Moeder negeert me

hee meiden,

ik moet even m’n verhaal kwijt.

Het lijkt namelijk of mijn moeder me de laatste tijd opzettelijk negeert. Dat zeg ik dingen, en als ik er later over begin is ze het helemaal vergeten. Of dan zegt ze wat tegen me, dan zeg ik wat terug en dan zegt ze niks meer. Ik vind dit zo frustrerend, want als ik er wat van zeg, zegt zie iets als, ooh dat heb ik niet door ofzo. Of ze word boos en zegt dat ze het ‘ook noooooit goed kan doen’.

ik vind dit zo vervelend, het was namelijk eerst niet zo. dan luisterde ze gewoon met aandacht enzo.

ik weet ook echt niet wat ik moet doen.
zijn er meiden die hier ook last van hebben? en wat doen jullie dan.

x

Hoe oud is ze?

Want ik merk wat jij beschrijft ook bij mijn ouders, nu ze ouder worden…

ik ben 18 en mn moeder is 52

Het eerste wat er in mij opkomt; Je moeder is er gewoon niet bij met haar gedachten.

Miss. dat ze zich ergens druk over maakt, of dat ze gewoon veel piekert in haar hoofd?

Ik denk niet dat ze dit opzettelijk doet.

Oke, tja klinkt lullig maar het kan best door het feit dat ze wat ouder wordt komen. Mijn moeder is 56 en heeft het de laatste tijd erg, dan zeg ik iets en 5 minuten later stelt ze een vraag die ik daarvoor al beantwoord heb :’) ze bedoelt het vast echt niet zo hoor!

Ga met haar praten (misschien een lichte dementie?..)

Oh mijne doet dat ook weleens :pensive:

Dan kom ik bijvoorbeeld terug van paardrijden en dan vertel ik iets erover, krijg ik geen reactie maar gaat ze gewoon over iets heel anders tegen mijn vader praten -.-

vind je dat niet onwijs irritant dan ? ik heb de neiging om dan helemaal niks meer te zeggen…