Moedervlek weghalen.

ik heb een moedervlek op mn kin, en die is best groot en sommige zeggen steeds puist ertegen… nu ga ik hem weglaten halen bij de dokter…
Maar ik vraag me af, doet het pijn? en hoelang zou het moeten genezen…
en kan die helemaal weggehaalt worden?
Ja een rare vraag misschien… maar ik heb er echt last van.

Ik zou zeggen; ga naar de dermatoloog. en je vindt redelijk veel informatie hierover op internet hoor.

Het is een vrij snelle ingreep. Als je er last van hebt zou ik het wel gewoon doen en voor meer informatie ga je eerst naar de huisarts, die stuurt je door naar een dermatoloog (of iets in die richting) en dan kan er een afspraak voor operatie gemaakt worden.
Het is echt een 5 minuten ingreep en daarna is het gewoon een wondje, dus ook wel te doen.

Als je er last van hebt moet je het zéker laten doen. De verdoving valt reuze mee en het is binnen een paar minuutjes gedaan. Je hebt daarna wel een wondje, maar dat trekt (bijna) helemaal weg. Ik heb er ook 2 weg laten halen, ik heb er heel lang mee gewacht omdat ik bang was, maar achteraf gezien had ik 't veel eerder moeten laten doen.

ik moet ook teruggaan :expressionless: kijk er tegen op

Dat heb ik ook gedaan.
Nog geen jaartje geleden :stuck_out_tongue:
ze maakte een sneetje je was natuurlijk wel verdoofd.
en dan ff laten helen of hoe je dat zegt xD
en je ziet er dan helemaal niets meer van! :slightly_smiling_face:

Ze verdoven het best goed, dus je hoeft er niets van te voelen als ze hem wegsnijden. Er is wel altijd kans dat er een littekentje achterblijft, ze halen natuurlijk wel iets ‘uit’ je huid… Maar daar hebben we tegenwoordig ook genoeg middeltjes voor hoor :wink:

Ik zou me niet teveel zorgen en het gewoon weg laten halen! Als jij je daar dan fijner door voelt over jezelf… :slightly_smiling_face:

als je de zoekfunctie gebruikt, zul je een topic vinden waar een meisje ook een moedervlek heeft laten weglaten en daar haar ervaring heeft neergezet.

Ok ik heb er geen ervaring mee.
Maar het lijkt mij dat je van het wegsnijden zelf niets voelt, alleen van de verdovingsspuit.

Heb er ook ooit twee laten wegnemen, op mijn rug. Je voelt inderdaad vrij weinig van het wegsnijden zelf, maar enkel de verdovingsspuit. Ik kan me wel herinneren dat er een hele tijd plakkers op moesten en dat het niet in de zon mocht enzo… Het ene is een wit litteken (is niet zo goed genezen denk ik), het andere is een soort bruin vlekje… Het is alleszins wel een pak minder opvallend dan wat er eerst stond!

Hoe groot is je moedervlek ongeveer? Ik heb een behoorlijke grote in mijn nek gehad, en die weg laten halen omdat hij donker, dik en behaard werd. Als je je moedervlek weg wilt laten halen kom er zowiezo een litteken voor terug.