Hai meisjes,
Ik heb iets, wat voor mij nogal een big issue is.
Ik ben een dochter van gescheiden ouders, en heb echt een super lieve moeder. Mijn moeder is niet het soort vrouw om een nieuwe relatie te beginnen zelfs niet na de tien jaar die ze nu gescheiden zijn. Maar als ik mijn moeder zie zie ik een hele lieve vrouw die zich teveel aan haar dochters klampt, en heel veel met haar ouders optrekt. Ze heeft niet echt vriendinnen, één vriendin maar die spreekt ze bepaalde periodes veel maar het is niet dat ze wekelijks gezellig bijkletsen etc.
Ik ben bang dat zodra mijn opa en oma, haar ouders dus, overlijden, en ik ooit een gezinnetje krijg ze een eenzame vrouw wordt met een miezerig sociaal leven. Maar ik kan natuurlijk ook niet dagelijks langsgaan.
Het probleem is dat ik haar niet zover krijg iets sociaals te ondernemen, en ik heb eerlijk gezegd ook geen idee hoe ik haar aan vriendinnen moet helpen. Maar ik vind het zo belangrijk dat ze naast haar ouders meer heeft.
Deze zomer zijn we voor het eerst echt alleen met z’n drietjes een weekje weg geweest, een hele stap, maar ik was er echt heel blij mee.
Alleen is het zo dat ik haar alleen blij zie als ze ons kan trakteren op iets lekkers, of leuke kleding kan kopen maar ik zie haar nooit echt gelukkig. En ik weet niet wat ik daarmee moet.
Ik vind het super lief als je dit helemaal hebt gelezen en zou het echt top vinden als je tips hebt of een soortgelijke situatie kent.
Bedankt alvast.