Moeder Vertellen?

Hey allemaal,

Sinds kort heb ik een vriendje zo ongeveer sinds 2 weken :smiling_face_with_three_hearts:
Hij is super lief, beschermend en gewoon awesome. Nu wil ik dit graag aan mijn moeder vertellen, alleen zij is echter tegen vriendjes en alles wat er mee te maken heeft.
Daarbij heb ik nog twee probleempjes, hij is namelijk (net)12 jaar ouder dan mij (ik ben 16 hij is net vorig weekend 28 geworden) en woont aan het andere kant van het land. (Enschede en Leiden.)

Ik wil het zo graag vertellen, maar ben bang hoe mijn moeder zal reageren.
We zijn zo verliefd op elkaar, we hoeven alleen maar naar elkaar te kijken en we begrijpen elkaar al.

Dus heeft iemand tips voor mij?

Ik zou (als ik moeder was) eerlijk gezegd trippen als mijn dochter met iemand ging die bijna 30 is, jij bent nog echt jong en hij is al volwassen.

Daar ben ik dus gigantisch bang voor, dat dat gebeurd.
Daarom zou ik ook graag tips willen.

Ik ben 15 en mijn vriend is over 2 weekjes 19. Voor mijn ouders een gigantisch verschil ook al is dat natuurlijk niet zoveel als bij jullie.
Ik heb hem gewoon een keer meegenomen en nu zijn we een paar maanden verder en mijn ouders zijn helemaal gek op mijn vriend. Dus mijn advies: Begin voorzichtig dat je een vriend hebt en dat je hem graag een keer mee wil nemen.
En begin zeker niet meteen met: ā€œMam ik heb een vriend van 28.ā€ Wacht met de leeftijd tot ze er naar vraagt.

Maar eerlijk gezicht zou ik als ik jou moeder was ( wat GoldenKiller ook al zei)een leeftijdsverschil van 12 jaar op deze leeftijd echt niet goedkeuren.

Jezus, meid.
Als je weet dat jullie zover uit elkaar wonen, zo een groot leeftijdsverschil is. En dat je dus echt heel anders zit kwa leven enzo. En hij is echt volwassen.
En je moeder, oei dat zal wat worden.

woooooww denk eens na, hy is bijna 30 en op welke leeftijd trouw je meestal rond je 30e en jij bent pas 16 dalyk doet hy ineens een huwelijksaanzoek (het zou kunnen) ik zou het aan je moeder vertellen en als die zegt dat hij te oud is het uitmaken volgens mij mag dit nog niet eens xD

veel suc6!

Doe normaal. Als je zo graag stoer wilt doen met een oud vriendje kan je er ook 1 van 20 nemen. Je begrijpt toch zelf ook wel dat dit gewoon niet gaat?

Ik doe helemaal niet stoer, ik vraag gewoon om hulp hoe ik het aan mijn moeder moet vertellen.
En ik val nou eenmaal op oudere mannen/jongens hoe je het wilt noemen

Ja, zegt tegenwoordig iedereen van zestien, maar dit is ook een beetje overdreven, hĆØ?
Sowieso kan je het je moeder niet vertellen zonder dat zij extreem boos zal worden. En dit begrijp je, dus je snapt dat het fout is.

ja maar je valt nu eenmaal op oudere mannen, maar weetje dat dit hartstikke strafbaar is? je bent nog minderjarig, dus hij is nu gewoon een pedofiel…

Ik word maandag 23 en moet er niet aan denken om met een gast van 28 te hebben-_- althans, niet met die van jou

Mijn zus heeft ook dr eerste vriend → zij is bijna 21, hij is 39.

Maarja, leeftijd hoeft niet uit te maken, al denk ik dat de levensfases waar jullie inzitten heel anders is.

ik ben 19 en me vriend is 28 ik val eenmaal op ouder mannen
en we hebben zelfde dingen
je bent me wat te jong en zit op school hij is in volgende fase

Jullie zitten in een compleet verschillende levensfase. Hij denkt nu waarschijnlijk aan huisje, boompje, beestje maar jij bent nog met school bezig… Ik zou gewoon aan je moeder vertellen dat je een vriend hebt en dat je graag wil dat zij hem ontmoet en als ze naar de leeftijd vraagt zeg je gewoon: ā€˜een paar jaar ouder’.

Dit.
En ik denk niet dat zo’n relatie op den duur gaat werken.

Als je nou 18 was ofzo, oke.
Maar je bent 16, dat is wel erg jong…
Ik denk niet dat je moeder dat gaat waarderen.

En je hebt nog maar 2 weken met hem, zou je niet nog even wachten met vertellen tot je zeker weet dat het werkt? Want nu lijkt het allemaal nog heel mooi, maar hij wil binnenkort settelen, en dan moet jij nog beginnen met studeren… Jullie zitten in heel andere levensfases, en misschien werkt het wel, maar ik zou nog even wachten met je moeder bijna een hartaanval te bezorgen als ik jou was!

Ik zou het niet vertellen. Sowieso omdat hij zo veel ouder is, dat gaat je moeder echt nooit waarderen. Vooral omdat ze al zo erg tegen vriendjes is. Als hij nou van jouw leeftijd was kon ze er misschien nog mee leven, maar een vriendje dat óók nog 12 jaar ouder is…

En weet je zeker dat hij echt van je houdt? Wie weet doet hij dit gewoon om andere redenen… Zo’n relatie kan nooit werken hij is gewoon te oud.

Is dit niet eigenlijk? Want je ben nog niet eens achttien.

^ Ja, ze is minderjarig dus eigenlijk is die man strafbaar. Maar zij kiest er vrijwillig voor dus ik denk dat ze hem dan niks kunnen maken.