Moeder overhalen om een hond te nemen.

Mijn broer, zus, ik en mijn vader willen alle 4 graag een hond. Het enige wat ons tegenhoud is mijn moeder, ja het klinkt grof maar is zo. Ze wil absoluut geen hond om deze redenen:

• Ze denkt dat zíj de troep moet opruimen die er bij een hond komt kijken, en dat zij alles moet doen.
  • Ze is bang dat ze bijten, etc.
  • Ze is er vaak alleen mee thuis als wij op school zijn, en mijn vader is werken. Dat vind ze dus niet leuk

Maar sowieso mijn vader vind het niet erg om de hond elke ochtend uit te laten, mijn broer is vaak ook al vroeg op dus die kan het ook doen. Ik en mijn zus hebben het er ook voor over eerder op te staan. Mijn broer en ik zijn vaak vroeg uit, hij studeert al, ik zit btw nog op de middelbare. Dus wij kunnen hem 's middags en 's avonds dus ook uitlaten. We hebben het er allemaal voor over zijn troep op te ruimen, hem zindelijk te maken en hem gewoon goed te verzorgen. Maar toch, ze blijft nee zeggen. Weten jullie misschien hoe ik/wij haar over kunnen halen?

x

Denk er goed over na, want het is lullig als zij uiteindelijk alsnog al die rotklusjes moet doen.

Een hond is niet alleen leuk maar ook lastig, heb je ook zin om elke dag eerder op te staan als hij de hele wandeling alleen maar loopt te trekken en bijvoorbeeld totaal niet luisterg?

Jullie moeten het er allemaal mee eens zijn, anders is het erg oneerlijk tegen je moeder.
En ze heeft ook gelijk. Ik ben bijvoorbeeld ook hartstikke bang voor honden, en ik zou zeker niet willen dat ze, terwijl ik er fel op tegen ben, toch een hond kopen.

De laatste reden van je moeder klinkt heel logisch. Een hond is geen speeltje om af en toe te troetelen.

Ja, ik denk ook echt wel dat als ik de hond 's ochtends moet uitlaten en ik moet vroeger op dat het even wennen is, maar aan dat tijdstip raak ik toch gewend, dus dan maakt het niet zo veel uit hoe laat het is. Ik heb er echt alles voor over.

Daar heb je ook wel gelijk in ja, maar wat ik dus niet snap, is dat we ongeveer 10 jaar geleden nog een hond hadden, waar eigenlijk niets ‘verkeerds’ mee is voorgevallen zoals bijten etc, de hond was overigens ook vrij oud geworden, maar opeens wil mijn moeder het niet meer.

Bedankt voor je reactie. (:

Misschien kun je in de vakantie een weekje op de hond van de buren ofzo passen als ze op vakantie zijn, dan kan je moeder ook eens aanzien hoe het gaat en dat jullie haar dan uiteindelijk niet opschepen met de rot klusjes (:

Goed idee! Bedankt!

Ik heb precies hetzelfde thuis, alleen hebben wij niet het probleem dat je moet uitlaten. Omdat we een erg grote tuin/weiland/voetbalveld hebben, Upje dus :slightly_smiling_face:

Of anders inderdaad een hond ‘lenen’ (dit klinkt echt heel raar…)
Zodat je moeder kan wennen, én dan kan je bewijzen dat je weldegelijk voor je hond kan zorgen en dat zij niet alles hoeft te doen :grinning:

Ik zou niet iemand dwingen om een hond te nemen, iedereen moet het leuk vinden en het dus niet eerlijk ten opzichte van je moeder aangezien ze vaak alleen is met de hond.

Ik denk dat ik inderdaad eens ga proberen om de hond van mijn buren eens uit te gaan laten, om te laten zien dat ik het er wel degelijk voor over heb!

Haha, dat probleem had ik ook.
Ik deed er alles voor, maar het mocht niet.
Maar mijn moeder keek op zo’n asiel-site, en toen hadden we Red gekocht :’)
Maar houd je moeder gewoon echt NIET van honden?

Nou we hebben we een jaar of 8 geleden (volgens mij 8’/9, weet niet precies meer want was toen nog jong haha) een hond gehad, en daar hebben we nooit problemen mee gehad, en mijn moeder vond hem wel heel leuk enzo, maar nu wil ze niet meer. Geen idee wat haar échte reden hiervoor is.

Een hond kost veel, realiseer je dat. En wie gaat dat allemaal betalen?

Dat is eigenlijk geen probleem, als die andere redenen weg zouden vallen hadden we er nu een want op het gebied van kosten heeft mijn moeder er niet echt problemen mee.

Ja en als jullie t huis uit zijn zit zij ermee opgescheept

Nou nee, als ik het huis uit ben zou ik hem ook wel mee willen nemen, en anders mijn vader wil hem ook. (:

Mijn moeder wilde ook nooit een hond en toen kwam ik op een dag uit school, stond er ineens een bench en liep er een heel lieve puppy door het huis hihi.

Maar in ieder geval, hier heb jij niet zoveel aan, maar ik denk niet dat je je moeder moet gaan overhalen. Ze zal echt wel haar redenen hebben.