heb sinds mijn geboorte al een moedervlek op mijn been en ik wil hem gewoon weg hebben. Het is zo’n platte bruine. Niet extra harig of bobbelig of zwart. Gewoon een grote sproetje achtig iets.

Nou ben ik laatst naar een kliniek gegaan en ze konden deze niet weglaseren.

Maar ik wil hem heeelll graag weg want hij is best wel groot. Heeft 1 van jullie hier ervaring mee? Of een kliniek die het wel kan weglaseren [maakt niet uit waar in NL]? En qua kosten etc?

Please TY :slightly_smiling_face:

Misschien even informeren bij de huisarts? Die weet er waarschijnlijk meer over dan wij :slightly_smiling_face:

Is het zo erg dan? Je kan inderdaad gewoon langs de huisarts gaan. Kijken wat die ervan zegt

Ja heb ik gedaan en die had me doorverwezen naar de dermatoloog in een ziekenhuis. Die dermatoloog had me doorverwezen naar die kliniek maar toen hield het op omdat ze er niks mee weten! Dus ik weet eigenlyk niet meer wat ik moet doen! QQ

Ja hij is denk ik 4cmx7cm iets

Weglaten snijden kan wel, heb ik ook laten doen bij een moedervlek op mijn been. Gewoon bij de chirurg in het ziekenhuis.

wow dan is ie wel groot ja.

maar als je hem weg laat snijden, zo een grote, dan kun je er ook een litteken aan overhouden… Ik zou bij de huisarts gaan informeren of er meer mogelijkheden zijn, aangezien die kliniek het niet kon/wilde doen.

Ik heb er ooit een moedervlek laten wegsnijden. Hij was niet zo groot, maar wel diep, niets meer van te zien. M’n moeder dacht dat ie kwaadaardig was, de dermatoloog niet, m’n moeder wou 'em weg: een paar honderd euro.
Ook heb ik laserbehandelingen gehad (maar dan om permanent te ontharen). Dit doet 10x meer pijn dan snijden (geen verdovingen) en de totale kosten liepen boven de duizend euro uit.
Ik zou het eerst nog eens aan een dermatoloog het laten zien en wat meer vragen stellen over het verwijderen ervan.

Ja normaal kan je een moedervlek laten wegsnijden als hij te groot is om te laseren. Maar als hij zo groot is, lijkt de kans me heel klein dat je er geen duidelijk litteken aan overhoudt… Ik zou gewoon nog eens langsgaan bij de huisarts of dermatoloog of eventueel een andere dokter ofzo om te vragen of er geen andere mogelijkheden zijn dan laseren?

ik heb ooit ook een moedervlek op mijn borst laten wegsnijden misschien kun je dat wel doen want ik ging naar de dermatoloog bij het ziekenhuis, en dan beoordelen de verplegers of ze hem we gaan snijden. die van mij was trouwens 2cm

Je houdt er sowieso wat van over,
bij wegsnijden wordt het een litteken
en als je laat laseren wordt het een witte vlek, dat is ook niet echt alles hoor.

UP (:

Raar dat je wordt doorverwezen en dat er dan uiteindelijk wordt verteld dat ze er niks aan kunnen doen. Gewoon nog een keer dan naar de huisarts en zeggen dat je er écht graag vanaf wilt.

Jaa ik baal er ook echt van. Maar ik heb de kliniek gevraagd of ze niet iemand anders kennen die het WEL kan behandelen. En ze hebben me doorverwezen naar Amsterdam iets… dus ik hoop dat het daar wel kan.