Moeder van vriendin.

De moeder van een goede vriendin van mij is ernstig ziek. Er zijn nu onderzoeken bezig waaruit zal blijken of het ongeneeslijk is of niet. Mijn vriendin komt bijna niet meer op school, ziet er slecht uit, is snel boos en tegen het agressieve aan. Ik wil er voor haar zijn! Maar hoe kan ik dat het beste doen?

Ik heb haar al natuurlijk gezegd dat ik er altijd voor haar ben en dat ze altijd bij me terecht mag. Ik krijg dan een ‘dankjewel’ terug.
Ik wil niet dat het alleen bij het zeggen blijft, maar dat ik er ook daadwerkelijk voor haar ben! Maar hoe?

Tips? Adviezen?

Stuur haar een lieve kaart. Of een foto van jullie zelf met een mooie boodschap op de achterkant. Of neem haar een dagje mee ter afleiding?
En denk niet alleen aan haar, maar ook aan haar moeder. Je kan haar moeder ook een mooie kaart of bos bloemen sturen.
Het lijkt misschien niks, maar dat soort kleine dingen worden juist heel erg gewaardeerd.

Een kaartje geven met een foto van jullie en een passend gedichtje?
Wat leuks gaan doen als afleiding voor haar?

ga regelmatig bij haar langs (en dan niet langzamerhand minder vaak komen), om gewoon gezellig te kletsen, en vraag dan ook naar hoe het met haar gaat, hoe ze zich voelt, hoe het met haar moeder is, of ze er graag over wil praten, doe leuke dingen met haar, stuur haar eens een kaartje

probeer gewoon eerst serieus te praten. wil dat niet ga dan gewoon normaal met haar om.

en idd afleiding!

probeer gewoon eerst serieus te praten. wil dat niet ga dan gewoon normaal met haar om.

en idd afleiding!

Ik wil die moeder best een kaartje of bloemen geven, maar is dat niet een beetje raar (ik ken die moeder niet heel goed) en dan lijkt het me een beetje overdreven.

Dat idee van die kaart met een foto er in is wel een hele goede!

Nog meer?

Ga iets leuks met haar doen
film (komedie), girl day (shoppen, film kijken, kletsen over van alles en nog wat, alleen niet over verdrietige dingen).
Ze wéét dat jij er voor haar bent, maar om steeds medelijden te tonen, is wel too much. Zolang zij maar weet, dat jij er bent.

Ja dat is zo, ik moet gewoon een goede balans vinden tussen overdreven medelijden of helemaal niets, en dat vind ik gewoon lastig.

Bloemen of een kaartje is altijd goed, ook als je iemand niet kent, je kijkt ervan op hoe blij mensen daarvan kunnen worden.
Je kan ook een verrasinsgdag voor haaar plannen, gewoon alleen maar leuke dingen doen, shoppen, terrasje pakken, bios etc. zij blijft bij jou slapen enz. zorg er iig voor dat ze alles even vergeet!

Je moet aan haar denken, in haar inleven (okee gekke zin maar hoop dat je het begrijpt :stuck_out_tongue:)

Ze heeft denk ik wel behoeften aan iets positiefs
nodig haar uit voor een ‘‘girls night out’’ (: zorg dat het leuk blijft, en nodig eventueel wat andere meiden uit

Aan medeleven is helemaal niks overdreven. De moeder van je vriendin heeft het nu hartsikke zwaar en zal het waarschijnlijk juíst hartstikke waarderen dat ze een kaartje of wat dan ook krijgt van jou. Ookal kent ze jou niet zo goed.

Je kan voor je vriendin ook nog iets maken ofzo. Dat ziet er (vind ik) toch liever uit dan zo’n gekocht kaartje :3

Geef haar eens een stevige knuffel, dat zal ze vast waarderen!