Moedervlek weg laten halen

Hallo,

Ik heb een hele lelijke moedervlek in m’n gezicht, om precies te zijn boven m’n neus tussen m’n ogen, als je snapt wat ik bedoel. Hij maakt me heel onzeker over mijn uiterlijk. Ik vind dat dat onding me gewoon echt lelijk maakt. En het is nieteens dat ik het alleen lelijk vind, maar heb er ook soms last van sinds ik mijn bril heb. Als ik mijn bril draag voel ik hem gewoon zitten ofzo… Nu wil ik hem graag weg laten halen, maar ik heb een paar vragen…

1; Hoe kan ik het het best aan mijn moeder vragen? Ik ben bang dat ze nee zegt…
2; Doet het pijn?
3; Wordt het verzekerd of moet je het zelf betalen?

Alvast hartstikke bedankt!

mijn broertje had er een op zijn vinger, en die heeft hij weg laten halen toen hij 9 was ofzo. Bij onze verzekering werd het tot je 13e vergoedt, het deed bij hem geen pijn, maar dat ligt misschien ook wel aan waar hij zit.

ik zou gewoon tegen je moeder zeggen: uuhmm, mamm? die moedervlek ehh, kan je die eigenlijk weg laten halen? dat zou ik best graag willen…
tja ik ken je moeder niet, dus ik weet eigk niet zo goed hoe je het zou kunnen zeggen…

Of het pijn doet, moet je niet bij nadenken. Je zal vast wel een verdoving krijgen. Mijn zus heeft trouwens ook een keer haar moedervlek laten weghalen omdat ze er last van had, en volgens haar deed het geen pijn en werd het gewoon verzekerd.
Je moet gewoon tegen je moeder zeggen dat je last hebt van je moedervlek, en dat je hem graag weg zou laten halen.
Als ze begrijpt dat je er last van hebt, zou ze het waarschijnlijk (lijkt mij) wel goedkeuren.

volgens mij worden problemen die je in het dagelijks leven echt belemmeren, bijna altijd verzekerd dus grote kans dat het in jouw geval ook zo is. ik denk dat je moeder (niet dat ik haar ken ofzo…) het zal begrijpen als jij vertelt dat je echt last hebt van die moedervlek, denk niet dat ze je gaat verbieden hem weg te laten halen ofzo :slightly_smiling_face:

Ik heb gisteren nog 3 moedervlekken weg laten halen - 2 op mijn rug en 1 onder mijn borst. Ze zijn er allemaal uitgesneden en ik heb 4 ongelofelijk pijnlijke verdovingen gehad en mag me niet douchen (ofja, de pleisters mogen niet nat worden en als ik me douche gebeurt dat gegarandeerd), mag niet bukken, niet sporten, niks tot 12 april, wanneer de hechtingen eruit gaan.
Het trekt vreselijk en ik voel me net gehandicapt, maar het moest gebeuren. Hoe ze dat in je gezicht doen, weet ik niet, hopelijk gaat dat er wat minder hardhandig aan toe. Slapen gaat moeilijk, omdat ik zo moet liggen dat het niet te erg trekt. Het doet niet echt pijn (maar ik kan dan ook goed tegen pijn, dus misschien zien andere mensen dat anders), maar het trekt vooral en dat is vervelend.
Het wordt wel verzekerd, althans, ik heb niet gehoord dat dit niet zo zijn. Heb wel 3 afspraken in totaal gehad - eerst bij de huisarts, toen bij de dermatoloog en vervolgens de operatie.
En je moeder zal het wel toestaan, mijn moeder was juist degene die mij al jaren vertelt dat ik van de mijne af moest. En anders wachten tot je 18 bent? Ik snap dat het een esthetisch probleem is (was bij een van mijn “moedervlakken” (die eigenlijk een wrat was) ook zo), maar als hij niet verkleurd is of van vorm is veranderd kan het geen kwaad om hem nog even te laten zitten.

Hartstikke bedankt allemaal! Ik ga er gewoon eens met mijn moeder over praten. I k weet wel, dat we een hele goede verzekering hebben. Dus ik hoop dat het vergoed wordt…

ik wou er ook een laten weghalen, alleen de huisarts vond t nietnodig.
Mijn huisarts legde het zo uit: Bij je gezicht als je daar een moedervlek weghaalt komt hij meestal terug. Want daar is weinig vel volgensmij. En als je er voor zorgt dat hij echt wegword gehaalt en dus niet meer terug komt krijg je gegarandeerd een litteken.

Mijn huisarts legde het zo uit: Bij je gezicht als je daar een moedervlek weghaalt komt hij meestal terug. Want daar is weinig vel volgensmij. En als je er voor zorgt dat hij echt wegword gehaalt en dus niet meer terug komt krijg je gegarandeerd een litteken.