Moeder rookt weer..

Ik ben er vandaag achter gekomen dat mijn moeder weer rookt.
Ze heeft in de zomer 2007 een operatie aan haar hartklep ondergaan.
De oorzaak van een lekkende hartklep kwam o.a. door het roken.
Daarna was ze gestopt, maar nu is ze dus weer begonnnen.
Ik schrok hier erg van…

Alleen… ik rook af en toe ook maar vinden jullie dan dat ik er iets over moet zeggen?
Help me asjeblieft.

ik vind dat je er iets van kan zeggen, het is uberhaupt al lief dat je je er zorgen om maakt, maar ze moet gewoon stoppen met roken, het liefst met hulp… heb gehoord dat laseren goed helpt ofzo (als het haar niet zelf lukt)…

ik zou er gewoon over beginnen te praten van ‘mam, waarom rook je weer?’

je kan best zeggen dat je je er zorgen om maakt dat ze weer rookt en dat je bang bent dat er weer iets gebeurd…

Wat annexxann al zei, gewoon aan je moeder vragen waarom ze rookt.

laseren helpt inderdaad! dat kan zelfs aan huis.

Right, jij kan moeilijk beslissen of je moeder weer rookt of niet.
Ook al is het qua gezondheid weer niet goed.
Je moeder heeft misschien wel stress waardoor ze weer rookt.
Vraag het haar, wat de rede is waardoor ze weer rookt, misschien geeft dat geruststelling.
En vraag of ze buiten wilt roken, des te beter voor je eigen gezondheid.

ze rookt zelf toch ook ='D

Ik zou er met haar over praten en zeggen dat ze best stopt…
Wijs haar op de gevaren.

Precieees! gewoon met haar gaan praten, zeggen dat je je zorgen maakt en het net zo fijn vond dat ze gestopt was. En, ik weet niet of je in haar bijzijn rookt? maar dan kun je proberen samen te stoppen :wink: zelf dan ook niet meer roken.

Gewoon zeggen dat ze ermee moet stoppen, of haar pakjes sigaretten weggooien/wegstoppen, en haar nieuwe pakjes weggooien XD.
De moeder van mijn vriend rookt als een ketter terwijl ze suiker heeft, en pas geleden nog een hartaanval heeft gehad. Ze mag niet roken van de dokter, en dat doet ze toch. Ik heb er wat van gezegt, nu probeert ze te stoppen, mijn vriend zegt er niks van.

Moeilijk, mijn vader heeft jaren geleden ook een hartoperatie gehad en was toen ook gestopt. Hij rookt volgens mij ook nog weleens stiekem…ik zou het echt niet weten…

Ik denk ook dat je het moet zeggen, maar het is ook wel weer een beetje zo dat je haar niet echt veel kan verwijten, omdat je het zelf ook doet. Weet ze dat je rookt?
Naja, in ieder geval: probeer er rustig met haar over te praten.