Moeder overhalen voor reis

Lieve meiden,
Mijn tante wilt mij een supervet examencadeau geven, maar mijn moeder is het hier niet zo eens mee.
Ik zou in juli naar mijn tante gaan in Portugal, daar woont ze, en dan daar een maand blijven. Als examencadeau wil mijn tante mij nog meenemen daarna met me oom en neefje naar Canada en de VS. Mijn moeder vind dit alleen helemaal geen goed plan, omdat het volgens haar veelste lang is.
Ik zit in Juni namelijk ook al in Parijs/Berlijn voor een talencursus.
Mijn vader vind het juist geweldig, die stimuleert mij altijd om veel van de wereld te zien
Hebben jullie misschien tips/ideeen om haar over te halen?
kusjes

maak een lijstje met redenen waarom je het wel zou moeten doen? Of vraag je tante om met je moeder te praten?

praten met je moeder en zeggen dat dit een kans voor je is!

Hoezo zou je vakantie dan te lang zijn? :stuck_out_tongue:
Nja mijn moeder zou ook zo’n argument geven, maar ik zou zoiets hebben van, ik heb m’n best gedaan op school, en ik heb eerder vrij dus waarom niet.

En inderdaad, dit is best wel een grote kans voor je.
Oh, misschien denkt je moeder dat ze dan veel geld kwijt is ofzo… misschien moet je duidelijk maken hoe het financieel zit.

Na je examen heb je recht op een hele vette toffe vakantie.

mijn moeder vind het te lang omdat ik dan in juni dus in berlijn/parijs ben
en dan wel paar dagen in die maand thuis kom, maar voor de rest daar ben
dan juli hele maand in portugal en dan door naar canada en de vs
en dat is dan tot eind van augustus en dan vlieg ik door naar mijn ouders in frankrijk, aangezien zij daar heel augustus zijn.
dus dan ben ik in totaal bijna 3 maanden weg

Het lijkt wel alsof ze een beetje jaloers is. Of dat ze bang is dat je te verwend wordt ofzo.
Trouwens, zij zijn heel augustus in Frankrijk, dat vind ik ook al knap lang aangezien wij meestal maar 2 weken op vakantie gaan.
Wat zegt je vader ervan?

ja, we hebben in huis in frankrijk dus daar zijn ze dan hele tijd en waarschijnlijk zijn ze daar in juli ook wel tijdje

mijn vader vind het juist supervet voor me, hij wil altijd dat ik veel van de wereld zie en stimuleert me daar ook erg in.
mijn tante wil zich er niet mee bemoeien, ze zegt dat het de keus is van mijn ouders, wat ik ook goed begrijp

ik ben nu iniedergeval al heel hard aan het leren voor de andere helft van mijn toetsweek en dan hoop ik dat ik super goede cijfers haal als nog een reden om te mogen gaan

heey dit is echt je kans om cultuur te leren en zo zeg dat het anders voor je studie of kennis gaat en natuurlijk ga je dan voor plezier xD

Hmm, misschien is je moeder bang dat ze je erg gaat missen? In dat geval, maak een leuk fotoboek ofzo of organiseer een shoot voor jullie tweetjes, of misschien samen iets leuks gaan doen? Dagje shoppen in andere stad ofzo?

Anyway, je kan ook zeggen dat ze zich moet realiseren dat het allemaal zó afgelopen kan zijn en dat je alles uit de dag moet halen wat erin zit. Zo word je ook zelfstandiger zonder je ouders. Plus dat het natuurlijk een superleuke ervaring is die, als je dit doorstaat, je zelfvertrouwen een enorme boost zal geven. Het zou een megavette reis worden, en ze hoeft jou écht niet te missen want jullie mailen toch elke week ;-)?

Ik denk dat je moeder idd bang is om je te missen, maar zulke reizen maak je echt als je verder gaat studeren niet meer! Merk het zelf nu ook nu ik op kamers zit: heb echt geen geld voor een vkntie.

Misschien moet je even met haar afspreken?
Bijv. ik zal je regelmatig bellen.

ik mag het van mijn vader pas na de toetsweek, die dinsdag eindigt, met haar bespreken en dan zal ik even specifiek vragen wat de redenen zijn.
thank you!

Dat is wel knap lullig van je moeder dan :open_mouth:
OT:
nú kan het, later misschien niet meer, als je tante het betaalt, dan hebben je ouders financieel geen zorgen, zij met zijn tweetjes (oude tijden herleven haha) en jij de vetste vakantie van je leven!
maar hoe je haar moet overhalen, geen idee, als je vader het wel een goed idee vindt, misschien kan hij haar overhalen?

Vraag of je tante met haar gaat praten