moeder overhalen, psychische problemen

-

Praat er is met je huisarts over,die heeft beroepsgeheim…

Oh lastig zeg! Vind het wel heel egoistisch(?) van je moeder omdat te zeggen. Het gaat niet goed met jou en jij bent bereid hulp te nemen en dan zegt ze zoiets. Ze wilt toch dat het goed met je gaat?

Ik neem aan dat je wel oud genoeg om het zelf te regelen. Ik zou gewoon tegen je moeder zeggen dat je het zelf allemaal regelt/betaald(?), en dat je haar mening niet wilt horen omdat jij denkt dat dit werkt. En werkt het niet, dan zal je moeder vast zeggen " Zie je nou wel?" dan geef je haar gelijk, werkt het wel dan krijg jij je gelijk.

Ik weet het niet echt, het is lastig.

^^Inderdaad. Hij zal je ook vast wel kunnen doorverwijzen etc. (Ik weet niet hoe dat allemaal in z’n werk gaat, maar je moet ergens beginnen).

Wauw meid! Heel erg veel sterkte, en inderdaad, je zou met de dokter kunnen praten!
Veel succes!

Inderdaad! Sterkte, en succes ermee!

Ik zou er toch nog eens met je moeder over in gesprek gaan. Vraag aan haar of ze je kan laten uitspreken, omdat je graag gerespecteerd wilt worden. Het kan niet zo zijn dat ze hulp voor jou afketst, omdat zij van mening is dat het niet helpt. Ik vind het al heel dapper van je dat je naar een hulpverlener wilt gaan. Naar mijn mening redeneert je moeder ook vrij egoïstisch. En daarnaast zijn psychologen er om je te helpen. Ook dat zou ik nog eens kenbaar maken. De mensen zijn speciaal voor dit soort zaken opgeleid. Ik neem aan dat je oud genoeg bent om daar zelf over te beslissen. Ik zou je keuze dus ook niet van je moeder laten afhangen. Anders zou ik je willen aanraden om naar de huisarts te gaan. Zij kunnen je door verwijzen naar hulpverleningsinstanties. Heel veel sterkte en succes!

bedankt <3

Wat raar van je moeder, mijn moeder had me juist naar een psycholoog gestturd :"D
Maar verder heb ik geen tips.
Als je wilt praten mag je me iig wel altijd noten! <3

Owh wat lastig :frowning_face: Je hebt superveel meegemaakt en dan is het niet meer dan logisch dat je er met iemand over wilt praten, die je kan helpen met verwerken. Zoals anderen hier ook zeggen, misschien kun je via de huisarts ergens terecht komen. In het begin kan dat zonder dat je moeder dat weet, maar na een tijdje zal ze er toch achter komen, zoals je zelf ook al vreest/weet. Dus met haar er ook nog proberen over te praten.

En verder, sterkte!
(Hoe is het met de buikpijn?)