moeder met borderline

beste meiden,

ik ben een meisje van 16 en ik weet niet wat ik moet doen.
Ik heb een moeder met alle kenmerken van borderline.
Ze is een lieve moeder tot dat ze boos wordt.
Ze schreeuwt dan altijd heel hard tegen mij en de ruzies escaleren, ze slaat mij de laatste tijd ook.
Terwijl het dan over een heel klein dingetje gaat.
Ze is ook heel erg wantrouwend, ze zoekt overal iets achter.
Ik heb het gevoel alsof ik altijd op mijn tenen moet lopen. Want als mijn moeder even haar dag niet heeft begint de ruzie weer.
Mijn vader durft zelf tijdens die ruzies niks te doen hij laat het maar gebeuren.
Hij kijkt toe hoe mijn moeder tegen mij te keer gaat.
En hij zegt dan na zo’n ruzie dat ik het niet zo ver had moeten laten komen.
Mijn moeder stuurt ook altijd mijn vader naar mij toe en dan moet hij precies zeggen wat zij zegt anders wordt ze heel boos op hem en gaat ze hem ook slaan.

Ik weet niet wat ik moet doen in zo’n situatie.
Als iemand dit probleem herkent reageer dan alsjeblieft.

Wat een nare situatie voor jou. Heb je contact met iemand buiten de familie over deze problemen? Een familielid van mij heeft ook borderline en kinderen, ze worden regelmatig bezocht door een instantie om te kijken hoe het gaat. Niet dat ze alles zien (helaas, ik herken je verhaal), maar als de kinderen oud genoeg zijn zouden ze eventueel zelf dingen duidelijk kunnen maken.
Als ik jou was, zou ik een vertrouwenspersoon op school aanspreken, of de kindertelefoon bellen, die hebben vaak ook goede tips. Sterkte!!!

Ik heb precies het zelfde gehad! Mijn moeder heeft ook borderline en toen ik nog wat jonger was (jouw leeftijd) escaleerde het maar bij 1 klein ding. Ze sloeg mij ook en schelde mij uit voor alles wat los en vast zat. Mijn vader deed ook niks toen ze dat deed omdat hij bang voor haar was. Het ging helemaal mis toen de politie erbij kwam. Ik had aangifte gedaan voor mishandeling, het stopte niet en was zelfs bang om naar huis te gaan. Ik werd samen met mijn vader uit huis geplaatst en die tijd was echt een hel ook al kon ik niet meer thuis blijven. Naderhand ben ik samen met mijn vader (naderhand moeder) naar het GGZ gegaan.

Dus ik ben het zeker met Snitchh eens! en inderdaad je kan de kindertelefoon bellen voor eventuele tips (niet gedaan destijds, stom achteraf) of spreek iemand aan van je school (mentor)

Heb je geen familie leden waar je terecht kan? (daarmee bedoel ik oa ook praten, oplossingen bedenken)

Sterkte en je mag mij altijd note!

niet citeren.

[size=1em]Ik ben pas 11 maar begrijp je zeer goed. Ik ben 2 jaar uit huis geplaatst geweest maar inmiddels alweer 1 jaar thuis, en de OTS is eraf (onder toezicht stelling)

[size=1em]1. Bel de kindertelefoon
2. Ga naar een persoon die je vertrouwt
3. Blijf een tijdje bij een persoon wonen als het te erg wordt
4. Ga naar je vader toe, en probeer hem duidelijk te maken hoe de situatie is ( neem bijvoorbeeld foto’s of video’s op als bewijs)
5. Licht de jeugdzorg in.
6. Ga naar de politie vanwege mishandeling.
7. Ga naar een pschyloog.
8. Ga naar een vertrouwenspersoon of naar je mentor.

[size=1em]1. Blijf rustig haal diep adem.
2. Ga een stukje wandelen, en leg een briefje klaar dat je zo weer terug bent.
3. Doe wat ze zegt, raak niet in paniek of ga niet schreeuwen.
4. Ga naar de buren, en zorg dat ze ingrijpen.
5. Huilen is goed. gooi alles eruit.
6. Laat haar even met rust en vermijd haar.

[size=1em]Zelf was ik ook aan het googelen, dus wil je me dingen vragen?"

[size=1em]Veel sterkte, hou je taai! :wink: