Moeder zwanger van Stiefvader..

Hey-Hey…

Ik heb sinds gister heel erg het gevoel dat mijn 41-jarige moeder zwanger is van haar 50+ man… Omdat ze het gister over zwangerschaps testen hadden op een hele geheimzinnige manier. Ik zei via onze GezinsGroepschat op whatsapp dat ik het geweldig vondt om de jongste te zijn. Mijn moeder reageerde er op: ‘‘haha, leuk, maar wie weet niet meer…’’ - dat bracht me een beetje zorgen in mijn hoofd dat ik misschien een half zusje of broertje krijg… Mijn broer heeft het contact met mijn moeder verbroken en woont bij mijn vader omdat hij mijn stiefvader gwn een klootzak vind, weet niet hoe hij zal reageren. Hij is bijna 17 btw… Ik weet niet wat ik met deze gedachte moet. Dat straks alles misschien gaat veranderen.

Ik ben 13 btw.

Ga praten met je moeder! En jij moet niets met wat je broer van je stiefvader vindt. Jij mag vinden wat je wil vinden.

Wat is dan nu precies je vraag?

Als je zekerheid wilt, dan vraag je het aan je moeder. + een baby zou zowel een jongen als een meisje kunnen zijn. Dus wie weet wordt het een broertje ipv een zusje.

vind je het niet leuk?
of mag jij je stiefvader ook niet dan? ik zat 6 jaar geleden ook in precies dezelfde situatie.

Vraag het gewoon aan je moeder. En je moet je niet verplicht voelen om anders te reageren om je broer.

Een vriend van mij zat ook in zo’n situatie. Hij vond het ook helemaal niet leuk maar toen de baby er eenmaal was, zei hij dat hij betoverd werd door baby liefde

Edit: Wacht je weet niet zeker of ze zwanger is? Dan krijg je het vanzelf wel te horen, en ik zou sowieso met haar praten

Vraag het haar gwn, je hebt het recht om dat te weten.

En mocht ze het niet vertellen, na een tijdje ga je het toch kunnen zien.

Vind je het niet leuk om er een broertje of zusje bij te krijgen? Kan het me goed voorstellen hoor. Maar wellicht is je moeder niet zwanger en houdt ze het niet? Ze is immers zelf ook op leeftijd lees ik. Wacht het even af. Jij hoeft niet voor de baby te zorgen en het wordt niet jouw verantwoordelijkheid. Niet te druk maken.

Idd, het is niet jouw verantwoordelijkheid, maar ik snap best dat je niet meteen zit te wachten op een baby in huis… Dit dacht ik ook na de scheiding van mijn ouders, dat ik geen zin had in een half broertje of half zusje. Maar het is uit eindelijk hun keuze zeg maar…

Ik had ook echt geen zin in een broertje of zusje, maar echt, ik was zo blij toen ze geboren werd :slightly_smiling_face:
Mocht ze zwanger zijn, het is werkelijk super leuk.

Ik heb op mijn 19e nog een zusje gekregen. Ik vond het eerst echt verschrikkelijk. Was echt niet blij toen mijn vader het vertelde. Maar ik ben nu echt gek op haar.

Je kan er niets aan doen als je ouders besluiten nog een kind te nemen.

Wat je broer van je stiefvader vindt heeft ook niets met jou te maken inderdaad, jij moet je eigen mening vormen. Je broer is middenin zijn puberteit, wie weet kunnen ze het later prima met elkaar vinden.

Inderdaad, vraag het je moeder? :slightly_smiling_face:

Simpelste oplossing :slightly_smiling_face:

Ik zou het ook gewoon aan je moeder vragen, als ze zulke stille hints geeft kan ze deze vraag verwachten.

Je kunt er (helaas) niets tegen doen als jou moeder en stiefvader besluiten dat zij een liefdesbaby willen. Wat jou broer hiervan vind en wat hij ermee doet, moet je lekker met rust laten. Straks krijg jij hier ook nog problemen/ruzie door.

Gewoon vragen aan je moeder en dan zal ze het je vast wel vertellen of het wel of niet zo is! En wat je broer van je stiefvader vind hoeft jouw beeld van hem niet te veranderen. Je moet je eigen mening vormen.