Moeder met een mobiel obsessie

Mijn moeder heeft sinds ongeveer half jaar- jaar een soort mobiel obsessie.
Ze zit de hele dag thuis (werkt maar af en toe, zit thuis om voor mn gehandicapte oom te zorgen)
en ze zit de hele dag met dr telefoon op de bank.
In principe heb ik er geen last van, maar dit gaat te ver. Als ik tegen haar praat krijg ik nauwelijks contact met haar en ze reageert nauwelijks. Als ik thuis kom van school heeft ze vaak niet eens door dat ik er ben, ook al zeg ik ‘hoi’ (krijg geen reactie ofcourse) Ze zit ook tijdens het eten altijd op d’r mobiel.

Ik vind het behoorlijk frustrerend als ik haar iets belangrijks wil melden en ze zit op d’r telefoon. Als ik haar vriendelijk vraag of ze even haar telefoon aan de kant wil leggen omdat ik iets wil zeggen wordt ze boos, zegt dat ik me niet moet aanstellen en dat ze even ‘een zin moet aftypen’

Net kreeg ik weer een discussie met haar. Ze zei daarbij dat ze alleen haar telefoon weglegt als ik iets belangrijks te melden heb. Dat zegt meteen ook hoe onbelangrijk ik voor haar ben in tegenstelling tot dat ding…
Mijn vriend heeft ook al vaker tegen me gezegd dat ze zo afwezig is als ze op dr mobiel zit, en er erg vaak op zit. Ik heb ook broers en die vinden dat ook, maar volgens mij hebben zij het al opgegeven. Ze heeft zo’n pubergedrag en ik weet echt niet hoe ik ermee moet omgaan. Het frustreert me elke keer.

Pak d’r telefoon af voor 3 maanden, dat zal d’r eens een lesje leren. :sunglasses:

Belangrijke dingen voortaan maar via een whatsappberichtje sturen…

Nee, ik heb geen idee hoe je het op zou kunnen lossen. Nog één keer een serieus gesprek erover aangaan met je broers erbij?

Nee grapje, praat met je moeder erover, dat je dit niet leuk vindt en dat ze meer tijd voor je moet maken en niet voor d’r telefoon.

Dat zou ik niet doen, niet zo slim om je moeders telefoon af te pakken.

Whatsapp haar dat je zwanger bent, geloof me, dan zal ze haar telefoon wel weg leggen en aandacht voor je hebben.

Oh, misschien kun je bepaalde tijdstippen afspreken waarop het hele gezin zijn mobiel aan de kant moet leggen? Bijvoorbeeld dagelijks van vijf tot zeven en in het weekend misschien een ander tijdstip?

Misschien heeft ze een online lover ofzo en kabbelt het snel weer weg?
Dat hoop ik in ieder geval voor je, want ik vind dit niet kunnen. Je bent haar kind en je verdient aandacht van haar en zeker ten opzicht van haar mobiel.
Ik zou echt een goed gesprek met haar anagaan. x

Zijn je ouders nog samen? Misschien dat je dan met je vader kunt praten en samen je moeder erop aanspreken? Of samen met een broer of zus of ander familielid?
Ik vind dit toch inderdaad wel zorgwekkend

Omygud :’) Haar mobiel verstoppen ofzo, zodat ze denkt dat ze haar mobiel kwijt is :grinning:

Praten, praten, praten. Communicatie is the tool for everything.

Klinkt best ernstig, zeker dat moslimextremisten gedoe.
Maar wat ik me afvraag, is er iets gebeurd om dit te triggeren? Waardoor ze haar vroegere manier van leven ineens niet meer de juiste vond?
Het lijkt me nuttig om met haar te praten en als dit niet lukt met een vertrouwenspersoon of met een huisarts. Denk dat er toch ergens iets best mis is en dat het uit de hand kan lopen als ze zo door gaat…

Toen ik dit las moest ik een beetje lachen. Het klinkt namelijk precies als iets wat vanuit een ouder is geschreven over een kind. Doet ‘de jeugd van tegenwoordig’ niet precies hetzelfde? (behalve dat van de moslim extremisten dan)

Als dit echt over een moeder gaat zou ze beter moeten weten. Ik weet jouw situatie niet maar het klinkt niet alsof jouw moeder op dit moment een stabiel persoon is. Als je moeder niet meer samen is met je vader zou je kunnen vragen of ze iemand heeft ontmoet en proberen geinteresseerd over te komen, of inderdaad een goed gesprek met eventueel iemand anders van de familie of iets dergelijks erbij.

Hoop dat er snel verandering komt…

ik zou met je vader praten, dat is denk ik alles wat je kan doen…
pff een moeder die contact heeft met moslimextremisten… ik zou niet weten wat je kan doen… een psycholoog, kinderbescherming, die kinder hulptelefoon (of hoe heet dat ding) bellen, misschien hebben zij goede tips…
succes! k hoop dat het snel veranderd

Als ze slaapt, sluip naar de telefooon, pak hem en kijkt wat ze erop doet :ninja:
En daarna blokkeren ofzo xd

Oh wauw, je zou dit verhaal zo om kunnen draaien dat jij de moeder bent en je moeder de 14-jarige dochter :wink: En dan zou je zeggen “ja joh, opstandige puber” blabla :wink: pff, wat slecht zeg!

App haar het adres van dit topic :wink: dan ziet ze mss in hoe slecht iedereen dit vindt!

Ik lees nu het moslimverhaal, en vraag me af: heeft je moeder niet een soort stoornis ofzo? Niet gemeen bedoeld, maar heel serieus, want… Ik ken echt geen moeders die zo zouden doen. Het klinkt echt alsof jullie haar moeten opvoeden ipv andersom.

Ik vind dat van dat extremisme echt extreem gevaarlijk klinken. Ze lijkt helemaal opgeslokt te worden door dat wat er op haar telefoon gaande is.
Schakel iemand van buiten in, die tot je moeder zou kunnen doordringen. Waarschijnlijk heeft ze dringend hulp nodig!
En hallo, jij en je broers verdienen het om een moeder te hebben hoor! Zoals ik het nu lees, is ze er totaal niet voor jullie.

Ja dit. Walgelijk van die moslim extremisten ik ben zelf moslim maar dit vind ik niet kunnen.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.