Moedergevoelens

Het klinkt misschien een beetje raar… maar al sinds ik een jaar of 13 ben heb ik een heel sterk moedergevoel. Dit gaat soms weer even weg, en dan speelt het weer heel erg op…

Als ik baby’s zie word ik gewoon zo gelukkig en emotioneel. En wil ik er zelf ook een.

Ik ben nu 19, en een goede vriendin van mij is perongeluk zwanger. En sindsdien is het weer zo ver… ik denk er elke dag over na… Alleen het kan gewoon niet. Ik moet nog 4 jaar studeren, en omdat nou te verpesten met een zwangerschap…

Hebben jullie dit ook ? ik heb hier namelijk echt nog nooit van gehoord dat iemand dit heeft :astonished:

Nee ik heb het niet, ik hou totaal niet van baby’s. Maar ik denk niet dat het erg is, zolang je zelf maar weet dat je nu niet zwanger moet worden en het ook niet doet is er niks aan de hand.

ja ik was soms jaloers op tienermoeders ben nu 21 dus ben nu wel oud genoeg

Ik heb dat ook niet, ik vind baby’s wel heel schattig en wil later ook wel kinderen, maar ik moet er nu nog niet aan denken. Maar zolang je maar blijft beseffen dat een kind nu echt niet handig is vanwege je studie enzo, lijkt me het niet zo’n probleem toch? Dan begin je gewoon na je studie al snel aan kinderen (:

Neem een kat of een hond, kan je ook heerlijk over moederen. Begin maar aan echte baby’s als je klaar bent met je studie.

/

Ik heb niet dat ik een baby wil, want ik ben pas 14.
Maar ik vind baby’s en jongere kinderen wel super leuk en dat gelukkige gevoel herken ik ook.
Moederen lijkt me heerlijk, over 10 jaar.

Oh ik heb het ook. Ik ben 16 en wil eigenlijk nu wel een kind ja

-

Dit.

+ Voor een baby heb je ook een man nodig. Ik haal niet uit je verhaal dat je überhaupt een vriend hebt en indien wel, neem ik niet aan dat hij staat te springen.

Ik heb hetzelfde, als ik uitreken dat ik pas over zo’n 7 a 8 jaar helemaal klaar ben met mn studie en hopelijk een baan heb en me het dan kan veroorloven een kindje te nemen raak ik teleurgesteld dat ik nog zo lang moet wachten. Als ik kindjes zie idd heel erg, ik kan echt obsessed raken over hoe lief bijv het nichtje van m’n vriendje is en dan wil ik er zelf ook eentje hahaha ;___; nog even wachten maar he

ik heb het ook, maar niet zo sterk dat ik nu serieus een kind wil. Daar ben ik dan weer te jong voor. Maar wel als ik een baby zie dat ik helemaal ontroerd word enzo

+ Ik kan me echt niet voorstellen dat je zo jong al moedergevoelens krijgt. Heb ik totaal niet, moet er niet aan denken :’) hahaha. Oke dit heeft er niks mee te maken.

Ik heb ook helemaal niks met baby’s. Ik kan amper voor mezelf zorgen (ik ben 18), dus hoe zou ik een luierdragend, melkdrinkend en nachtbrekend monster moeten verzorgen?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit soms ook wel heb, al zou ik er absoluut niet aan moeten denken om nu (of in de nabije toekomst) moeder te worden 0.o

Toen ik de eerste regels las dacht ik echt dat je pas 13/14 was en dat je wou weten hoe je het best nu al een kind kon krijgen xD

Maar ik zelf heb dat niet heel erg, af en toe als ik bij mn nichtjes van 7 en 3 ben, dan krijg ik wel enige moedergevoelens, maar niet heel sterk.

Ik heb hetzelfde! Sterker nog, mijn vriend heeft het ook :’)
Maar ik vind wel, je moet altijd eerst aan jezelf denken… Maak je opleiding af en zorg dat je een goede baan vind! Dat is ook het beste voor de baby (:

Heb ik ook, had vroeger helemaal niks met baby’s maar sinds ik twee serieuze, langere relaties gehad heb heb ik dat gevoel ook vaak.

Heb ik ook heel vaak en ik ben 16. Maar dan denk ik aan alle nadelen van het hebben van een baby op mijn leeftijd en weet ik dat ik beter nog ongeveer 10 jaar kan wachten. Gewoon lekker vaak bij je vriendin op bezoek gaan. :slightly_smiling_face: