moedervlek weg laten halen

heey
ik heb een moedervlek in me gezicht,
het is wel 1 van de 7 schoonheden,
ik heb hem opengeklauwt daarom moet ik hem weg laten halen want mijn moeder had die dag naar dokterswacht gebeld,
want hij gaat telkens weer open als ik hem net aanraak
maar er kan kanker in komen als ik hem nu niet weg laat halen,
maar hoelang moet je dan met een pleister rond lopen ? :stuck_out_tongue:
iemand ervaring ?
xx

Ik heb zelf geen ervaring, maar een vriend van mij heeft pas nog een moedervlek van zn rug laten weghalen, hij moest 10 dagen een pleister er op. Weet niet of dat op je gezicht korter moet ofzo. T blijft wel een open wond natuurlijk

Er is een hele kleine kans dat er daardoor kanker ontstaat… Ik heb een moedervlek op mijn arm. Als de zon heel fel schijnt, dan plak ik er een pleister op met zo’n ronde vorm. Zo kunnen er geen schadelijke UV zonnestralen op komen en is de kans HEEL erg klein op mutaties.

Er is in principe bij een moedervlek helemaal geen grotere kans op iets, behalve als het opeens rood word en heel erg gaat jeuken.

Iedereen heeft toch moedervlekken? Er wordt hier een beetje over gepraat alsof het iets engs is XD.

Als je van moedervlekken veel sneller kanker zou krijgen, dan was iedereen nu bijna dood

Iedereen heeft ze, en de kans op kanker daardoor is echt heel klein

Als de zon schijnt pleisters op je moedervlekken plakken?
Dan moet ik echt vol pleisters zitten.

Zo bedoel ik het niet, maar ik heb een HELE grote op mijn arm :slightly_smiling_face:.

In je gezicht hele tijd afplakken staat wel beetje raar niet?:stuck_out_tongue:
Maar ben je naar de dokter geweest en heeft die gezegd dat het
beter is om het weg te laten halen? Want dan zou ik het wel doen
denk ik. Ik heb zelf een grote bij me lies maar dan is het alleen
groter risico op kanker als het vaak in de zon komt. En aangezien
het zelfs niet met bikini in de zon komt, doe ik er niets aan.
Maar je gezicht is natuurlijk altijd in de zon.

Ik heb toen ik 10 was ofsow ook een moedervlek weg laten halen,
ik had er 1 op mijn rug en de kans was heel groot dat ik kanker zou krijgen als hij niet weg ging
(dit is niet verzonnen want verschillenden dokters hebben het gezegd!)
De meeste moedervlekken krijg je geen kanker van, maar er zijn er een paar zoals bij mij dat hij heel er gerimpeld was ensow en dan kan het wel.

Dus het is geen verzonnen verhaal ofsow, en het is ook niet dat dat bij alle moedervlekken zo is.

Ik ben er ongeveer 2 weken mee bezig geweest met hechtingen en alles dus mocht 2 weken niet springen en rennen ensow, maar hoelang dat bij je gezicht is weet ik niet.

Ik liep een week met een pleister boven mn lip =)

ik heb dr pas nog een weglaten halen heb maar 1 dag met die pleister gelopen, week erna mochten de hechtigen eruit.

deze maand, laat ik er nog 2 weghalen…

Een vriendin van me had er 1 bij haar hals een heeft er nu een litteken door. Ik weet niet hoelang ze met een pleister rondgelopen heeft want ik kende haar nog niet toen ze het gedaan had.

ik heb 3 moedervlekken weg laten halen.
en dat doet helemaal niet zeer! :wink:
alleen heb der wel een litteken door dat is wel minder.

Ik heb toen ik klein was, een stuk of 4 moedervlekken open lopen krabben.
Waardoor ik nu hele lelijke littekens heb op mijn buik net soort bultjes.
Ook eentje op mijn hand die echt een soort wrat lijkt. Heel lelijk dus
Hoop dat ik dan in iedergeval nog lang geeen kanker krijg.

Ik had zelf ook een moedervlek in me gezicht , maar ik heb m gewoon in het ziekenuis weg laten halen en hechten. ongeveer een week een pleister erop gehad. daarna moest ik een half jaar lang factor 60 erop smeren ;p.

bij mij is het verwijderen van een moedervlek gigantisch fout gegaan. Hechtingen werden er te vroeg uitgehaald waardoor de wodn open sprong en ik naar de plastisch chirurg moest. Met als resultaat een veeeel groter litteken.

-

Nou, iedereen heeft dan wel moedervlekken, maar als t zo’n wat dikkere is, en wat donkerder en je krabt die open kun je er wel kanker van krijgen. Neem het zeker voor t onzekere, dan maar een week met die plijster op je gezicht,
Haha zo denk ik dan hoor, :slightly_smiling_face:

;o Mijn nicht had dat eerst ook,
Daarna blijf je wel een klein littekentje zien, maar ik heb echt geen idee hoelang je moet rondlopen met een pleister. :slightly_smiling_face:
succes!

Ik heb een grote op mijn rechterhand. Ik ga hem denk ik wel weghalen. Ik ben er naar de dokter geweest, maar die zei dat het geen kwaad kon.