Moedervlek zometeen laten verwijderen !

Haii meiden,

Om 16.40 moet ik bij de dermatoloog aanwezig zijn omdat hij mijn moedervlek gaat verwijderen. Ik heb er zelf voor gekozen, omdat ik het niet mooi vond (precies naast mijn neus, ik vind mezelf op een heks lijken haha) , maar ik begin te stressen…

Ik heb paar uurtjes geleden de emla tube gebruikt. Dit verdooft je huid; ik voel mijn gezicht niet meer xD

Maarre… hebben jullie ervaring met dit? Deed het pijn en is er een napijn? Wat gaat er precies gebeuren? Gebruikt hij een prik?
Vragen, vragen en vragen… T_T

:C

Heb ik in de zomervakantie laten doen. Het viel op zich wel mee (die van mij zat op m’n enkel). Hij had zo’n spuit (ik zag het niet goed, want ik lag op m’n zij, maar ik zag het in de schaduw op de muur) ennn die leek ENORM, maar dat kwam dus door de schaduw :'D

die prik voel je wel even, dan gaat t een beetje tintelen (heel vreemd gevoel), maar verder doet het geen pijn. (Alleen mijn stomme dokter had die prik een beetje scheef geprikt, waardoor ik het bovenste stukje nog wel een beetje voelde (aan de rand v/d moedervlek), en dat deed wel pijn ;_;

Nouu… en dan gaan ze dus snijden. Dat is écht heel vreemd. Want je huid voelt gewoon verdoofd, maar je voelt ze wel snijden. Het doet alleen geen pijn. Dus ze zaten (er was een zuster bij, die 'em assisteerde) zo te trekken en te snijden en te hechten en weetikveelwat. (Ondertussen hadden ze het over André Rieu. Yay, wat een gespreksonderwerp XDD).

Het enige wat pijn deed waren de hechtingen, toen ze eruit mochten (again: mijn dokter is niet heel zachtaardig, dus hij trok ze er met een massive beweging uit. Thanks doc! ><)

Veel napijn had ik niet, behalve als ik ergens tegenaan stootte (gebeurde maar 1 keer, en lijkt me een kleine kans dat jij ergens met je face tegenaan stoot XD). Bij mij zat er de eerste dag een drukverband op (omdat er met lopen druk op komt te staan), en je mag de hechting niet nat maken (althans niet veel, anders kan hij losgaan)

Wees maar niet te nerveus, het valt reuze mee :slightly_smiling_face: Succes straks!

Ik wilde het ook laten doen, maar ik wacht nog maar eventjes…
Succes straks!

Kan je dat zomaar laten doen? Ik wil dat ook doen, maar een vriendin van mij heeft het bij de huisarts gedaan en die heeft het heel lelijk gedaan. Ik heb namelijk zo’n lelijke grote in mijn nek die je altijd ziet… :S

Laat maar even weten hoe het was!

Sterkte

Volgens mij kan het wel zomaar :0 Ik ben naar de huisarts gegaan, en die verwees mij door naar de dermatoloog. Meestal halen ze moedervlekken vrij snel weg (en doen ze er ook niet moeilijk over), omdat in sommige moedervlekken huidkanker kan ontstaan. Bij mij ‘veranderde’ 'ie zeg maar van vorm, dus dan is het sowieso beter dat 'ie wordt weggehaald.
Beter voorkomen dan genezen :]

Ik heb eens een moedervlek op mn rug laten verwijderen, maar dit was door de huisarts … Ik kreeg eerst een prikje voor de verdoving (even tanden bijten, maar niet heel erg pijnlijk) en die werkte al heel snel. Ik heb niets gemerkt van het wegsnijden of hechten ofzo ! Daarna heb ik er ook eigenlijk geen last meer van gehad … Alleen de hechting verwijderen was wat vervelend, want er was een stukje wat niet los wou. Maar dat was ook geen pijn, maar gewoon vervelend.
Dus ik zou je niet druk maken ! Een meodervlek weghalen stelt echt niets voor, dus het komt wel goed :slightly_smiling_face:

Ohh eng!.. succes! En daarna ben je blij :slightly_smiling_face:

Ik hoop het… Mijn gezicht is nu helemaal verdoofd en de tijd gaat maar niet voorbij. En hebben jullie littekens door de verwijdering overgehouden of…? :open_mouth:

Ik heb het ook laten doen
ik vond het lelijk
het was op mijn kaak
het doet helemaal geen pijn
en dei zalf moest ik ook op
later heb ik er met de overige zalf nog mijn 2de gaatje in m’n oor
geprikt en het deed maar een heel klein beetje pijn

op het moment zelf was het niet pijnlijk
ik was wel blij achteraf xD

niet stressen denk aan iets anders

denk niet aan de pijn (weet niet of het pijn doet nooit laten doen)
denk aan het eindresultaat dat je eindelijk van dat gene af bent wat je niet mooi vind :sunglasses:

hahahahahahah die is goed :grinning: slim idee…
Ik had een keer mijn oor geprikt zonder verdoving, alleen met eu de cologne.
Wel een grote fail van mij, maar ja :stuck_out_tongue:

Hoe was het? :’)
Dat lijkt me echt eng,
ben al bang voor prikken…

ben ook benieuwd naar hoe het was;p
ik zit echt helemaal onder moedervlekjes, zou een hele klus zijn om die weg te laten halen haha

ik heb wel veel ervaring met emla, die werkte altijd wel heel goed. maar heb nooit een moedervlek ofzo laten verwijderen, hoewel ik er wel over na aan het denken ben.
ik heb trouwens wel een keer een spuit bij mn oog gehad omdat ze een gerstkorrel probeerden te verwijderen, wat niet lukte, en dat deed zeer want de verdoving deed het niet
ik ben wel benieuwd naar het resultaat van jou!

Bij de polikliniek gaf de dokter mijn moedervlekken paar keer elektrische schokken. Het was best wel pijnlijk, ook heb ik geen hechtingen of zo gekregen. Het duurde maar paar seconden, was wel verbaasd! Hij zei dat hij klaar was en de moedervlek van zelf zou vallen.

2 uur later: Ik heb geloof ik een koppige moedervlek. Hij valt maar niet, integendeel hij zit stevig vast. Heb ik het voor niets gedaan of zo… Ik wacht maar af :S

Ik heb het 6 jaar geleden laten doen op mijn been;

• Vreselijk veel pijn dat het deed
  • Onwijs lelijke vlek (lees: litteken in een rare vorm) geworden

Als je het alleen maar wilt laten weghalen, omdat je je moedervlek niet mooi vindt, raad ik je aan een paar keer meer na te denken. Beter een moedervlek dan een oerlelijk littteken!

Ik heb er onwijs spijt van, maar ik moest wel, omdat de dokter de kans gaf dat ie kankerverwekkend zou zijn…

ik heb nu gedoucht zodat het misschien door de warmte mijn huid vervelt, maar nee! geen resultaat :S

Wat raar dat het bij jou geen resultaat heeft op die manier?
Heb je geen bijsluiter of een beschrijving of wat dan ook?
Anders morgen contact opnemen met de dokter wat dat nou is!

Ik heb alleen een beschrijving van die crème, verder heb ik niets :frowning_face: