Moedergevoelens

Oh god ik heb het ook, zó erg, ik ben sowieso op dit moment zo mentaal instabiel dat ik bijna moet huilen door een bruiloft in een reclame. Ik ben 16. Ik heb echt het gevoel dat ik emotioneel ‘toe ben’ aan moeder worden, dusss als ik op dit moment 10 jaar ouder was en een studie afgerond zou hebben dan wist ik het wel.

Ik heb dat totaal niet.
Komt denk ik omdat niemand in mijn omgeving bezig is met baby’s.
Probeer te focussen op je studie.
Moeder zijn kan je hele leven nog.

heb ik ook, maar het kan gewoon echt niet:’)

Ik herken het, maar ik garandeer eerst maar zijn/haar toekomst :wink:

Ik moeder over mijn goudhamster. Maar échte moedergevoelens ? Misschien als ik in de twintig ben en alles goed voor elkaar heb.

Hahahaha ja precies ik kan mijn uiterlijk wel verzorgen maar met eten en schoonmaken… :’).

Dit had ik kunnen zijn die dit schreef.
Mijn vriend en ik willen later een groot gezin. Ik hoop dat het financieel lukt, maar ook qua gezondheid en dat we beide vruchtbaar zijn.

Ik ben gek op kinderen, tuurlijk zijn er mindere kanten maar het lijkt mij zoiets bijzonders. Ik heb echt veel te weinig geduld, maar hard werken op school voor later is een goede motivatie!

Ik kan koken en een huishouden runnen (heb het een paar maanden moeten doen toen m’n moeders arm gebroken was, dan leer je dat wel). Mijn uiterlijk verzorgen… ik was mezelf iedere dag, ik kam m’n haren en ik doe iedere dag kleren aan, meer is niet nodig toch?
Maar er is wel meer nodig om een gezin te kunnen runnen dan deze dingen. Ik heb geen inkomen bijvoorbeeld (stufie en krantenwijk is te weinig om van rond te komen als ik op mezelf zou wonen, laat staan als er een baby in het spel zou zijn).

Oohw haha ik ben juist precies het tegenover gestelde ik doe hier vaak wel huishouding en koken maar wel onder begeleiding van mijn moeder. haha. En uiterlijk verzorging bied ik te veeel aandacht aan :’). Ik doe er 's ochtends wel ander halfuur over. Ik heb sws echt respect voor tienermoeders die wat er ook gebeurt niet opgeven.

Nee, ik heb het niet. Maar als ik mijn vriend bezig zie met kleine kinderen dan heb ik wel zo’n enorme nieuwsgierigheid, zeg maar. Dan wil ik ook wel even.

eerst school afmaken en dan een keer op mn 27’e ,kinderen , eerst van je leven genieten vind ik !

ik heb ook wel wat moedergevoelens maar ik denk dat ik pas over 10 jaartjes kinderen wil krijgen ik ben nu 14 en ik wil alles op orde hebben ook een goed huwelijk, hopelijk al een paar jaartjes getrouwt en dan moeder worden en huis vrouw zijn; want ik wil echt niet mijn kindje bij de opvang brengen, ik vind het al moeilijk om mijn hondje een paar dagjes niet te zien, liever niet op vakantie, geen groot huis maar wel bij me kindje :kissing:

Ik heb precies hetzelfde! Mijn vriend ook, maar hij is ook een stukje ouder.
We hebben uitgerekend dat we over ongeveer 4 a 5 jaar aan kinderen kunnen gaan beginnen, en we hebben er nu gewoon al zin in:’)
Maar eerst gaan samenwonen komend jaar!

ik heb het ook, en ik ben 16.
als ik zwangere vrouwen en baby’s zie krijg ik echt moeder gevoelens.
ik kan soms wel eens jaloers worden als ik 16 and pregnant kijk :’)

Nooo moeter niet aan denken

Ik denk dat moedergevoelens ontstaan bij de zwangerschap. Wel heb ik kriebels dat ik er over nadenk. Maar het echt willen is voor mij toch een nee, op dit moment. Sterker het zou niet eens kunnen afgezien van school/het financiele plaatje. Komt wel over een paar jaar, maar niet nu.

Oh dit heb ik nog steeds regelmatig wel (ben nu 21) en al vanaf dat ik inderdaad een jaar of 15/16 was. Af en toe heel heftig en soms dat ik echt denk ‘nee, nog lekker even niet’.
En dan helpt het ook niet mee dat ik af vanaf mijn 16e samen ben met mijn vriend en vanaf mijn 19e samenwoon. Maar ik wéét dat het niet slim zou zijn.

Ik hou op dit moment nog teveel van uitgaan, de ruimte is er niet voor hier (willen wel weer verhuizen binnenkort naar groter), de auto is er nog niet (rijbewijs bijna mee klaar) en het vaste inkomen is er ook nog niet (wel werk, maar geen vast contract). Dus we wachten nog maar mooi even.

Maar ik begrijp wel precies wat je bedoelt, haha. Zolang je zelf maar goed beseft dat je echt emotioneel/financieel nog niet toe bent aan een kind zit het nog wel goed.

Ik ook niet. Misschien dat ik net als m’n moeder met 36 een kind ga krijgen, maar ik zie mezelf echt niet binnen 10 jaar kinderen krijgen. Zeker niet omdat ik het met KI zal moeten doen, stomme sperma allergie :dry:.

Oh echt? Sperma allergie? Wat naar zeg! Wat betekend dit voor jou dan wanneer je kinderen zou willen krijgen?

^ Meen je niet. Kun je allergisch zijn voor sperma? Wat vervelend!

@TS: ik heb het persoonlijk niet, maar goed dat je inziet dat het nu niet zo handig is. :slightly_smiling_face: