moeder overtuigen; fretje?

hoi dames! als je kijkt, mag je ook wel reageren :grinning:
ik wil al máánden een fretje, maar ik mag er geen omdat ze geen huisdieren meer erbij wil (we hebben 2 honden, 1tje van bijna 1 jaar oud, en eentje van 13 jaar oud.
nou kan ik gratis een fretje + kooi krijgen van iemand, het is een superlief & speels fetje, handtam, al ingeënt etc. hoeft alleen nog maar gecastreert te worden, mijn vriend wil de helft daarvan betalen.

Mijn vader vind het goed, maar hoe kan ik mijn moeder overtuigen?
mama is t/m dinsdag of woensdag nog weg, dus ik zat te denken om haar misschien te smsen ofzo? bellen heeft toch geen zin want dan zegt ze meteen nee, en een smsje leest ze toch wel helemaal.

http://members.lycos.nl/ferretgang/hpbimg/sandy.bmp

iemand tips om mijn moeder te overtuigen?

Wachten tot woensdag en er dan met haar over praten. Een sms lijkt me geen goed idee.

nou ik vroeg eht gister ook aan dr, gewoon ace-to-face zegmaa,
en wat moet ik dan zeggen?

Als het niet mag, mag het niet. Vraag anders aan je pa of hij haar wil overtuigen.

Ben je zelf wel voldoende thuis voor het fretje?

Je weet dat ze HEEL VEEL werk zijn? En liever met ze tweeen zijn?

Als je al honden hebt lijkt het me geen goed idee.
Ik heb zelf ook fretten gehad en ze zijn heel veel werk. tenzij jij heel veel thuis bnt. dus geen school hebt =) of heel weinig en heel weinig werk
JA dan kun je het nemen. Maar denk eraan. fretten leven ook lang. Dus dan kan je heel lang niks doen

ze maken ook alles kapot trouwens. Niet omdat ze niet tam zijn. Maar dat is gewoon zo =p Net zoals papegaaien. Als hun spelen is het slopen. hoe tam ze ook zijn =)

ja, ik ben echt superveel thuis. ik zit één avond in de week op school, en ik werk 2 avonden in de week, overdag ben ik dus superveel thuis. en als ik even een dagje geen tijd heb wil mijn zus, vriendje, of vader er wel even mee spelen en hem een paar uurtjes rond laten lopen etc. (:

haha ja ik weet het (:
maar het fretje dat ik kan krijgen kan goed met honden en katten overweg, en mijn honden zijn dol op beestjes. (:

nou ik heb toch maar gesmst, en het had inderdaad geen zin :frowning_face:
ik zat een heel verhaal te vertellen dat ik er goed voor zou gaan zorgen etc etc.
en dan zegt ze ja en toch gebeud het niet.
en dan vraag ik de reden en smst ze niet meer terug. pff gemeen.

Voordat je het met je moeder bespreekt, zou ik eerst eens op internet kijken. Fretten zin niet de makkelijkste huisdieren heb ik begrepen.

smeriiig! die beesten stinken echt zo verschrikkelijk erg, vroeger had een vriendin er 1, heel vies

Gewoon zeuren en zeggen dat je alles zelf doet schoonmaken.

Is ze bang dat het gaat stinken ofzo ?
want 1 fretje stinkt niet zo erg maar als je er een paar hebt wel.

Vraag inderdaad nog eens de reden aan haar, laat haar merken dat je het echt wil.

Ja. Alleen zit der moeder der wss mee opgeschept overdag als ze op school zit… En die beestjes hebben aandacht nodig heel veel. Misschien wiltje moeder het daarom wel niet?xD

gewoon vragen zoals bij je vaddr… en weet jij dat die beesten superveelaandacht nodig hebben en anders gaan bijten enzo? en dat ze stinken?

maar die honden hebben wrschijnlijk nog nooit een fret gezien en bijten hem meteen helemaal dood… sorry

ten eerste kan je fretten beter samen houden, hetzelfde als met ratten het kan natuurlijk wel alleen maar dan moet je elke dag uren aandacht eraan besteden.
ten tweede besef eerst dat zo’n beestje ontzettend veel tijd/geld en werk kost, ik heb er 3 gehad toen ik nog wat jonger was uiteindelijk meosten ze weg ivm tijdgebrek ze moeten namelijk elke dag het liefst een aantal uur kunnen spelen buiten de kooi, denk daarbij ook aan eventuele draden die ze stuk kunnen maken.
verder moet je ook zin hebben om de bak waar ze op poepen elke dag schoon te maken, aangezien 't anders ontzettend gaat meuren.

maarja als je moeder er niet achter staat, wat ik begrijp aangezien jij @school bent en zij de vuile klusjes gaat opknappen (:
dan zou ik er niet aan beginnen en kan diegene 'm gewoon beter bij z’n soortgenootjes naar bijv. een frettenopvang brengen.
het gaat namelijk altijd zo, een kind wil een dier uiteindelijk zeggen de ouders ja en wie zit ermee opgescheept haha de ouders, waar belandt het dier uiteindelijk? in het asiel juist.
zo is 't uiteindelijk ook bij mij gegaan haha, ik was 13 en ik wilde dolgraag fretjes oke wij er 3 genomen en uiteindelijk door teveel huiswerk en nog wat persoonlijke omstandigheden toch geen tijd meer voor, en ook niet elke dag zin om schoon te maken toen moesten ze weg (wel naar een supergoed tehuis waar ze de hele dag mochten spelen en rennen).

Ik zag iemand vandaag een fretje uitlaten aan een riempje, was zo’n schattig beestje haha :3

up.

Ja als je de tijd ervoor hebt zijn het ook hardstikke leuke beesten =)

Ik heb zelf ook papegaaien. Naja me moeder. Je moet het zeg maar zien als extra kinderen. Aangezien aandacht geven enz. Je kan ook niet tegen je baby zeggen Nee vandaag even niet en negeren xD…