Hoi meiden,
Ik zit al sinds ik in het eerste zit heel erg met dit probleem, ik zal het wel even in het kort uitleggen.
Toen ik in het eerste kwam, was het niet zeker of ik VMBO-t zou gaan redden, maar ik heb me zelf in de brugklas bewezen door héle hoge A-cijfers te halen(a=vmbo b=havo/atheneum even kortweg gezegt). Maar de B-cijfers lukte mij gewoon simpel weg niet, en ik stak meer tijd met proefwerken bij het A-gedeelte. Na het eerste jaar ging ik naar het vmbo theoretisch en heb met een goed rapport mijn diploma gehaald, en mocht toen instromen op het havo. Nu ik op het havo zit krijg ik het vanzelf moeilijker en haal niet meer de héle hoge cijfers die ik eerst had, echter sta ik nog steeds wel er goed voor en is mijn laagste cijfer een 5.8. Overigens heb ik een beta pakket met natuurkunde, wiskunde, scheikunde, en biologie. Sinds het eerste was mn droom altijd al om arts teworden, toen besefte ik namelijk nog niet dat dat niet heel realistisch is, aangezien ik van het vmbo afkwam, alleen zit ik nu met het probleem dat mijn moeder zo is ‘‘doorgedraaid’’ dat geen énkel ander beroep goed genoeg is voor haar, toen ik klaar was met het vmbo en er overnadacht om een MBO opleiding tegaan volgen, werd ze boos en moest ze huilen van teleurstelling … Ze wil gewoon niet snappen dat ik geneeskunde niet ga redden! als ik al wordt ingeloot. Ik zie hier zo tegenop, en mijn mentrix heeft al geprobeerd met haar tepraten maar ze houdt voet bij stuk dat ik het wel ga redden, ookal heb ik al duidelijk gemaakt dat dat niet zo is, en hebben we daar achteraf hele erge ruzie omgehad… ik weet gewoon simpel weg niet meer wat ik met haar aanmoet!
overigens heb ik sinds kort een bijbaan, waar ik heel blij mee ben, maar ze wilt niet dat ik doordeweeks ga werken omdat ik dan teveel tijd in me werk zou stoppen ookal is dit maar 3(!) uur op een donderdagavond en zaterdag verschillen me werktijden, en aangezien in me contract staat dat ik doordeweeks moet werken heb ik geen andere keus dan ontslag tenemen, terwijl ik dat helemaal niet wil …