moeder reageert raar.

Als ik vraag of ik af mag spreken met mijn vriendje reageert mijn moeder iedere keer heel raar. En vaak mag het niet enzo.
Alsof ze denkt dat wij iets doen, hallo ik ben 14 & hij oook.
Dus ik snap niet waar ze last van heeft?!

Je bent 14. Je hebt 'n vriendje, laat je moeder even :"). Ik weet niet of dit je eerste vriendje is, maar ze is gewoon bang om je kwijt te raken.

nee niet mijn eerste vriendje, maar het lijkt of ze me niet vertrouwt. En we hebben echt een supergoede band, dus dat zou ik heel erg vinden.

Heb je jouw gevoelens hierover al eens uitgesproken tegen je moeder? Wie weet doet ze het onbewust en bedoelt ze er verder niks mee.

Ik zal het er eens met haar over hebben.

Zo zijn moeders…

Ik denk gewoon dat ze jou niet kwijt wil raken. Ouders willen het liefst dat je nog kind blijft. Ik denk dat ze gewoon bang is dat ze jou moet delen.

Nodig hem is bij jou thuis uit , dan is het niet meteen zo dat je alleen met hem weg bent continu
Dat kan een gevoel van zekerheid geven, hij hoeft dan ook niet met je moeder te praten ofzo ga gewoon op jou kamer iets gezelligs doen

Kun je niet tegen je moeder zeggen dat je het idee hebt dat het lijkt dat ze het niet fijn vindt dat je een vriendje hebt en haar vragen waarom niet?

je moeder moet gewoon nog even wennen aan het idee denk ik, gaat wel over

Wacht, jij bent een jongen?
Dat je een topic aanmaakt puur om te vragen wat je met een vriendin aanmoet vind ik nog tot daar aan toe, maar meepraten in andere topics klopt niet helemaal, denk ik.

Oh , nee?
sinds wanneer is het raar om te helpen?
e/o soortgelijke ervaringen te delen?

Sommige mensen vinden het nodig om te zeiken omdat er een jongen reageert en dat vinden ze niet fijn blabla, maar dan zijn ze niet echt eh… slim genoeg om te bedenken dat iedereen mee kan lezen.

Ik vind het trouwens niet raar ofzo dat je meepraat, maar jongens zijn officieel ‘verboden’ op girlscene, dus ik denk dat je binnen nu en binnenkort geband gaat worden helaas.

Het is niet raar om iemand te helpen.
Het is echter niet toegestaan om als jongen hier op het forum te reageren. Natuurlijk kan je gewoon meelezen, dat kan je niet verbieden. Dit forum heet niet voor niets Girlscene. De moderators zullen daarom waarschijnlijk je account snel verwijderen.

Ik vind het lief hoor, dat je haar wilt helpen,
maar dit heet niet voor niets Girlscene.
En Clockwatching, ik weet heus ook wel dat er ook anderen meelezen.

edit: maar om ook even weer ontopic te gaan, ik denk dat je moeder je inderdaad gewoon nog niet kwijt wil. Misschien moet je die jongen eens meenemen naar huis, laat hem mee eten bijvoorbeeld, dan kunnen je ouders zien dat hij een leuke jongen is (:

Heeft ze je al seksuele voorlichting gegeven? misschien wilt ze dat nog eventjes afhouden.

Ik vind het trouwens onzinnig als je als ouder je kind weg probeert te houden bij zijn/haar crush, zo gaat t kind rebelleren en zorg je zelf dat er een kloof tussen jullie beiden ontstaat. Goede voorlichting en eerlijke gesprekken lijken mij een betere optie. Vooral je kind aanraden om nog te ‘wachten, en erbij uitleggen waarom’. Als je kind zin heeft om ‘het’ te gaan doen, vindt het toch wel een manier. Liever goed voorlicht dan een bolle buik, tegenhouden kan je het toch niet.