Moedervlek laten verwijderen

Heee!
Al een tijdje denk ik erover na om een moedervlek die ik heb te laten verwijderen.
De rede is omdat ik het gewoon niet mooi vind. Mijn moeder vlek valt namelijk nogal op omdat hij precies boven mijn borsten dus zeg maar in het midden van mijn decolloté zit (dit klinkt een beetje fout haha). Je ziet het bijna altijd als ik een shirtje aan heb, daarom draag ik vaak sjaaltjes of hogere shirtjes zeg maar.

Nou wou ik vragen of iemand hier ook wel eens een moedervlek heeft laten verwijderen. Ik ben namelijk heel bang dat het gaat mislukken en dat ik dan een raar litteken krijg. En ook ben ik een beetje bang dat het heel erg pijn gaat doen, omdat de verdoving die je krijgt nogal pijnlijk schijnt te zijn.

Liefs.

Ik had er een op me arm, die hebben ze weg gehaald! Bij mij is het weggesneden, ze hebben het verdoofd en het weggesneden als oogje zeg maar. En toen gehecht. Het is opzich heel mooi geworden.

Bij mij hebben ze een heel kleintje in mijn zij weggehaald omdat hij groter aan het worden was (dus ik vertrouwde het niet).

Ook al was de mijne heel klein, ik heb er wel een duidelijk littekentje aan overgehouden (hoewel het bij mij een paar maanden terug was, dus het kan zijn dat dat litteken gaat vervagen).

Ik ben extreem bang voor naalden, maar de verdoving viel mee.

De verdoving is echt niet zo pijnlijk, bovendien voel je dat maar heel even. Ik had een litteken onder mijn borsten, dus eigenlijk net op mijn buik. Het litteken is nog steeds rood en dik terwijl het al bijna een jaar geleden is. Maar bij mij genezen littekens ook niet zo snel, dus dat verschilt per persoon denk ik.

Bij mij hebben ze best wel een grote moedervlek weggehaald. Maar mijn moeder heeft (op advies van de chirurg!) de draadjes er te vroeg uitgehaald. Was die wonde terug helemaal onderhuids opengereten. Dit bleef erg pijnlijk, dus had ik het na 8 jaar opnieuw laten opereren.
En nu is het litteken nog steeds erg duidelijk (na een jaar nog steeds knalrood/roze) maar ik genees ook wel slecht van littekens :stuck_out_tongue: en de verdoving was best wel pijnlijk ja! Ik kreeg er dan ook nog een stuk of 5, ik werd al helemaal paniekerig want ik dacht dat ze al waren beginnen in me arm te snijden zonder verdoving :'D

moraal van het bericht: als het niet nodig is, zo ik het niet laten weghalen. Die moedervlek past nu eenmaal bij wie je bent. Maar ik zou het toch sowieso laten nakijken door een dermatoloog als ik jou was, je weet maar nooit of het een gevaarlijk ding is of niet.

Ik heb al een paar moedervlekken laten verwijderen en ben altijd wel tevreden geweest met die keuze. In mijn gezicht hebben ze er één weggesneden en werd het gehecht (krijg je zo’n mini piratenlitteken), maar op mijn lichaam werden ze “weggeschaafd”. Bij mij zie je nog wel een klein litteken (twee witte en een bruinachtig) maar het is véél minder opvallend dan de oorspronkelijke moedervlek en het gaat nog vervagen met de jaren. Qua pijn valt het echt heel goed mee hoor! De prik voor de verdoving doet een beetje pijn maar valt echt wel mee (is ook maar een seconde)! En daarna voel je gewoon dat ze iets aan het doen zijn maar doet het geen pijn meer. De dagen daarna voel je het soms wat trekken (naargelang de plaats) maar veel last had ik er nooit van.

Zo, hopelijk heb je hier wat aan :slightly_smiling_face:

Ik heb ze op mijn gezicht laten verwijderen, ze waren niet heel duidelijk maar ik stoorde me eraan. Was heel bang dat ik een litteken zou overhouden. De verdoving deed zeer maar verder helemaal geen last van gehad. Is mooi genezen en je ziet er niks van. Ze hebben steeds meer manieren om ze te verwijderen zonder een litteken achter te laten.

Ik heb er 2 laten verwijderen.
De eerste was op mijn haargrens bij mijn voorhoofd, hier had ik totaal geen last van, van de verdoving niet, en na afloop ook niet, alleen een branderig gevoel. Ik heb er amper een littekentje van.

De 2e was een stuk groter en zat op mijn rug, hij moest gehecht worden en dit is dus verkeerd gedaan, en paar weken met veel pijn gelopen en vervolgens is het gaan infecteren doordat de hechting verkeerd was, heb er nu een heel lelijk en groot litteken aan over. Als je erover heen gaat voel je een soort inham zitten in mijn rug.

Ligt dus ook aan de grootte, bij de kleinere ging er namelijk niks mis.

Ik heb dat toevallig vorige week laten doen! Op ongeveer hetzelfde plekje! Je krijgt een (niet zo pijnlijke) verdoving, ze snijden het voorzichtig weg en je krijgt er hechtingen in. Dan moet je 2 dagen met een grote pleister lopen en nog 8 dagen met een normale pleister (dus sjaals/hoge shirtjes dragen). Mijn huisarts zei dat je na 3 maanden er nog nauwelijks iets van ziet. Mijne was dan ook niet zo groot, dus als jouwe ook niet zo groot is zal het wel meevallen hoor!

Ik wil dit ook, hoeveel kost het ongeveer om één moedervlek te verwijderen? Wordt het vergoed? Ik kan je niet helpen, zie dit maar als een up!

Bij mij word/werd het als het goed is gewoon vergoed.

Bij mij werden ze ook alle 2 vergoed =)