Moedervlek laten...wegsnijden?

ik heb een moedervlek/geboortevlek in mijn nek. met eigenlijk nog een moedervlekje erop. Ik vind dit echt ontzettend lelijk, en iedereen geeft er altijd reacties op (oh, wat is dat voor vlek? Is dat een moedervlek? Heb je er last van?)
hij is niet zo groot op zich, ongeveer net zo groot als een vingerafdruk van je wijsvinger. Maar ik wil gewoon een staartje inkunnen doen zonder dat er reacties worden gemaakt op die vlek.
Heeft iemand ervaringen met het weg laten halen van moedervlekken (in de nek?) en weet iemand ook hoe duur dat is?

alvast bedankt!

upje :grinning:

Ik! Het wordt gewoon vergoed…

oke, heel erg bedankt!

Weet je het zeker. Lijkt me wel pijnlijk

ik heb ook een moedervlek laten wegsnijden, alleen de verdoving is een beetje pijnlijk (maar ik hou ook echt niet van naalden) Bij mij werd het ook vergoed. Nu zie je wel nog een klein litteken,
ik weet niet wat je liever hebt, die moedervlek of een litteken?

Aaah, lijkt me painfull!

Mijn nicht heeft het laten doen die had er een op haar wang net als ik die heeft er wel een littekentje aan over gehouden.
Dus dan sta je eigenlijk voor de keuze: wil je liever de moedervlek of het litteken?

denk er goed over na :slightly_smiling_face:

ken ook iemand die had een hele grote in haar nek (aan de voorkant) en heeft ze weglaten snijden en nu zie je er echt niks meer van.

als ik even vragen mag:
ik heb ook best wel een grote aan de zijkant van mijn hoofd, net waar de ‘haargrens’ begint zeg maar, linksboven van mijn rechteroor, maar ik draag nu ook geen knotjes/staartjes, omdat ik me er echt voor schaam…zou ik deze wel gewoon weg kunnen laten snijden?

Ik had er ook één op mijn nek, en die heb ik weg laten snijden bij de huisarts. Nuja, ik geloof dat hij het schrapen noemde :’) Daar kwam het ook eigenlijk ook meer op neer, ik kreeg een prik (die deed wel ontzettend pijn, maar ja je nek is natuurlijk een gevoelige plek) en toen kwam hij met een soort scalpel en toen schraapte hij zo die moedervlek eraf, haha. Voelde ik verder niets van, door die verdoving. 3 dagen met een pleister in mijn nek rond gelopen, maar heb er geen litteken of iets aan over gehouden!

Ik heb dat ook gedaan had er een in mn nek!
Het deed helemaal niet zoveel pijn eigenlijk, had er alleen later beetje last van omdat het een beetje trok maar dat was na een paar dagen over.
Verder bloedde het bij de dokter alleen heel erg maar dat was het dan ook
paar hechtingen erin en toen mocht ik weer naar huis
was echt in een half uurtje gebeurt
moest er nog wel een tijdje pleisters overdragen xD

en bij mij zie je GEEN litteken meer

heb her ook nog een onder man arm weglaten halen maar die is eraf gerand dus dat is weer een heel ander verhaal.

Dat kan gewoon, je hebt alleen kans dat ze dan wat haartjes weg moeten halen in de buurt. Ik heb er een boven op mijn hoofd blijkbaar. Kwam de kapper vroeger achter en die werd groter en hij was een beetje verkleurt volgens de kapper (de kapper is btw een goede vriend van men ouders) dus toen zijn we ermee naar de dokter gegaan en vervolgens allerlei onderzoeken gehad maar het bleek toch niks te zijn. Ze wilden hem bij mij ook weghalen al hoefde dat niet perse, maar ik durfde niet :p. Dus ja dat kan haha.

IK had er 1 onder mijn neus, heb ik ook laten weghalen maaaaar je ziet het nog wel…
dus achteraf had ik hem ook kunnen laten zitten, had ik dat pijnlijke spuitje ook niet hoeven hebben

oké,bedankt! Jaa dat dacht ik al dat ze dan wat haar weg moesten halen, maarja dat heb ik er wel voor over ; )

dat wil ik ook nog gaan doen, mijn vader is dokter dus die zou met een collega regelen dat dat gaat gebeuren
@shopahollicaa27 mijn moeder heeft ook een moedervlek in haar gezicht laten weghalen maar die was niet heel groot dus die kon weggebrand worden en daar zie je nu niks meer van. maar de eerste tijd zie je wel een littekentje en de eerste paar dagen heb je ook een pleister op je gezicht

aha ok, ja zo’n pleister dacht ik ook al dat je die krijgt…maar mijn moedervlek zie je niet als je naar mijn gezicht kijkt, want mijn haren zitten eroverheen dus dat litteken maakt dan niet zo super veel uit.

Bij mij werkte de verdoving helemaal niet! Dat was pas pijnlijk. diegene is ook niet mooi genezen, litteken ligt best dicht op de huid en je ziet de stipjes zitten van de hechting.
die andere ziet er wel beter uit, maar ik laat het zeker niet nog eens doen. Vind de moedervlek zelf dan mooier/natuurlijker.

klinkt wel vies enzo allemaal.
en ik ben als de dood voor naalden!
maarja, ik schaam me er wel echt voor, en ik vind het lelijk…
nouja, ik ga langs de huisarts en dan vraag ik wel om opties en meer advies van hem uit

Een vriendin van mij heeft ook een moedervlek laten wegsnijden en dan ook weglaseren(?) zoiets was het ;p. Dus het was helemaal weg. Bij haar werd het gewoon vergoed en ze zei dat ze er helemaal geen last van heeft gehad. :slightly_smiling_face:

Ik heb afgelopen donderdag een moedervlek laten weghalen in mijn lies, en het is behoorlijk pijnlijk… heb er al eerder een laten weghalen. Eerst verdoven, daarna sneed de huisarts de moedervlek weg, 3 hechtingen dr in, hechtpleistertje dr over, gaasje en een speciale pleister… over anderhalve week terug om hechtingen er uit te latn halen