Moedervlek verwijderen

Hallo allemaal!
Ik ben een meisje van 14, en ik wil graag een moedervlek in me gezicht weg laten halen. Hij zit ongeveer ergens op me wang hij is nu nog wel een beetje klein. Ik ben vandaag nog langs de huisarts geweest en ze zei dat je tot je 30e nog moedervlekken krijgt en als je het weghaald dat je dan een litteken overhoud. Maar dat is toch niet altijd zo? Ik voel me namelijk erg onzeker door die moedervlek en ik ben bang dat het groter word. Maar het kost wel duur om zo’n moedervlek te verwijderen ik wil liever dat het vergoed word… Kan iemand mij misschien advies geven? en heeft iemand er misschien ervaring mee? Ik ben wel bang dat het een litteken blijft want ik heb zelf ook een donkere huid en dan is het misschien wel opvallend…

Je krijgt er wel een litteken van! Dus zou het alleen laten doen als je moedervlek of gevaarlijk is of echt heel storend voor je is.

Ik had een hele grote moedervlek op mijn kin zitten, ik heb hem weg laten halen omdat k er heel erg mee gepest werd en het kwaadaardig kon zijn, de chirurg zei dat het maat een kleine litteken zou zijn. Is het niet geworden, er zit zeg maar een deuk in mijn kin, en het is twee jaar lang rood geweest, verder zie je de plekken waar de hechtingen zaten heel erg zitten. Ik baal er best wel van, maar het kan aan de chirurg liggen natuurlijk. Ik ben wel blij dat de moedervlek er niet meer is, maar het litteken is niet mooi geworden.
Ik zou het dus alleen doen als het heel erg in de weg zit en je er last van hebt, en of het een gevaarlijke moedervlek is.

Ben je naar een gewone of een plastische chirurg geweest?

Ik heb je een berichtje gestuurd (op girlscene, ofcourse). Bij mij werd het vergoed. Volgensmij wordt het vergoed tm 18 jaar.

Plastische chirurg.

Ik heb ook een kleine moedervlek naast mijn mond, maar vind het niet erg.