Moeder vergelijkt mij met haar vroeger

Ik wordt er echt gek van.
Dan vindt ze dat ik veel weeg en dat zij een lichtgewicht was vroeger. Ik weeg 53 kg ben 15 jaar en ben 1m 64 ofzo denk ik.
En dit komt ook gewoon omdat ik redelijk veel spieren heb en die wegen meer als vet.
En dan zegt ze ook dikwijls dat zij vroeger een plattere buik had als mij. Ik heb een platte buik dat weet ik zelf ik ga dan ook voor een sixpack. Dit weet ze wel niet.
Ik probeer ook een gezondere levenstijl te krijgen maar ik kan dit niet omdat mijn omgeving en ikzelf is opgegroeid is met ongezond eten. Dit begrijpt mijn moeder precies ook ni zij had vroeger door mijn oma een veel gezondere levenstijl.
Maar mijn lichaamsbouw is ook gewoon anders als het hare waarschijnlijk.

Ik wordt echt gek van al dat vergelijken. Het ergste is ook nu is zij wat dikker en het is precies dat ze me moet late weten dat zij ooit mager is geweest. En om precies te zijn magerder.

Wat kan ik hier aandoen?

Jouw moeder spoort niet, 53 kg is echt licht dus ik kan me niet voorstellen dat je dik bent.

ik ben 1m65 en weeg 53kg
je zit echt op een perfect gewicht… (blijkbaar wegen wij zelfs wat te weinig according to the books) Het is hoe je voelt wat het belangrijkst is, leg die opmerkingen naast je neer, je bent goed zoals je bent!

Ik ben ook helemaal niet dik maar zij doet net alsof ik dat wel ben. Ik heb alleen wel een wat dikker gezicht maar ik denk dat ik daar niet echt iet kan aan doen. (op deze foto valt het wel mee)
En ik heb wat dikkere benen misschien maar dat zijn vooral spieren.

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/1004508_705906692759389_1840557480_n.jpg

Dit ben ik. Alsjeblieft geen slechte commentaar op men foto.

Echt, ik zou gewoon de opmerkingen opzij zetten… Mijn moeder heeft dat ook een tijd gehad, en op den duur wilde ze net zulk lang haar als mij, ik mocht niet meer met jongens omgaan, etc… Werd er uiteindelijk zo gek van dat ik blij was dat ik op mijn 19e het huis uit kon, haha. Dat ik een vriend kreeg op mijn 16e waren ze dus ook helemaaaaal niet mee eens, want hij zou toch verkeerd zijn en ik moest iemand gaan zoeken die veel meer op mijn stiefvader leek blabla…

Gewoon negeren dus, je bent he-le-maal niet dik! Ik zou soms willen dat ik zo’n figuurtje had! haha.

Boven me ^^ dankje <3

Zeg gewoon tegen je moeder dat je het vervelendvind dat ze jou met zichzelf vergelijkt wat betreft jullie uiterlijk en dat je je er onzeker door voelt. Want het wegstoppen en het maar negeren is in mijn ogen geen optie! Waarschijnlijk begrijpt ze het wel. En als ze het dam (per ongeluk) weer doet, je haar erop attendeert dat je dat niet fijn vindt. Veel geluk! Je hebt een mooi figuur! Niets meer aan doen! :wink:

Ik herken het wel een beetje. Mijn moeder streeft nu naar een gewicht die precies onder het mijne zit. Ookal is ze 10cm kleiner dan ik ben. Ook zegt ze dat zij nooit een buikje had op mijn leeftijd. Gewoon negeren.

Ugh mijn moeder moet daar soms ook over zeiken. ‘Nou toen ik jouw leeftijd was…’ Ja toen jij die leeftijd was was de wereld totaal anders met ander eten en andere eetgewoontes en weet ik et en daarbij ben ik ook absoluut niet dik/overgewicht.
Ik zelf zeg altijd iets in die trant en dat ze es moet kappen met die opmerkingen, want ik ben gewoon niet dik en daarbij bepaal ik zelf wel wat ik eet en wat ik wil wegen.
Dusja ik zou gewoon zeggen dat je niet gediend bent van die opmerkingen. Ik ouwehoer wel eens dat ik er nog es een minderwaardigheidscomplex van krijg. Zoiets kan je ook zeggen van wil je dat ik onzeker over mezelf wordt ofzo?
Je hebt gewoon een goed figuur en je weegt absoluut niet te veel, dus het is bullshit dat jij dik zou zijn. Dikke benen heb je ook echt niet.