Moeder van collega overleden.

Hello.

Ik werk sinds een week bij de Albert Heijn, en ben daar ingewerkt door een jongen. Ik heb denk ik totaal één dag met hem samen gewerkt, maar heb hem daarna nog wel bijna dagelijks gezien en gesproken.
Nu hoorde ik vrijdag dat zijn moeder is overleden en werd er gevraagd of ik zijn tijden voor aankomende week wil overnemen. Dat vind ik vanzelfsprekend, dus dat doe ik. Maar wat moet ik doen of tegen hem zeggen als ik hem weer zie?
Ik ben echt heel slecht in dat soort dingen, dus hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Alvast bedankt.

stuur hem een kaartje…
ik zou het niet in de hand geven, maar met de post.
of je duwt het er zelf in.
als je hem ziet kun je hem ook condoleren.
ik zou niet heeeeeeel zielig tegen hem doen, ik denk dat ie dat niet leuk vind.

Hem heel veel sterkte wensen in deze moeilijk tijd.
En misschien dat als hij wilt praten hij naar jou toen kan komen ?
Zoiets ?

Maar ik weet zijn adres niet, dus een kaartje sturen wordt sowieso wat moeilijk. En ik heb hem dus pas een paar keer gezien, misschien is dat wat vreemd?

Maar ja, ik ben altijd zo bang dat ik iets zeg en dat ik dan mensen nog verdrietiger maak. Dat is ook niet de bedoeling natuurlijk.

Als je hem weer ziet, condoleren en hem veel sterkte wensen.
Je was niet heel close met hem dus dat lijkt me het beste, Of een kaartje in zijn postvakje doen op werk?

Of je vraagt rond aan collega’s of jullie met zn allen een condealancekaart sturen? je baas heeft zijn adres vast wel.

als ik jou was zal ik het kaartje sturen met iedereen zijn naam erop in de groep gooien. in principe vind ik niet dat jij persoonlijk ook nog een kaartje moet sturen. je kent die jongen eigenlijk niet eens!!! als je hem ziet kan je vragen hoe het met hem gaat en hem condoleren en veel sterkte wensen.
je moet ook begrijpen dat die jongen jou eigenlijk helemaal niet goed kent.

stel dat de situatie andersom was geweest. als je veel kaarten krijgt is dat wel leuk enzo, maar hoeveel waarde hecht je eraan om een kaartje te krijgen van de buurman van de slager van de kapper van de schoorsteenveger zijn oudtante?

oke dit is natuurlijk wel je collega, maar ook pas sinds een week maar je snapt me wel. condoleren in real life is wel genoeg…

ik las dit al in een topic ergens, dat je daar mee zat.
fijn dat je zijn tijden overneemt.
ik zou inderdaad een kaartje sturen als je het adres van hem kunt krijgen bij je baas, en anders een smsje of heb je zijn nummer ook niet?
het lijkt misschien 'n beetje raar voor jou omdat je hem nog niet zo lang kent, maar ik denk dat hij er juist heel erg blij mee zal zijn dat jij met hem meeleeft en aan hem denkt.

gewoon doen dus!