Moeder vragen aan de pil.

Ik weet niet of hier al een topic voor is, maar ik kon hem in ieder geval niet vinden. Als het topic er al wel is dan zou ik die graag willen weten :grinning:

Oke het zit dus zo. Ik ben nu 8 maanden samen met mijn vriend en ik ben er klaar voor om seks met hem te hebben. Weet niet wanneer dit gaat gebeuren, maar altijd handig om aan de pil te zijn. Nu weet ik niet hoe ik een beetje subtiel tegen mijn moeder moet zeggen dat ik aan de pil wil zodat zij met mij naar de dokter kan om hiermee dus te beginnen. Ik heb behoorlijke problemen met mijn moeder dus ik heb geen idee hoe zij hierover denkt.
Iemand tips?

xx

Snap dat het lastig is, maar het is juist verstandig dat je aan de pil gaat! Denk dat ze het vooral ook verstandig vindt dan. Hoe oud ben je?

Je kan geloof ik ongeacht je leeftijd zelf naar de dokter gaan en om de pil vragen.

Ik ben 16 jaar

Ik heb het toevallig 3 dagen geleden nog gevraagd haha :slightly_smiling_face:
ik vond het ook moeilijk om te vragen, maar mijn moeder wist denk ik wel al dat ik seks had dusja.
Maar waarschijnlijk gaat ze er niet zo veel op zeggen hoor! Grote kans dat je moeder ook wel de pil heeft genomen.
Ze gaat blij zijn dat je veilig seks hebt en je kan inderdaad ook zeggen dat het is voor je regels te regelen.

Ik heb het gewoon op een avond gevraagd met de zin: mama zou ik eens iets mogen vragen.

Ik zou gewoon zelf naar de huisarts gaan.

Ik was aan de pil gegaan omdat ik hevige menstruatiepijn heb, maar ook voor de seks. Ik heb gewoon tegen mijn moeder gezegd dat die menstruatiepijn echt niet meer te doen is (zeker waar) en inmiddels weet m’n moeder geloof ik ook wel dat dat niet de enige reden is, want ja daar zijn moeders voor he hahaha.

Wil je graag je moeder vertellen dat je aan de pil wil voor veilige seks? Wil je graag wat anders tegen je moeder zeggen? Of heb je het er liever niet met je moeder over en ga je liever alleen naar de huisarts?
Gewoon doen wat jij fijn vindt.

Ik heb net hetzelfde gehad, alleen was ik toen nog maar 15 en ik heb ook geen goed band met mijn mama. Ik moest toen eigenlijk aan de pil doordat ik heel veel last van acne had. Maar toen de acne weg was en ik de pil eigenlijk niet moest blijven nemen, wist ze wel waarvoor ik de pil nam. Dus ik denk dat je mama het wel zal begrijpen en zelfs mijn mama was blij dat ik dacht aan de pil en het niet zonder deed. Maar als je het liever niet vertelt aan je mama dat je seks wil met je vriend, dan kan je ook zeggen dat je de pil wil nemen om je maandstonden wat te verlichten, of omdat je minder stemmingswisselingen wil hebben (bij mij heeft dat eigenlijk wel enorm geholpen hiertegen), of tegen acné als je er veel last van zou hebben.
Veel succes!
Liefs Chaye xx

Ik heb het ook gewoon aan m’n moeder gevraagd of ze het wou ophalen voor mij. Puur omdat ik steeds niet wist wanneer ik het moest worden.
Dat ik daarbij ook een vriend had, was een pluspunt.
Alleen hoorde later dat m’n moeder liep te roddelen over me tegen andere familie leden dat ze denkt dat ik ineens met allemaal jongens naar bed ging omdat ik aan de pil wilde.
maar ik denk dat jouw moeder je wel begrijpt als je aangeeft dat je aan de pil wilt. Er zijn zoveel redenen om het te gebruiken :slightly_smiling_face:

Ik heb gewoon zelf naar mijn dokter gebeld en een afspraak gemaakt. Dat kan gewoon ongeacht je leeftijd zoals hierboven al gezegd word

\Als je niet zo’n goede band hebt zou ik zelf alleen naar de huisarts gaan. Je huisarts zit er ook juist voor dit soort vragen. Het is jouw lichaam, jouw beslissing.

Lijkt me ook heel moeilijk als je een slechte relatie hebt met je moeder. Mijn moeder is mijn beste vriendin en kan over alles praten, daarom was het ook makkelijk om te vragen over de pil. Zou zelf naar de dokter gaan om het te vragen als ik jou was, hij heeft beroepsgeheim en mag jou moeder niet vertellen waarom je aan de pil wilt.

Ikzelf heb een heel goede band met mijn moeder en nadat ik een tijdje met mijn vriend samen was heb ik het gewoon aan haar gevraagd en haar gewoon verteld dat ik het voor seks wilde. Als je het toch liever niet vertelt zou je bijvoorbeeld je menstruatie als reden kunnen gebruiken, of zoals hierboven al werd gezegd gewoon zelf naar de huisarts gaan.

In nederland heb je vanaf je 16 geen toestemming nodig voor de pil. En aangezien de dokter beroepsgeheim heeft kan hij het niet zomaar aan je moeder vertellen.
Als je graag t wilt delen met je moeder zou ik het gewoon zeggen. Ik denk dat ze blijer is wanneer je voorbereid bent dan wanneer je dat niet bent. En na 8 maanden is seks ook wel te verwachten.

ik zou gewoon met haar bespreken. waarschijnlijk vind ze het alleen maar fijn dat je dit met haar deelt. als je het niet tegen haar durft te zeggen over ‘’ de seks plannen’’ kan je ook gewoon zeggen dat je erg last hebt van je ongesteldheid. dit is namelijk ook een veelvoorkomende reden dat meisjes aan de pil gaan.