Moeder vertellen, problemen met vriendje

Oke ik zit hier al een tijdje mee en ik moet het toch even eruit.
Het zit zo ik ben al 6 jaar samen met mijn vriend, natuurlijk niet altijd goede tijden gehad maar zeker ook leuke. Alleen nu heb ik de laatste maanden eigenlijk het idee dat het niet meer zo gaat voor mij dan.
Het begon precies 1 jaar geleden dat hij opeens op een vrijdagavond een apje kreeg van een klasgenootje. Om 11 uur s’avonds we waren opstap dus ik zei er verder niks van. Na een paar drankjes zag ik weer een apje dus ik gevraagd wie dat was en hij zei ging over school. Fuck you ook al zit je op de uni op een vrijdagavond om 11 uur stuurt geen een meisje jou iets over school. Gevraagd of ik het mocht lezen maar het was al verwijderd.
Dag vertrouwen hele avond liggen ruzie maken schreeuwen en janken (ben nogal een jaloers typ) was het weer goed. Maar tot op de dag van vandaag wil ik nog steeds zijn telefoon checken.
Ook zijn er dingen die hij mij verbied en we hebben heeeel vaak ruzie over seks. Als ik geen zin heb dan begint hij helemaal te schelden en ruzie te maken. Er is in het verleden nog veel meer voorgevallen wat mijn vertrouwen in hem heeft weggemaakt.
Nu moet ik dus ook serieus al ga ik me douche dit vertellen als ik ergens heen ga en meneer weet het niet, krijg ik meteen weer een beledigt smsje je verteld me ook nooit meer iets dit en dat.
Nu is er dus (heel slecht van mij ik weet het) een jongen die op mijn stage komt(kapper) begonnen met chatten en nouja ik moet eerlijk zijn hij is wel leuk.
Het is toch 6 jaar en heb het idee dat we gewoon uit elkaar groeien we willen andere dingen. We zijn gewoon tejong bij elkaar gekomen denk ik we waren beide 16

Nu wil ik er dus eerst met mijn moeder over praten maar zij weet helemaal niks over alle ruzies enz tussen mij en mijn vriend. Dus ik heb geen flauw idee hoe ik hierover moet gaan beginnen.
Ik wil het uiteindelijk ook tegen hem vertellen maar ik wil eerst weten hoe mijn moeder hierover denkt.
Ik kan haar niet gaan vertellen over de seks ruzies en andere ruzies sommige dingen hoeft zij gewoon niet te weten.

Tips over hoe ik erover kan beginnen ? Ik ben in zo’n dingen echt een schijtluis.

Jezus wat een relatie. Maargoed, dat vroeg je niet. Ik zou er gewoon een beetje over praten dat jullie problemen hebben en vragen of ze advies heeft. Ik zou ook zeker met hem praten.

Ik ben soms ook nog wel om elf uur 's avonds op een vrijdag aan het studeren. #nerd

Wat je relatie betreft… tja. Klinkt als een behoorlijk ongezonde relatie met weinig vertrouwen van beide kanten. Leg aan je moeder uit dat jij en je vriend problemen hebben en dat je graag haar advies erover wilt.

Ik denk dat je niet eens meer advies nodig hebt, van niemand niet. Als ik je verhaal zo lees dan denk ik dat de keuze om uit elkaar te gaan het beste is, want het is niet echt een gezonde relatie. Ik zou het op die manier zelf in ieder geval niet lang uithouden met zo’n gozer. Maar zo zie ik het dan…

Dit.
Verder zou ik gewoon mijn moeder alles vertellen om het verhaal kwijt te kunnen zeg maar, maar dan zou ik haar alles vertellen omdat we best een goeie band hebben.

gewoon precies zeggen wat je denkt en je problemen uitleggen aan je moeder.